codie sanchez pasif gelire inanmıyorum ama yine de Onun katkısını gerektirmeyen işlerden yılda milyonlarca dolar kazanıyor. Ona göre iş kurmak çoğu yatırımcının düşündüğü gibi "kur ve unut" hayali değil ama kesinlikle bir iş sahibi olmaktan daha iyi. Codie servetini şu şekilde inşa etti: satın alma “sıkıcı” işler çoğu insanın gözden kaçırdığı. Araba yıkama yerleri, çamaşırhaneler ve kişisel depolar portföyündeki favorilerinden bazılarıdır ve bunlar da sizi öldürebilir.
Yani, hangi işi satın almalısınız? Bugünkü bölümde Codie şunları anlatıyor: Gayrimenkul yatırımcılarının tam olarak incelemesi gereken işletme türleri, aramaya başlamadan önce ne yapmanız gerektiği ve işi yürütmek için başka birini nasıl işe alabilirim yani buna gerek yok. Ancak şöyle düşünebilirsiniz: "Böyle bir şey yapma konusunda hiçbir deneyimim yok." Neyse ki, eski bir CEO veya yatırım uzmanı olmanıza gerek yok karlı sıkıcı işleri satın almak için, ancak hemen hemen herkesin sahip olduğu bir şeye ihtiyacınız var.
Buradan itibaren Codie "yetenek yönetimi"nin sırrına derinlemesine dalıyor ve Harika çalışanları etrafınızda nasıl tutabilirsiniz? onları zengin ederken, artı Dolandırılmanızı engelleyebilecek bir ortaklık ipucu ve yüzbinlerce dolar kaybetmek (bu Codie'nin başına geldi). İstemek bir iş satın alın ve dokuza beşe kadar işini bırak arkasında? Ayarlayın!
Buraya Tıkla Apple Podcast'lerinde dinlemek için.
Yayını buradan dinleyin
Transkript'i Buradan Okuyun
David:
Bu BiggerPockets Podcast programı, 802.
Kodie:
Hat pasif gelirinden nefret ediyorum. Bunun gerçek bir devletçilik olduğunu biliyorum. İnsanlar pasif gelir istediklerini söylediklerinde aslında söyledikleri şu: Bir işe bağlı kalmak istemiyorum. Başka birinin zamanıma sahip olmasını istemiyorum. Çalışmak ve ailemden uzak kalmak istemiyorum. Ancak tamamen pasif gelir diye bir şey yoktur. Bunun tam ve kesin bir yanılgı olduğunu düşünüyorum. Pasif gelir elde etmenin tek yolu ön aktif çalışma yapmaktır.
David:
Herkese neler oluyor? Ben BiggerPockets Gayrimenkul Podcast'inin sunucusu David Greene mi? Gezegendeki en büyük, en iyi, en kötü emlak podcast'i bugün burada, eski memleketi Los Angeles'tan Rob Abasolo ile birlikte.
Rob:
Doğru.
David:
Biz bizzat Spotify Stüdyolarının kayıtlarındayız.
Rob:
Canlı. Spotify stüdyosundan canlı yayındayız.
David:
Sen ve ben şu anda canlı yayındayız.
Rob:
Bu doğru. Her ne kadar önceden kaydedilmiş olsak da...
David:
Canlı yayınlanmayacak. Rob ve benim Codie Sanchez ile röportaj yapacağımız Los Angeles'tan Spotify Stüdyolarında önceden kaydedilmiş kayıtlarla karşınızdayız. Codie'yi daha önce BiggerPockets Podcast'in 614. bölümünde izlemiştik. O zamandan bu yana Codie'nin kariyeri gerçekten yükselişe geçti; hem kendisi hem de diğer insanlara iş satın almayı ve işletmeyi büyütmeyi öğretiyor. Rob, yatırımcıların yolculuklarında onlara gerçekten yardımcı olacak dikkat etmesi gereken şeyler nelerdi?
Rob:
Dürüst olmak gerekirse, bence bu podcast'te gerçekten vurguladığı şey, işe aldığınız insanları, özellikle de herhangi bir iş için getirdiğiniz operatörleri veya ortakları gerçekten incelemenin önemiydi çünkü yapmak istemiyorsunuz kötü bir partnerle kötü bir anlaşmaya girmek, bundan kaçamamak. Bu yüzden, işine giren bazı kişileri çapraz referanslamak ve incelemek için bazı sistemlerden ve yaptığı bazı şeylerden bahsediyor, böylece işlerini başarılı bir şekilde yürütebiliyorlar ve onları büyütmelerine yardımcı olabiliyorlar.
David:
Bu aslında insanların dikkat etmesi gereken harika bir tavsiye. Bugünkü programın en sevdiğiniz kısmı hangisiydi?
Rob:
Her zaman o şeylerden biridir. Codie burada çok büyük bir güç. O bir öncü. Sıkıcı, çok seksi görünen işyerlerinde çamaşırhaneler ve araba yıkama yerleri yaptı. Çok havalılar çünkü bu size onların istikrarını gösteriyor. Bunlar ekonomik durgunluğun kanıtıdır ve ben onun bu durumu dile getirme yeteneğini her zaman gerçekten takdir etmişimdir. Ve dürüst olmak gerekirse, bunu o kadar iyi ifade ediyor ki, konuşma sırası bize geldiğinde, bu doğru gibi. Kulağa hoş gelen bir şey de eklemeliyiz, ancak Codie'nin yanındayken bunu yapmak zor.
David:
Evet. Bu harika bir röportajdı. Codie harika bir iş çıkardı. İşleri çok kolaylaştırdı. Hem felsefi hem de pratik olarak çok değer verdiğini düşündüm. Gerçekten çok güzel hikayeler anlatıyor. Kendi işinden bazı güzel örnekler veriyor ve aslında bilgiyi kimden alacağınıza dikkat etmenizden bahsettiği bir kısmı var.
Rob:
Kesinlikle, evet.
David:
Aslında iş yürütmek, işletme satın almak ve kiralık mülk sahibi olmak söz konusu olduğunda gerçekçi olmayan bir tablo çizen pek çok etkileyici var.
Rob:
Ayrıca pasif gelir dolandırıcılığından ve bunun neden çoğu işletme sahibi ve emlak yatırımcısı için amaç olmaması gerektiğinden de bahsettik.
David:
Bu yüzden sonuna kadar dinlediğinizden emin olun çünkü bu röportaj her zaman ateş saçıyor. Kariyerinizde size para kazandıracağı neredeyse garanti. Röportajımıza başlamadan önce bugünün kısa ipucu Rob'un az önce söylediklerine çok benziyor. Ortak ararken geçmişte neler yaptıklarına bakın. İnsanların gelecekte geçmişte yaptıklarından farklı bir şey yapacaklarını varsaymayın. İnsanlar kendileri olmaya eğilimlidirler. Yani eğer yapmalarını istediğiniz şeyi yapma konusunda başarılı ya da deneyimi yoksa, muhtemelen doğru ortak değildir. Elbette.
Hadi Codie'yi getirelim. Codie Sanchez, BiggerPockets Podcast'ine tekrar hoş geldiniz. Daha önce 614. bölümde ve BiggerPockets Money Podcast 416'da sizi zengin edecek sıkıcı işlerden bahsettiğiniz yer almıştınız. Bugün bu sıkıcı işlerin peşine düşeceğiz ve gayrimenkul yatırımcıları için hangi işlerin en uygun olduğunu ve bu işlerin nasıl mümkün olduğunca pasif hale getirilebileceğini konuşacağız. Burada olduğun için teşekkürler.
Kodie:
Bana sahip olduğun için teşekkürler.
David:
Sen ve Rob arasında ufak bir arkadaşlık ilişkisi var. Biraz...
Rob:
Biz arkadaşız.
David:
Kardeşlik diyecektim ama sen kardeş değilsin. Peki bunun bir adı var mı, nasıl...
Rob:
Kardeşlik.
David:
Kardeşlik. Tamam aşkım. Evet.
Rob:
Bunu bugün icat ettim.
David:
Peki dünya Rob hakkında sizin bildiğinizi bilmeleri gereken ne bilmiyor?
Kodie:
Allah Allah.
Rob:
Lütfen onlara söylemeyin.
Kodie:
Aslında senin gerçek hayatta da özgün bir insan olduğunu düşünüyorum. Sen aynı kişisin.
Rob:
Teşekkür ederim.
Kodie:
Ekranın dışında ve açık.
Rob:
Elimden geleni yapacağım. Gerçekten yaptım.
David:
Orijinal olmaya çalışmanıza gerek yok. Kendi yaptığın şeyi gerçekten kötü gösteriyorsun.
Rob:
Evet. Gerçek olmaya çalışıyorum.
Kodie:
Hayır. Bence siz tamamen aynı insansınız ki bu aslında oldukça nadir bir durum.
Rob:
Gerçekten mi? Öyle mi düşünüyorsun.
Kodie:
Evet. Bir sürü insanla tanışırsın ve onu açarsın. Demek istediğim, katıldığım en büyük podcast'lerden bazıları. Onlar inanılmaz insanlar. Her iki durumda da gerçekten hoşlar, ama bir değişiklik var ki...
Rob:
Bu doğru.
Kodie:
… kesinlikle.
Rob:
Evet. İçeri girdin, her zamanki gibi aynı Codie, ama bazen gelen bazı insanlar için biraz var, biraz odaklanıyorlar, karakter olarak değil ama bölgeye giriyorlar ve sonra sanki tamam, başlıyoruz ve sanki...
Kodie:
Evet.
Rob:
Yani kesinlikle oluyor.
Kodie:
Aslında her zaman o kadar da kötü değildir. Tim Grover'ın Kazanma kitabını hiç okudunuz mu?
Rob:
Tim Kıvırcık mı?
Kodie:
Evet.
Rob:
Okudum mu? Ona sahibim.
David:
Rob'un kitap okumadığına dair bir şaka var. Kısa filminin fotoğraflarına koymak için en iyi görünen kapaklıları seçiyor.
Kodie:
Aslında bu çok mantıklı. Onları Airbnb sahnesindeki [duyulmuyor 00:04:58] konferansınıza koyarsınız.
David:
Evet. Aynen öyle.
Rob:
Bugün bu şakayı defalarca kullanmaya devam edeceğim.
David:
İşe yarıyor.
Kodie:
Ama aslında dinlemediyseniz gerçekten çok iyi. Bu da harika bir dinleme. Ama Kobe'nin kendisine ait olan Kara Mamba zihniyetine nasıl girdiğini anlatıyor. Ben de buna katılıyorum. Bence bir konuda gerçekten olağanüstü olmak istiyorsanız, herkes gibi normal olmanın zor olduğunu düşünüyorum. Her zaman sahip olduğunuz aynı kişiliğe sahip olun. Aslında, bir çevirmeyi değiştirmeniz gerekiyor.
Siz emlak anlaşmaları yaparken, bir şeyler ters gittiğinde, biri sizi dolandırdığında ve kötü bir şey olduğunda, her zaman iyi bir adam Rob iseniz, bu muhtemelen işe yaramayacaktır. Chipotle burritoları duymak istemiyorlar.
Rob:
Bu doğru.
Kodie:
Yani bu taklayı şu şekilde değiştirmelisiniz, tamam, burası benim grubun geri kalanından ayrıldığım yer.
David:
Belki kara mamba değil, kahverengi su mokasen olabilirsin.
Rob:
Evet, bunu alacağım. Evet. TSA'dayken kapatmam gerekiyor çünkü onlarla sadece sohbet etmek istiyorum ve sonra "Beni buradan çıkarın" diyorlar. Ben de "Kusura bakmayın efendim, devam edeyim" dedim.
Kodie:
Çocuklar bunu sabırsızlıkla bekleyecekler.
Rob:
Biriyle sohbet ediyorsun. Trader Joe's'a gidin, kasiyer çok arkadaş canlısıdır. En iyi arkadaşlarımdan bazıları.
David:
Zor zamanları bu şekilde mi atlattınız?
Rob:
Ben de böyle yaptım dostum. Joe...
David:
Bir terapiste param yetmiyor. Az önce bir Trader Joe's buldunuz ve çalışanı sıkıştırdınız, kaçamadınız.
Kodie:
Zavallı şey. Onlara yeterince maaş vermiyorlar.
David:
Yani Codie, seninle daha önce yaptığımız bölümleri duymamış veya seni tanımayan, belki de bir kayanın altında yaşayan, interneti olmayan insanlar için yine de bir tane kullan o telefonlardan… Konuşurken, bir yatırımcı ve işletme sahibi olarak deneyiminizi biraz paylaşabilir misiniz?
Kodie:
Elbette. Uzun süre Wall Street işini yaptım. Vanguard'da, Goldman Sachs'ta, State Street'te ve oradaki bir grup büyük yatırım şirketinde yatırımcıydım. Daha sonra şirketlere, küçük işletmelere yatırım yapmaya başladım çünkü farkettim ki, bu büyük fonlar ve emekli maaşlarının yanı sıra yatırım yaparken, anlaşmalar aslında o kadar da farklı değildi. Her ne kadar 100 milyon dolarlık ya da milyar dolarlık anlaşmalar yapıyor olsak da, aslında benim beş, 10, 100,000 dolarlık bir işlem yapmamdan çok da farklı değildi.
David:
Sözümü kestiğim için özür dilerim, o kadar da farklı olmadığımızı söylerken, kar ve zarar tablosunun ve gelir akışı organizasyon şemasının nasıl analiz edildiğinin temellerini mi söylüyorsunuz ve hepsine mi bakıyorsunuz?
Kodie:
Kesinlikle. Bir apartman dairesi satın almak ile bir malikane satın almak veya bir apartman dairesi satın almak arasında çok da farklı değil. Hatta muhtemelen çoklu aile satın almayı bile söyleyebilirsiniz.
David:
Sadece aynı formları imzalıyorum, evet.
Kodie:
Sağ. Evet. Bir sürü tekerleme var.
Rob:
Okumadığınız evrakları imzalayın, tüm bu şeyleri.
Kodie:
Evet. Dünyamız iyi bir fikir değil. Gayrimenkul daha normal. Bunu birkaç yıl boyunca yaptım ve sonunda kurumsal işimden daha fazlasını yaparak yeterli gelir elde ettim. Ben de ayrıldım ve bir özel sermaye şirketine ortak oldum. Ve orada hemen farkettim ki, o modelden hoşlanmadım. Gerçekten kendi şirketlerimin sahibi olmayı istiyordum. Onlara sonsuza kadar sahip olmak istedim. Bunları inşa etmek, finansal maliyetlerin bir kısmını çıkarmak ve sonra satmak zorunda kalmak istemedim.
David:
Onları kırpın. Evet.
Kodie:
Ben de şöyle düşündüm, ya Warren Buffet modelini yapsak? Bir HoldCo'muz var, bu şeylere sonsuza kadar sahibiz. Bizim için nakit akışı sağlıyorlar. Topluluklarımızı inşa ediyoruz. Ve bunu yapmaya başladım. Daha sonra 2020'de COVİD'den sıkıldım ve internette bunun hakkında konuşmaya başladım ve insanların çamaşırhanelerin, araba yıkama yerlerinin ve tüm bu cazın bu kadar ilginç olacağını düşündüğünün farkında değildim.
Rob:
Evet. Yani tüm bunları Goldman Sachs'ta yapıyordunuz. Finans gibi şeylerin bu tarafı için okula mı gittiniz? Çünkü biliyorum ki önceki hayatında sen de gazeteci gibiydin, değil mi?
Kodie:
Evet. Henüz üniversitedeyken insan kaçakçılığı ve uyuşturucu kaçakçılığı yapan bir gazeteciydim. Batının ünlü Harvard'ından, aslında Arizona Eyaleti'nden bir yıl erken mezun oldum ve sonra temelde finans alanında yükselmeye başladım ve bunun için okula gitmedim. Birkaç anadal yaptım. Lisans öğrencileri için iş gazeteciliği, halkla ilişkiler gibiydi.
Rob:
Sadece üç anadal.
Kodie:
Arizona Eyaleti, yüksek lisans derecelerinden çok fıçı standları ve partilerle tanınır. Ben de bunu yaptım ve sonra fark ettim ki finans hakkında yeterince bilgim yok, her ne kadar bu alanda çalışıyor olsam da, yüksek lisans yapmak istiyordum çünkü o zamanlar aslında bu şekilde öğrenildiğini hissettim. Sonunda Georgetown'a gittim ve Georgetown'dan MBA derecesi aldım ve işte o zaman Latin Amerika'da bir iş kurdum.
Ama başlangıç olarak, bir gazetecinin finans konusunda inanılmaz bir birikime sahip olduğunu düşünüyorum çünkü tek yapmanız gereken gerçekten iyi soruların nasıl sorulacağını öğrenmek. Ve biliyorsunuz, emlakçıya gidip bir eve baktığınızda ve inceleme yaptığınızda, tüm belgeleri takip edebilirsiniz. Ancak bir satıcıya doğru soruları sorarsanız, gerçekte ne istediğini anladığınızda muhtemelen daha iyi bir fiyat veya daha iyi koşullar elde edebilirsiniz. Muayene sırasında doğru soruları sorarsanız, kendinizi bir sürü baş ağrısından kurtardığınızdan emin olabilirsiniz. Yatırımcılara doğru soruları sorarsanız, paralarını size vermelerini nasıl sağlayabileceğinizi anlayabilirsiniz. Yani gazetecilik bileşeni finans yoluyla yolunu buldu ama ben hiçbir zaman Excel konusunda uzman olmadım.
Rob:
Peki işin temeli, hangi soruların sorulması gerekiyor? Sanırım gerçekten böyle yapmaya başlıyorsunuz… Yaptığım herhangi bir işi geliştirirken, yaptığımız tek şey sadece sorular sormak ve bunları yazmak çünkü aslında neyi bilmediğinizi bu şekilde keşfedersiniz. Bilmek.
Kodie:
Bu doğru.
Rob:
İçeriğe geçmeden önce dinleyenler için pasif olarak gelir elde etmek için gayrimenkul işine girdim ama iş kurmak istemiyorum onlara ne söylersiniz?
Kodie:
Bu çizgiden nefret ediyorum. Hat pasif gelirinden nefret ediyorum. Bunun gerçek bir devletçilik olduğunu biliyorum. Her zaman pasif gelir istemediğinizi söylüyorum. İmparatorluk istiyorsun. Sadece para istemiyorsun. Zengin olmak istemiyorsun, özgür olmak istiyorsun. Yani insanlar pasif gelir istediklerini söylediklerinde aslında söyledikleri şu: Bir işe bağlı kalmak istemiyorum. Başka birinin zamanıma sahip olmasını istemiyorum. Çalışmak ve ailemden uzak kalmak istemiyorum.
Ancak tamamen pasif gelir diye bir şey yoktur. Bunun tam ve kesin bir yanılgı olduğunu düşünüyorum. Pasif gelir elde etmenin tek yolu ön aktif çalışma yapmaktır. Ve bence bu konuda hepimiz dürüst olmalıyız.
Rob:
Evet tamamen.
Kodie:
Çünkü pasif anlaşmaları nasıl yaparız? İyi bir anlaşmanın neye benzediğini ve kötü bir anlaşmanın neye benzediğini anlamak için 10 yıl veya binlerce saat harcadıktan sonra pasif gelir anlaşmaları yapıyoruz ve bunu kapatmak için gerekli özeni gösteriyoruz.
Ben de gençken pasif geliri çok isterdim. Odak noktası budur. Ama bir tanesi, bence bu seni yetersiz satıyor. İzinli izinlere ve dört haftalık, altı haftalık ve 12 haftalık tatillere çıktım ve bunların sonunda, sahilde Mai Tai yudumlarken ancak bu kadar çok kitap okuyabilirsiniz. Bu yüzden aslında oyunda olmak istediğimizi düşünüyorum. Arenada olmak istiyoruz. Sevmediğiniz insanlarla bunu yapmak, yapmak istemediğiniz şeyleri yapmak, bölmeyi sevmediğiniz bir yerde önemi olmayan şeyler üzerinde çalışmak istemezsiniz.
Rob:
Yani, şu anda tamamen pasif olan bir sendikasyona yatırım yapsanız bile, parayı biriktirmek için yıllar süren çalışma nedeniyle bunun gerçekten pasif olmadığını mı söylüyorsunuz?
Kodie:
Bence madalyonun iki yüzü var. Birincisi, eğer bunu bu şekilde yapıyorsanız, para kazanmak için paranızın olması gerekir, değil mi?
Rob:
Evet.
Kodie:
Peki bir sendikaya yatırım yapacaksanız bunu nasıl başardınız? Size vermiyorlar, yani parayı almak için mutlaka yüzlerce, hatta binlerce saat gerekiyor. Ama ikinci taraf şu ki, dışarıda çok sayıda sendika var. Hangisi iyi? Hangisi kötü? Biz bu bilgiyle doğmadık. İkisi arasındaki farkı bilmeniz gerekir. Ve bunu elde etmenin tek yolu ön çalışmayı yapmaktır.
Yani insanların aslında istedikleri şeyin istedikleri olduğunu düşünüyorum; makul miktarda zaman harcarsam, hayatımın geri kalanında bir konuda uzmanlaşırsam, buna yönelebileceğim ve yatay gelir elde edebileceğim bir oyun nedir? , David Osborne'un bahsettiği gibi benim zamanıma bağlı olmayan AK parası, ancak mutlaka pasif olması da şart değil. Her yıl K-1 başvurusu yapmam gerekiyor. Bir grup farklı sendikadan oluşan portföyümü denetlemem gerekiyor.
Ama bu günlerde bu ekibin aslında siperlerde bunu yapmasına değil, internetteki insanların "Bunu kumsalda pasif olarak her zaman yapabilirsiniz" demesine sinirleniyorum.
David:
Hadi konuya girelim, sizce neden bu özellikle gayrimenkulde ama genel olarak iş dünyasında bu kadar popüler bir bakış açısı? Nereden geliyor?
Kodie:
Demek istediğim, rakamlara baktığımızda ne yazık ki modern toplumdaki çoğu insan mutsuz, fazla kilolu, bekar, daha önce hiç olmadığı kadar az seks yapıyor, daha önce hiç olmadığı kadar geç yaşta evleniyor, daha az seks yapıyor. çocuklar işlerinden memnun değiller. Yoksulluğun her zamankinden daha düşük olmasına rağmen, bu kırgınlık çağı var. Her zamankinden daha uzun sağlık süremiz var.
Sanırım insanlar toplumdaki bu genel rahatsızlığa tepki gösteriyorlar ve şöyle diyorlar: Ben artık bir çıkış yolu istiyorum ve bugün bir çıkış yolu istiyorum. Böylece buradaki parlak nesneye yöneliyorlar. Ayrıca internet sayesinde gerçekten karizmatik olan insanların bilgiyle zirveye çıkabileceğini düşünüyorum. Ve geçmişte durum böyle değildi. Bir öğretmene sırf en iyi konuşmacı olduğu için gitmezsiniz. Bir öğretmene gittiniz çünkü o bir konuda gerçekten iyiydi. Ve bu günlerde kimin gerçek kimin olmadığını araştırmak gerçekten zor.
David:
Bu %1,000 doğru. Yani, bilgilerimizi en bilge kişiden değil, en karizmatik kişiden alma eğiliminde olduğumuz için, etkilenebiliriz ve onlar da şöyle diyebilirler: "Pasif geliri tercih edin, çünkü bu çok çekici."
Kodie:
Bence bu doğru.
David:
Pasif geliri düşünürken düşüncemi tetikleyen başka bir şey söyledin çünkü bir noktada bu hayale kapılmıştım. Birçoğumuz hayallere satıldık. O zaman yeterince uzun süre bu işin içinde kalırsınız ve yanlış bir şey yaptığınızı düşünürsünüz ve pasif olarak hiçbir şeyin işe yaramayacağını anlarsınız. Çok çalışıyorsunuz, bir şeyler inşa ediyorsunuz ama sonra buna dikkat etmiyorsunuz. Parçalanıyor. Başkasını işe alın, onu görevlendirin, ona dikkat etmiyorsunuz, her şey dağılacak.
Bu aynı zamanda söylediğiniz diğer şeyler için de geçerli. İlişkinizde gerçekten çok çalışamazsınız, evlenecek birini bulamazsınız, evlenemezsiniz, ben "hayır, işim bitti" derim. Hiçbir şey yapmak zorunda değilim. Ne olur, yine bekar kalırsın. Daha az seks yaparsınız. Gerçekten iyi bir forma girerseniz ve “Pasif kondisyonum yok. Artık spor salonuna gitmek istemiyorum." Parçalanıyor.
Rob:
Bu doğru. Evet.
David:
İnsanların uğraştığı tüm bu şeylerden bahsettiniz ve merak ediyorum, asıl mesele pasif olmasını istediğimiz ve doğanın ritminin, dünyanın işleyiş şeklinin sizin elinizde olduğu gerçeğine direndiğimiz inancı mı? Formda kalmak için, forma girmek için çalıştığınız kadar çok çalışmanız gerekmeyebilir, ancak yine de biraz çalışmanız gerekiyor.
Rob:
Bakım.
David:
… ve evet, buna olan nefretimiz gibi, işi zaten yaptığım için bedava para alabileceğime inanmak istiyorum. Çalışmaya devam etmeden de bana sırılsıklam aşık olan bir eşim olabilir. Bütün bu farklı alanlar, bu sorunlara neden olan şey değil.
Kodie:
Bence çok güzel söylendi. Demek istediğim, her şeyin zamanla sürekli olarak bozulduğu fiziğine geri dönüyorum.
David:
Termonun ikinci yasası gibi...
Kodie:
Evet. Termodinamik.
David:
Bunu Arizona Eyaleti'nde fıçı dansı yaparken öğrendin. Bu etkileyici.
Rob:
Sizler de Newton'un kitabını okudunuz.
Kodie:
Evet kesinlikle.
Rob:
Evet. En sevdiğim bölümlerden biri bu.
David:
Robs Airbnb'de gördüm. Rob's Airbnb'deydim. Tuvalete gitmek için bir şeyler almam gerekiyordu ve kitap tam orada duruyordu.
Rob:
Blinkist'i indirdim.
Kodie:
Sanırım bu günlerde ilginç olan şey, en sevdiğim düşünürlerden bazılarının Lex Fridman gibi eski düşünürler olması, değil mi?
David:
Evet.
Kodie:
O bir bilim adamı. O da senin gibi bir şeyleri almakta gerçekten çok iyi. Bir şey söylüyorum ve geniş bir çerçeve çiziyorum ve sen diyorsun ki, "Bunu mu söylüyorsun, bu daha dar çerçeve mi?" Ve sonra onu daha da çerçevelendirirsiniz ve eğer şeyin adını verebilirseniz, daha da iyi olur. Yani aslında termodinamiğin ikinci yasası diyorsunuz, bu da temel olarak belirli bir durumda ısıdan bahsediyor, ama temel olarak bir şeyin nasıl hemen soğuyacağından bahsediyor.
David:
Yoksa zaman parçalanacak.
Kodie:
Kesinlikle. Ve evrenin nasıl kaosa doğru yöneldiğini.
David:
Ve bu şekilde gitmesini engellemek bir iş.
Kodie:
Kesinlikle. Demek istediğim, bu başka bir kuralla aynı şey ama müşterekler yasasını düşünürsek, değil mi?
David:
Evet.
Kodie:
Bunun gerçekten gayrimenkulle alakalı olduğunu düşünüyorum. Hiç kimse bir şeye sahip değilse ve herkes bir şeye sahipse ve birinin aksine bir kişi bir şeye sahipse, bu üç değişken arasındaki fark nedir? Herkes bir şeye sahip olduğunda aslında hiç kimse ona sahip olmaz çünkü bireysel sorumluluk hatları ve teşvik uyumu yoktur. Ve bu nedenle kulağa harika gelen şeylerimiz var, mesela...
David:
Sosyalizm.
Kodie:
Sosyalizm, toplu konut, komünizm. Ve gerçekte pek de iyi değiller çünkü bireysel mülkiyet gerçekten önemli, bu...
David:
Kimse kasabanın bisikletine bakmıyor.
Kodie:
Kesinlikle. Veya bu günlerde scooterları düşünün. Eğer o 3,000 dolarlık scooter sende olsaydı ve senin olsaydı, dövülüp sokağın ortasına atılmazdı.
David:
Doğru.
Kodie:
Dolayısıyla bireysel sorumluluk gerçekten önemlidir. Ve bence haklısın, bunun üzerinde her gün biraz çalışıyorsun. Ancak insanların sadece pasif gelir yerine sağlıklı, formda, zengin ve mutlu olmanın gerçekten mümkün olduğunu fark etmesini isterdim. Bunlar aslında mümkün. Ve aslında sadece tutarlı iyiliği alıyorlar, tutarlı büyüklüğü bile değil. İşte paylaşmamız gereken mesaj bu, ancak 30:9 ila 00:5 arasındaki maaşınızın yerine 00 gün içinde pasif gelir elde etmenin beş yolundan çok daha az seksi ki bu kulağa çok daha iyi geliyor.
Rob:
Evet doğru.
David:
Bence bu önemli çünkü bunu dinleyen kişi aynı zamanda karizmatik TikToker'ı da dinliyor. Ayrıca Instagram'da takip etmekten hoşlandıkları gerçekten iyi görünen fenomenleri de dinliyorlar. Ve farklı bir mesaj duyuyorlar. "Bunu yapmak için gerçekten çok çalışmalısın" dediğimi duyuyorlar. "Gerçekten akıllı olmalısın ve zamanını gerçekten iyi kullanmalısın" dediğinizi duyuyorlar. Ama sonra başka birinin şöyle dediğini duyarlar: “Ben hiçbir şey yapmıyorum. Sadece bu videoları yapıyorum, para topluyorum ve bunu başka birine veriyorum ve bir sürü para kazanıyorum.” Ya da bir başkasının “Gayrimenkul alırsan bir daha dokunmana gerek kalmaz” dediğini duyarlar. Kime inanacaklarını bilmiyorlar.
Bu yasalar benim için bu yüzden önemli çünkü dünyada başka hiçbir şeyin bu şekilde işlediğini görmüyorsanız, burada da bu şekilde işleyeceğini düşünmeyin. Evrenin her yerinde işlerin bu yöne doğru kayma eğiliminde olduğunu gösteren bir model gördüğünüzde, işte, emlakta, ilişkilerde ve diğer her şeyde beklemeniz gereken şey budur.
Kodie:
Bu çok doğru.
Rob:
Şimdiden başlığı görebiliyorum, pasif gelir bir aldatmacadır. İşte oradaki küçük resmin olacak.
David:
Başlığın bu mu?
Rob:
Bu benim başlığım, evet. Bu yüzden oldukça komik olduğunu düşünüyorum çünkü şu kişiyle sohbet edeceğim… Aslında bir keresinde Pace ile konuşuyordum ve bir Airbnb mesajına cevap vermek için telefonumu çıkardım ve o şöyle dedi: “Bunu hala yapıyor musun? Ben de 'Evet' dedim. O da "Neden?" Ben de "Beni zinde tutuyor" dedim. Ve aslında pasif kısmına geldiğinizde iş zekanıza biraz zarar verdiğini düşünüyorum çünkü unutuyorsunuz.
Mülklerimi yönetmeye yardımcı olması için bir mülk yöneticisi asistanı tuttum. Ve bir süreliğine, bir ay boyunca gerçekten ona bindiğimi ve onun hazır olduğunu ve bunu yapmaya hazır olduğunu hissettiğimde harikaydı. Ama bir ay sonra şöyle düşündüm: "Vur, bunu tekrar nasıl yaparım?" İşte bu yüzden işimle ilgili her şeyi hâlâ alıyorum çünkü yanıt vermek zorunda olsam da olmasam da, hâlâ elimde olduğunu bilmek hoşuma gidiyor.
David:
Kocanız Chris az önce benimle ju-jitsu hakkında konuşuyordu. Halen sizi eğiten ve öğreten eğitmen ile spor salonunun sahibi olan ve onu işleten eğitmen arasında çok büyük bir fark var. Ju-jitsu'larının kendisi pasiftir. Bir noktada bunda iyiydiler, artık yapmıyorlar. Terlemek istemiyorlar ve sadece başkalarına havlamak istiyorlar. Sanırım hepimiz artık spora dahil olmayan koçun ne olduğunu biliyoruz ve bu, yorgun olmanın nasıl bir şey olduğunu hatırlayan ve hüsrana uğramış olmanın nasıl bir şey olduğunu hatırlayan deneyimden farklı bir deneyim. Onların tavsiyeleri kişinin yaşadıklarına göre şekillenir.
Kodie:
Hayır, bu çok doğru. Demek istediğim, babamın sık sık söylediğim olağanüstü bir sözü var: "Girişimci olma yolculuğunuzun bir noktasında, karanlıkta evde tek başınıza otururken bunu başardığınızı bilirsiniz. gecenin bir yarısı, kanepenizde, elleriniz arasında, bundan sonra ne yapacağınızı düşünürken." Ve sanırım her girişimci bir noktada şunu hissetmiştir: “Dava açılıyoruz. Az önce gittiler. Bu işte ne yapacağımı bilmiyorum. Yeterli paramız yok.”
Ve bence eğer insanlar dinliyorsa, burada gerçekten değerli olan iki şey var; bunlardan biri, kırılması zor olan ve iş dünyasında çok şey gösterebilecek olan fizik kanunlarına geri dönmek. Ve ikincisi, karizmatik etkileyicileri dinlediğinizde gerçek olamayacak kadar iyi göründüğünü bilirsiniz. Biliyorsun. Ve bunu bağırsaklarınızın derinliklerinde hissedebiliyorsunuz.
Ve sonra, karanlıkta başınız ellerinizin arasında oturmakla ilgili hikayeyi söylediğimi duyduğunuzda, siz de bunu hissediyorsunuz. Her girişimci bunu hisseder. Evet, o anı yaşadım diyorlar. Yani Austin'de yaşayan woo woo kısmım, o sezgiye geri döndüğünüzü düşünmekten hoşlanıyor. Çünkü bence iki tür insan var. Günümüzde çoğu insan tümdengelimci düşünürler, bu da etrafımda olup bitenlere tepki verdiğim ve temelde kendi durumuma baktığım ve etrafımdaki şeylere dayanarak olup bitenleri çıkardığım anlamına geliyor.
Ve şunu diyen sezgisel düşünürler de var: Peki ya bunu yapsaydık? Ve belki bunu manipüle edebiliriz. İleriye dönük ve içgüdüseldirler. Ve çoğumuzun X, Y, Z gibi tümdengelimli yöntemler kullanmak ve bir kalıptan aşağı inmek üzere eğitildiğimizi düşünüyorum. Ve bir bakıma geri dönmek istediğin şey de içgüdülerindir. Ve bence gücümüzün çoğunu başkalarına veriyoruz çünkü bunun aslında çoğu zaman bildiğini unutuyoruz.
David:
Çünkü bu sana bunun işe yaramasının hiçbir yolu olmadığını söylüyor. Ama senin tembel tarafın şöyle diyor: Ama öyle olacağına gerçekten inanmayı çok isterim.
Kodie:
100%.
David:
Ama ilişkilerde de bu olmuyor mu?
Kodie:
Evet.
David:
Bu kişinin beni gerçekten benim için sevdiğini sanmıyorum ama çok parası var ve öyle olduğunu düşünmek gerçekten güzel olurdu. Söylediğin gibi iç güdüsünü dinlememek kolaydır.
Kodie:
Evet. Ve sanırım bu bizden silinecek. Finans alanında geçirdiğim on yılı aşkın süreyi düşünüyorum ve bunların hepsi rasyonellikti. Elektronik tabloya bakalım. Rakamlara bakalım. Ama belki iki yıl önce yaptığım ve çok şükür ki bu anlaşmadan vazgeçtiğimiz anlaşmalardan birinde, bu adamla ortaklık kurdum, süper zeki adam. Stanford'a gitti, aynı zamanda eski bir roket bilimi miydi, biraz bilim geçmişi mi vardı. Ne olabileceğini hatırlamıyorum. Belki fizik okuyordu.
Bir dişçilik şirketi satın alacağımızı hatırlıyorum, bu oldukça büyük bir olaydı ve Chicago'nun dışındaydılar. Ben de dedim ki, “İşte rakamlar. Onları araştırın. Gerçekleşenleri ve tahminleri bir araya getirin ve sonra gidip onlara bakalım.” Onun modeline baktım ve şöyle dedi: “Bunu gerçekten yapmalıyız. İşte şunu görüyorum. Bu çok ilginç. Gerçekten karmaşık bir model.” Gerçekten meşguldüm ve anlaşmayı o yönetiyordu. Ben de tamam, oraya gideceğiz dedim. Durum tespitine bizzat bakacağız. Model ilginç. Modelin neden X, Y, Z şeklinde çıktığına dair varsayımları fazla derinlemesine incelemedim.
Oraya varıyoruz ve onu bize satmaya çalışan şirketin kurucusu karşımızda oturuyor ve biz rakamları araştırıyoruz ve ben şöyle diyorum: “Üzgünüm. Aslında anlamıyorum. Bunu nereden buluyorsun? Neden bu vergi beyannameleriyle P&L'lerle örtüşmüyor?'' ve biz oraya ulaşamadık. Sonunda şunu sordum: "Geçen yıl vergi beyannamenizden ne kadar para kazandınız?" O da "Geçen yıl para kaybettik" dedi. "Peki ya önceki yıl?" "Geçen yıl para kaybettim" diyor.
Ve anlaşma yaptığım adama döndüm. Ben şöyle düşünüyorum: Bir iş anlaşmasına doğru yolunuzu çizemezsiniz. Yani bu işe kattığınız tüm karmaşıklık, başarısız olmanızın nedenidir. Süper rasyonel olmak yerine, o sağduyuya geri dönün. Adamla konuş. Tamam, geçen yıl para kaybettin. Bir yıl önce para kaybetmiştin. Neden gelecek yıl para kaybetmeyeceksin? Burada bunun pek bir anlamı yok. Tamam aşkım. Modeli sikeyim, anlaşma görmek için ona ihtiyacım bile yok. Yani tanıdığım en iyi anlaşma yapıcılar bir anlaşmayı peçeteye bırakabilir, diğer kişinin karmaşıklığını dörde dörde açıklamasını sağlayabilir. Eğer yapamıyorlarsa yürürler. Ve eğer yapabilirlerse, kompleksi siz de yapabilirsiniz.
David:
Evet. Bu sizi bütünden korur, biz pazar payı peşindeyiz ve pazar payına ulaştığımızda kaçış hızına sahip olacağız. Ve şu devasa sayıya bir bakın… Bunun ne olabileceği düşüncesiyle gözleriniz kamaşıyor ya da, sadece iş dünyasında düşündüğüm başka bir örnek daha vardı, grafikler ve çizelgeler ve bunlar yürekleri çekiyor ve onlar 'Sadece beynini bu işin iyi gideceğini düşünmesi için kandırıyorsun ve boşver, ne kadar para kazanıyorsun? Neden şu anda daha fazla insan satın almıyor? Neden daha sonra satın alacaklarını düşünüyorsunuz? Kandırılmayacaksın. İlişkilerde de bunu görüyorsunuz.
Evet, bir ilişkiye başladığımda sonunda alkolizmimle başa çıkacağım ya da sonunda kendimde şu anda yapmadığım bir şeyi değiştireceğim ve o zaman bu genellikle olmuyor. Demek istediğim, bu harika bir hayat tavsiyesi; parlak şeylere ve sizi kandırmanın onların çıkarına olduğuna inanan insanlara nasıl aldanmamanız gerektiği. Sizi kendi işine yatırım yapmaya ikna etmek için sermaye toplamaya çalışan kişi, size son üç yılda para kaybettiğini söylemek istemez. [duyulmuyor 00:24:16].
Rob:
Her zaman ilk sorumuz budur. Ben ve ortağım birisinin bize getireceği herhangi bir anlaşmanın altına imza attığımız zaman, hepimiz biri satıyor demektir, ben bunu satıyorum diyorlar. Keşke daha iyimser olabilseydim. Ama biz hep "Bunu neden satıyorlar?" diye düşünüyoruz.
Kodie:
Elbette.
Rob:
Her zaman bir sebep vardır. Para kaybetmeleri kötü bir şey olduğu anlamına gelmiyor ama 10 vakadan dokuzunda, biz bunu çözdük ve onlar da para kaybediyor gibi oldular.
David:
Evet. Hiç kimse sahip olduğu arabayı satmaz ya da çok nadiren harika çalıştığında ve hiçbir sorun olmadığında satmaz. Ve o tuhaf sesi duyduğunuzda, "Ah, hayır" diyorsunuz.
Rob:
Siz, "Ben sadece buraya döneceğim" diyorsunuz ve onlar da, "Hayır, bunu yapma" diyorlar. Ve sonra göz kırpıyorsun. "O da neydi?" diye sordum.
David:
Ama arabayı satın alırken, pembe renkli gözlükleriniz var, sanki muhtemelen sadece modellerini yükseltmek istiyorlardı ya da muhtemelen çocuklarını büyütecek yeni bir ailenin o arabaya sahip olmasını istiyorlardı. Ve sonra kandırılıyorsunuz, değil mi?
Kodie:
Evet.
David:
Codie ile bir röportaj yaptınız, bu bir para röportajıydı ve şöyle söylediğiniz harika bir an vardı: “Küçük işletmelerin satın alınmasında kazanılacak bu kadar çok para olmasının nedeni, tek bir yolun olmamasıdır. Bunun yolu, yapılanmanızda ne kadar yaratıcı olabilirsiniz? Operatörünüzle yapılanmada ne kadar yaratıcı olabilirsiniz?”
Bu operatörle nasıl yapılanacağınızın ayrıntıları hakkında konuşalım. Yeni bir işi, başka bir saat 9:00 ile 5:00 arasında köleleştirilmeyeceğiniz ve onun size hizmet etmesi yerine sizin ona hizmet edeceğiniz şekilde nasıl yapılandırırsınız?
Kodie:
Bunu yapmanın birçok yolu var. Açıklamanın en iyi yolunun muhtemelen vaka çalışmasına özel olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle, yeni bir iş satın almayı düşündüğümde, ilk adım her zaman şu olur; genellikle ilk önce operatörü bulurum. Her zaman bu işi benim için yönetecek erkek ya da kızın kim olduğuyla başlıyorum. Sonra da tıpkı insanlar, geçmiş kontrolleri, referanslar, geçmiş işler hakkında konuştuğumuz gibi onları inceliyorum.
Ve o insanı bulduktan sonra, operatörü ve kendime uygun olanı arıyorum. Yani bu sadece kültürel olarak değil, nasıl bir aradayız? Bu şuna benziyor: Sahip olduğum para, sahip olduğum kaynaklar ve bu adamın sahip olduğu yetenekler ve sahip olduğu kaynaklar göz önüne alındığında, ikimizin birlikte yapabileceği iyi bir iş nedir? Ve son olarak, muhtemelen şunu düşünüyorum, Venn şemamızın o küçük ortasına uyan bu kişinin yürütebileceği hangi işi satın alabiliriz?
Ve bunu yapılandırmanın birçok yolu var. Bence öğrenmenin sizin için en önemli kısmı, eğer işi yürütmek istemiyorsanız, işi bulmadan önce insanı bulmanız gerektiğinin farkına varmanızdır. Çoğu insan gider işi bulmaya çalışır ve işin içinde insanın olduğunu umar ya da işte daha yukarılara çıkabileceğini düşünür. Ve bunların hepsini yapabilirsiniz. Çok zor.
Hepimiz daha önce işe aldık. Harika insanları işe almak gerçekten zordur. İşinizi yürütmesi için başka birini işe almak ve sizin hayalinizi onunki değil de gerçekten zordur. Yani bir insanla başlıyorum ve sonra işe geçiyorum. Daha sonra yapılanmaya geçebilirsiniz. Sermayeyi hemen mi dağıtacağız? Kayalıklar nelerdir? Onlara ne kadar para ödüyoruz? Gelirin veya kârın yüzde kaçı? Pazar gününden itibaren yine 57 şekilde dilimleyebilirsiniz.
David:
Ve birçok insanın insan unsurunu atladığını, sadece temellere bakıp insan tarafının düzeleceğini mi varsaydıklarını düşünüyorsunuz?
Kodie:
100%.
David:
Bu, düğününüzü planlamak, tüm detayların ne olacağını bilmek istemek ve ben bu evde, bu mahallede yaşamak istiyorum ama aslında bunu birlikte gerçekleştirebileceğiniz partneri bulamadınız.
Kodie:
Bence bu kesinlikle doğru. Ve bence ilk anlaşmanız için muhtemelen bu işle gerçekten yakından ilgilenmeniz gerekir. Bunu işletmenize gerek yok ama ben bu işle gerçekten yakından ilgileniyorum ve çoğu insan bunu atlıyor.
Rob:
Evet. Zaman taahhüdü açısından sormak istediğim şey, işin hızlı olduğu zamana karşı önceden çok fazla zamandan vazgeçmeyi mi bekliyorsunuz? Arka tarafa mı geliyorsun? Operatörünüzle birlikte siperde misiniz? Operatörünüze eğitim veriyor musunuz? Seni eğiteceklerini mi umuyorsun? Sizin için ideal senaryo nedir?
Kodie:
Bana göre üç düzeyde operatör var. Kanıtlanmış ve bilinen bir operatör var, yani bu sefer yapacakları şeyi zaten yapmışlar ve siz de onları tanıyorsunuz. Yani bunlar bilinen bir maldır. Ve ayrıca kanıtlanmamış ve bilinmeyen operatörler var ki bu da temelde bu belirli şeyi daha önce hiç yapmadıkları ve onları kişisel olarak tanımıyorsunuz. Ve sonra üçüncüsü var ki bu da bunun ters bir özelliğidir. Belki onları biliyorsunuzdur, ancak tam tersi kanıtlanmamıştır.
Dolayısıyla, kanıtlanmış bir operatörünüz varsa, o zaman genellikle onların yolundan çekilirim. Ben de, işte nakit dedim. Cuma günkü raporlama yapısını seviyorum. Tüm Excel elektronik tablolarımıza girmenizi istiyorum. Web sitesine, tüm teknoloji yığınına ve banka hesabına arka uç erişimine sahip olmak istiyorum, böylece takip edip paranın olması gerektiği gibi aktığından emin olabilirim.
Ama aksi takdirde kaçarsın ve sonra gelip bana neye ihtiyacın olduğunu söylersin. Ve bu genellikle haftalık bir aramadır. Ya da artık altımda portföylerimizi yöneten biri var, bu aylık bir görüşmeye benziyor ve ben de tüm portföy şirketlerini yöneten bir adamla haftalık görüşme yapıyorum. İşte ideal durumunuz budur. Yani bunu şöyle düşünüyorsunuz, eğer işinizi düşünürseniz, yani şu anda ne yaptığınızı bilirsiniz, muhtemelen sizin bölgenizde, kaptan köşkünüzde insanlar vardır. Sen sanki, Tanrım, bu adam çok iyi. O bir satıcı. Ona para ödüyorum. Ve bunu her zaman zamanında yapıyor, beklentileri aşıyor. O muhteşem.
Genelde yaptığım şey, bu insanları bulduğumda onlara giderim ve şöyle derim: “Şu anda yaptığınız şey çok ilginç. Bunu daha da büyütebileceğimizi düşünüyorum. Neden bu işe yatırım yapmama izin vermiyorsun? Tamamını satın almayacağım ama büyük bir kısmını satın alacağım ve gelin bu şeyi gerçekten birlikte inşa edelim. Bunu yapmak için sermayemi ve belki de stratejimin, bağlantımın, ağımın vesairemin bir kısmını kullanacaksın. Bu yüzden eğer yapabiliyorsanız başlangıç olarak bu anlaşmaları yapmayı seviyorum.
David:
Yani sıfırdan işletme kurmak yerine satın almayı sevmenizin nedeni bu mu?
Kodie:
Evet. Aslında bunu iki nedenden dolayı seviyorum. Bir, o kadar yaratıcı değilim. Yani bir sonraki Spotify için fikrim yok, yok. Bu yüzden işin dünyada bir şekilde, şekilde veya biçimde var olmasına ihtiyacım var. Ayrıca işletmelerin kârlı olmasını da seviyorum. Yani, tüm işlerimi en az %40 marjla yürütüyorum. Yani eğer bir iş kuracaksam, uzun süre negatif marjım olacak ve bunu finanse etmem gerekecek. Ve bu sorun değil. Bunu yapmayı sevmiyorum. Bunu %10 ila %20 oranında yapıyorum, %80 oranında da ilk gün kârlı olmasını istiyorum.
David:
Bana şunu düşündürttünüz: Bir iş ilk başladığında, sadece yapay zeka işi, sadece sizin işiniz değil, başarısızlığın inceleme süreci vardır. Birçoğu asla başaramıyor. Yani eğer bu satıcı bir bakıma iyi bir iş çıkarıyorsa, başarılı bir işe sahip olmanın yolunun yaklaşık %90'ını zaten tamamlamış demektir. Doğru operatöre sahipler. Nasıl kârlı olabileceklerine dair bazı fikirleri var. İyi müşteri hizmetleri var, iyi sistemleri var, çok iyi değil. Bütünden kaçınıyorsun, bilmiyorum, bir sürü yavru köpek bunu başaramayacak ya da buna benzer bir şey. Zaten benzini kaldırabilecek olanı alıyorsunuz, onların ateşine dökeceksiniz.
Oysa eğer bunlardan birini kanıtlanmamış olarak alırsanız, belki orada bir potansiyel vardır ve sahip olduğunuz tüm saçmalıkları atarsanız, o şey doğrudan duvara çarpacaktır. Nereye gideceğini bilmiyorsun. Bu yüzden zaten rakiplerinin %90'ından daha başarılı olan kişiyi aramanız çok mantıklı. Ve muhtemelen bir sınıra ulaştığınızı veya en azından bir tür doğrusal büyümenin mümkün olduğunu söylüyorsunuz. Getirdiğiniz kaynaklarla sizi üstel hale getirebiliriz.
Kodie:
Bu kesinlikle doğru.
Rob:
Evet ve güvenilir, değil mi?
Kodie:
Evet.
Rob:
Güvenilir insanların bulunması en zor kişiler olduğunu düşünüyorum. Yani bir satıcıyla mı çalışıyorsunuz ve eğer iyi bir operatörse, tüm sorunu çözecek en büyük yapboz parçasını zaten bulduğunuz için ilgilenmeye başladığınız iş bu mu?
Kodie:
Herhangi bir zamanda, aklımın bir köşesinde beş veya altı kişi var ve bu adamla çevrimiçi bir iş kurmayı düşünüyorum. Bu zaten onda var. Onu soyup burada yapabiliriz. Bu adamla konuşacağım çünkü birkaç mülkümüzü o yönetiyor. Bir mülk yönetimi işi var. Muhtemelen bunun bir kısmına, bir buçuk kısmına yatırım yapmalıyım.
Yani bunlar kafamda dönüp duruyor ve aslında portföyümüzü yöneten kocam ve ben, Chris, gerçekten iyi uygulayıcılar olan insanlardan hoşlandığımız potansiyel operatörlerin bir listesini tutuyoruz. Ve bu yine oyunun 4.0 seviyesidir. Tersi senaryoda ise 1.0 seviyesindeyseniz o listede yer almak istersiniz. Bütün bunları dinleyip şunu düşünmek istiyorsunuz: Tamam, yatırım yapacak param yok. Uzmanlığım yok ama muhtemelen zamanım var. Peki, bir miktar parası ve bir miktar uzmanlığı olan, öz sermaye ortaklığına layık görülen insanlardan biri nasıl olabilirim? Keşke daha önce yapsaydım dediğim şey de bu. Bunun yerine, çok uzun bir süre zamanımı parayla takas ettim.
Rob:
Evet. Çoğu zaman, insanlar ne zaman gerçekten emlak alanında ortak olmak isteseler, ben her zaman bunu derim, ben finanse ederim, sen yönetirsin ya da beyin sensin, ben de hazır parayım. Ve tabii ki bu sadece dışarı çıkmak için yatırım yaptığım anlamına gelmiyor ama çoğunlukla evet, bunu istiyorum. Gelebilecek, zamanını ayırabilecek birinin olmasını istiyorum ve sonrasında işin strateji kısmı için orada olacağım.
Bu operatör listesine sahip olmaktan bahsettiniz. Hangi iş için olursa olsun sadece bir operatör bulmaya çalışan bizler için, nasıl çıkıp gerçekten bir operatör bulabiliriz?
Kodie:
Evet. Sanırım bu sizin yakın ağınız. Ben buna COI etkisi diyorum, temelde etki merkezleri arıyorsunuz ama etkinin merkezi sizsiniz. Yani eğer düşünürseniz, örneğin şu anda Laura'ya sahibim. Laura benim mülk yöneticim ve örneğin Austin'deki evimi temizleyen ekibi yönetiyor. O harika. Bu yüzden dört haftalığına şehir dışına çıktık ve tüm bu projeleri evde yaptırmak zorunda kaldık.
Ben de çitlerin lekelenmesine ihtiyacım var diye düşündüm. Verandanın yeniden yapılmasına ihtiyacım var. Bu bitkilerden birkaç tane almanı istiyorum. Bunu yapmana ihtiyacım var. Arabamı X, Y ve Z'ye götürmene ihtiyacım var. Ben de sadece şunu dedim, "Hepsini yap. Bana istediğini öde.” Ve bu bir mikro projeydi. Ve dört haftanın sonunda bunların hepsini yapmıştı. Ondan yapmasını istediğim her şeyi yapmıştı ve onu bir bayiye götürüp başka bir bayiye götürerek bana bir bin dolar kazandırdı.
Yani o bunu yaptığında, daha sonra onunla birlikte oldum ve şöyle dedim: Bana kazandırdığın paranın %50'sini al, çünkü bana para kazandırdığında para kazanacaksın. Bunu sevdim. Ve sonra kısaca şöyle dedim: "Bu konuda gerçekten yetkinsin, peki ya seni ofis yöneticimiz ve mülk yöneticimiz yapsak?" Bu yüzden onları küçük hizmetlerle büyütüyorum. Ve sonunda onun idare edebilen biri olduğunu görüyorum. Muhtemelen Airbnb'lerimden birkaçını yönetebilir ve o şirketin bir kısmına sahip olabilir.
Yani bunu en mikro ölçekte düşünebilirsiniz. Muhtemelen herkesin binanızda her seferinde harika olan bir kapı görevlisi ya da arabanızı her seferinde park eden vale vardır ve o muhteşemdir. Ve eğer biraz daha yüksek seviyedeyseniz, muhtemelen şirketinizde çalışan ve sonsuza kadar bu pozisyonda kalamayacağını bildiğiniz bir kişi vardır. Ama onları başka bir şey için finanse ederseniz, bunu yok ederler.
Bence yetenek yönetiminin ve yeteneği elde tutmanın sırrı bu. İnsanları şirkette uzun süre nasıl tutabilirim diye düşünüyorduk. Ve bence 21. yüzyılda bunu yapmanın yolu, insanları ekosistemimde nasıl uzun süre tutabileceğimi düşünmektir. Ve eğer bunu yapabilirseniz, insanların sizin için 20 yıl boyunca çalışmasını sağlayabilirsiniz, ancak onlar da yanınızda mülk sahibi olabilirler.
Rob:
Bir çalışanı işe alırken, işe alma sürecinizde operatör olma becerisine sahip olabilecekleri bir unsur var mı, yoksa bir çalışan bulmak yeterince zor mu, dolayısıyla işin operatör kısmı gerçekten çok önemli değil mi?
Kodie:
Hayır, yani evet, her röportajda sorduğum iki soru var. Ve Tanrı'dan keşke gençken farklı bir şey yapsaydım, o da liderlik, kültür ve işe alma hakkında daha fazlasını erken öğrenmek olsaydı. Şu anda bir video yapsak ve bu video ilk Airbnb'nizi 10,000'e nasıl çıkaracağınızla ilgili olsaydı, bununla viral olabilirdik. Şirketinizi 100 milyon dolara çıkarmak için nasıl işe alınır gibi bir röportaj yapsak ve 50 görüntüleme alırsak. Çünkü insanlar insanın gücünün farkında değiller. Harika insanları nasıl motive edeceğinizi, bulacağınızı ve elde tutacağınızı gerçekten anlayabilirseniz, bu çok daha güçlü olur, bence bu paranın hile kodudur.
Yani eğer dinliyorsanız ve bir an bile dinlememeyi düşünüyorsanız, ben dinlemem. Ama her işe aldığımda sorduğum iki soru var. Soruyorum, eğer şirketime gelirseniz, yanınızda getirebileceğiniz başka hangi olağanüstü insanlar var? Ve size hemen söyleyeceğim, onlar bir lider mi? Onları takip eden var mı? Peki yetenek hakkında düşünüyorlar mı? Bu yüzden hemen bileceğim, özellikle de yönetim pozisyonu için, eğer bahsettikleri biri yoksa o kişi muhtemelen harika bir lider ya da yönetici değil demektir.
Ve onlara her seferinde sorduğum ikinci soru şu: Ekibinizle veya size rapor veren insanlarla yaptığınız, diğer patronların yapmasını istediğiniz şey nedir? Ve genellikle buna bir cevapları olmaz. Taktiksel olması gerekiyor, gerçekten spesifik olması gerekiyor. Ve şunun gibi bir şey söyleyebilirler: Haftada bire bir yapıyorum. Ve bu, insanların sana bu konuda yalan söyleyebileceği kadar geniş bir alan. Sonra genellikle iki kez dokunuyorum ve şöyle diyorum: “Bu harika. Bana bir örnek gösterebilir misin? Hemen Zoom'da yukarı çekin. Her hafta insanları incelediğiniz bire bir dokümanınızın nasıl göründüğüne dair bir örnek görmeyi çok isterim." Ve şöyle diyecekler: "Eh, bunu sadece sözlü olarak yapıyoruz." Ve sonra şöyle diyorsun: “Boşver. Tamam aşkım. Sonraki." Çünkü bence herhangi bir şeyi yapma şekliniz, her şeyi yapma şeklinizdir. Ve erkenden belgelemez ve sistematize etmezseniz asla bir şirketi yönetemezsiniz.
David:
Bu onlara meydan okunmadığı anlamına geliyor. Eğer bir sisteme ihtiyaçları yoksa ve siz bunu halledip kanatlandırabiliyorsanız, kendinizi olabildiğince fazla zorlamıyorsunuz demektir. İş sizi o kadar da zorlamıyor. Bunaldığınızda ve “Bir sisteme ihtiyacım var. Bir sürece ihtiyacım var. Bunu yapmanın bir yoluna ihtiyacım var." Evet. Yani haltere benzer. Bir insana “Bir platoya düştüğünüzde ne yaparsınız?” diye sorarsanız. Bunu nasıl aşabilirsin?” Ve şöyle diyorlar, “Aslında hiçbir zaman düzlüğe çıkmadım. Bu yüzden yorulduğumu hissedene kadar çalışıyorum ve sonra duruyorum. Tamam, bu benim antrenman partnerim değil. Bu işi yürütmesini istediğim kişi bu değil.
Kodie:
Sağ. İyi bir noktaya değindin. Geçen gün antrenörüm bana çok güzel bir şey söyledi. O şöyle diyor: Ben kondisyona odaklanmaya çalışıyorum. Gerçekten bunu hayatımda hiç yapmadım. Her zaman spor yaptım, nispeten formdaydım ama hiçbir zaman "Ya 120 gün içinde olabileceğim en formda olmaya çalışsaydım?" demedim. O yüzden şu anda bunu yaşıyorum. Ve o çok açık ama harika bir cümle söyledi ve şuydu: "Eh, kesinlikle kazara eğilmeyeceksin." Bence bu para, zenginlik ve ilişkiler için de aynı şey. Tesadüfen zengin olmayacaksınız. Kazara formda kalmayacaksınız. Yani sistemleriniz ve süreçleriniz yoksa ve yoksa, ölçülenler yönetiliyorsa, o zaman muhtemelen hedeflerinize ulaşamayacaksınız.
David:
Polis memuru olarak çalışırken eyalet dışından kiralık mülkler satın alıyordum ve bir anlaşmayı beyninizin rahat edeceği şekilde analiz etmek için çok fazla zamanınız yok. Orada altı saat oturup tüm bu "eğer"leri düşünemezsin. Temsilcinizle aynı anda telefonda bir saat boyunca konuşamazsınız. Yapacak hiçbir şeyimin olmadığı bir yerde birinin gelip beni rahatlatmasını beklediğim üç dakikalık bir sürem olurdu.
Bu yüzden emlakçılarımı eğittim, dinle, sana bir mesaj göndereceğim ve başparmak yukarı veya başparmak aşağı emojileriyle oynamanı istiyorum. Tek istediğim bu. Ve işte soracağım sorular. Sana adresi vereceğim ve buna, buna ve buna bakmanı istiyorum. Ve sonra ben de aynısını mülk müdürüne yapacağım ve onlar bana şunu, bunu ve bunu anlatacaklar. Ve her iki tarafın da anlaşmaya varmasına ihtiyacım vardı. Daha sonra bir sözleşme imzalamaya devam ederdim ve o noktaya geldiğimde gerekli incelemeyi yapardım.
Herkes şunu söylüyor: "Polis olarak işlerinizi yaparken bu kadar mülkü nasıl satın alıyorsunuz?" Çünkü telefonumu çıkarıp adresi mesaj olarak atabileceğim, kopyalayıp mülk yöneticisine gönderebileceğim 12 saniyelik bir sürem var. Bir saat sonra hiçbir şey olmayınca bakabilirim. Sen de aynı şeyi yapıyorsun. Sadece soğana veya Instagram'a giriyorsunuz ve o zaman bir amaca yönelik olmak yerine sadece bir şeyler arasında geziniyorsunuz. Ama zamanım olmadığı için bu sistemi oluşturdum.
Kendinizi zorladığınız yer burasıdır, yapıya ihtiyaç duyduğunuz yer burasıdır. Bu fikirlerin ortaya çıktığı yer burasıdır. Rahat ve gündelik olduğunuzda, bu bir şey bile değil. Tanımladığınız şeyi seviyorum çünkü yaptığınız şey bu insanlara stres testi yapmaktır çünkü onları o pozisyona koyup gerçekten performans gösterip göstermediklerini göremezsiniz. Yani sadece "Peki, daha önce performans sergiledin mi?" diye kontrol ediyorsunuz. Çünkü bilseydin bu tür şeyleri zaten anlardın. Eminim ki kişisel antrenörünüz, kazara eğilemeyeceğinizi söylediğinde, bunu başka insanlarla yapmış olmasından kaynaklanmaktadır. Birçok kez denediler. İnsanlar onlara gelip “Formda olmak istiyorum” dediler. Kimin üzerinde işe yaradığını, kimin işe yaramadığını ve zihniyetlerinin ne olduğunu gördüler.
Kodie:
Evet. Çerçevenize isim verdiniz mi?
David:
İyi bir noktaya değindin. Bilmiyorum ben… Bu yüzden pazarlamada iyi değilim.
Rob:
O röportajda başarısız olurdun.
Kodie:
Yapardı.
Rob:
Üzgünüm dostum, sen Codie için çalışmıyorsun.
David:
Uzun mesafeli yatırımlarda dile getirilmiştir. Ama hayır, buna bir isim bulamadım.
Kodie:
Sanırım son zamanlarda yaptığınız süreçleri adlandırmanın elbette pazarlama açısından gerçekten yararlı olduğunu, ancak aynı zamanda ekibiniz için bir tetikleyici olduğu için de faydalı olduğunu keşfettim. Yani aslında Contrarian Thinking'de yaptığımız hemen hemen her şeyde, yapmak istediğimiz, üç adımdan fazla olan, üç kereden fazla yaptığımız ve belgelenen bir şey olduğunda durup duraklatmaya çalışıyorum. Ve bunu akıl hocalarımdan birinden öğrendim.
Ancak bunun ikinci aşaması, bu şeylerin mümkün olduğu kadar çoğunu adlandırmaya çalışmaktı. Bu yüzden ordudan kocamdan CCE yöntemi adı verilen ve temel olarak görevleri önceliklendirmenin bir yolu olan bir şey çaldık. Yani biliyorsunuz, bunu kişisel bütçeniz dahilinde düşünün. Diyelim ki karı kocasınız ve kocanız bir şeyler almak istiyor ya da karınız bir şeyler almak istiyor ve her zaman bir gerginlik oluyor.
Her zaman daha fazla şey satın alabilirsiniz. Her zaman daha fazla şeye ihtiyaç duyarsınız ama belki de orada bunu yapmaya yetecek kadar para yoktur. İş hayatında da aynı şey var. Ekibiniz her zaman sizden daha fazlasını istiyor, başka bir işe ihtiyacım var. Her ne ise, daha büyük bir ofis binasına ihtiyacımız var. Bu yüzden onları, kritik olarak kabul edilip edilmediğini söylemeleri için eğittik. Eğer araba kullanıyorsak ve arabanın benzini bitiyorsa, neredeyse benzinimiz bitmek üzeredir, bu kritik bir durumdur. Bunu düzeltsek iyi olur. Ve bunu yapmazsak, yolculuğumuza en alt noktaya kadar devam edemeyiz, bu da temelde bir araba kullanıyorsak ve bir hedefe ulaşmak istiyorsak, ancak oraya ulaşmak istiyoruz. oraya daha hızlı gidersek elbette üzerine bir turboşarj koyabiliriz. Ama turboşarjımız olmasa bile yine de oraya varacağız.
Bu yüzden çalışanlarıma bu çerçeveyi kullanarak şunu söylemelerini sağlamaya çalışıyorum: Kritikten mi bahsediyoruz? Etkinleştirmeden mi bahsediyoruz ve ikisi arasındaki fark nedir? Ve bunun ilişkilerde de gerçekten yararlı olduğunu düşünüyorum çünkü bu bizim ilişkimiz için, sizin mutluluğunuz için, çocuğumuz için kritik bir şey mi? Bu yüzden ne kadar çerçeveleyebilirseniz o kadar iyi olur diye düşünüyorum.
David:
Bu gerçekten iyi. David Greene ekibi ve One Brokerage bünyesinde önemli görevler dediğimiz birkaç şey var. Bildiğiniz gibi bir işletmeyi yönetirken çok az sorun tek bir kararla bitecek bir şeydir. Sanki bu kişinin bilgiye ihtiyacı var, ancak bunu alabilmesi için önce muhasebecinin tartması ve CPA'lerin anlaşmaya varması gerekiyor ve bunu COO'ya sunmaları gerekiyor ve sonra o kişinin gidip bu insanlara devretmesi gerekiyor. Yani sorunu çözmeden önce yaklaşık dokuz adım var. Ve işte burada kayboluyorlar. Bu dokuz adımın içinde birisinin bunu başaramadığı bir yer var.
Yani bunu çok önemli bir görev olarak adlandırdığımızda, bu, siz kendi işinizi yapana kadar bir sonraki kişinin işini yapamayacağı anlamına gelir. Dolayısıyla bu bir öncelik haline geliyor. Onlara bir şey almanız gerekiyor ve bu zincirde yukarıya çıktığında muhtemelen üç gün boyunca size geri dönmeyecek. Yaptığınız işler üzerinde çalışabilirsiniz. Ama onu göndermeden önce günün sonuna kadar beklerseniz, o zaman o kişi onu alır. Ve eğer günün sonuna kadar beklerlerse, eğer insanlar yapsaydı dört saatte yapılabilecek bir şeyi elde etmek bu şekilde 25 gün sürer.
Dolayısıyla bu çerçeve çok mantıklı çünkü çalışanlarınız bunun neden önemli olduğunu sezgisel olarak anlamıyorlar. Ve bu çok sık yaptığım bir hata. Sadece "Neden böyle düşünmüyorsun?" Ama onlara nasıl bu şekilde düşüneceklerini söylemeleri gerekiyor.
Rob:
Evet. Çocuklarım sinirlenmeye başladıklarında ya da ağladıklarında, ben de "Bu küçük bir mesele mi, yoksa bu büyük bir mesele mi?" diye düşünüyorum.
Kodie:
Çok tatlı.
Rob:
Ve çoğu zaman bu küçük bir anlaşmadır derler. İşte çocuklarımla birlikte oluşturduğum sistem bu. Evdeki herkese küçük bir ipucu. Codie, Money Podcast röportajında sorduğun diğer kışkırtıcı soru şuydu: Zaten haksız avantaja sahip olabileceğin bir işletmeyi uyumlu hale getirme konusunda ne kadar yaratıcı olabilirsin? Peki bununla birlikte, çoğu gayrimenkul yatırımcısının halihazırda sahip olduğu ve onlara avantaj sağlayabilecek becerilerden bazıları nelerdir?
Kodie:
Evet. Birincisi, siz genelde satışta çok iyisiniz. Siz dolandırıcısınız. Tanıştığım emlakçıların çoğu tonlarca telefon görüşmesi yapıyor. Bir ton kapıyı çalacaklar. En azından iyi olanları söylemeliyim. Bu nedenle, pazarlama veya satışla ilgili her şeyin, diyelim ki emlak yatırımcıları için oldukça ilgi çekici olduğunu düşünüyorum. Çünkü çoğu emlak yatırımcısının aslen emlakçı olduğunu varsayıyorum. Bu doğru mu?
David:
Hayır. Bunun muhtemelen nadir olduğunu düşünüyorum.
Rob:
Şart değil.
David:
Evet.
Kodie:
İlginç. Peki çoğu gayrimenkul yatırımcısı nereden geliyor? Gayrimenkul yatırımcısı olmadan önce ne yapardınız? Başlamak için paranızın olması gerektiği için mi?
Rob:
Evet. Muhtemelen 9:00'dan 5:00'e kadar bir çeşit diyebilirim.
David:
Evet. Ve birçoğunun bir ev satın aldığını düşünüyorum. Ev havaya uçtu ve şöyle dediler, “Tanrım, bu kadar parayı evimden kazandım. Bunu tekrar nasıl yapacağım?” Paralarının bir kısmı o ilk mülkteki özsermayeden geldi.
Kodie:
İlginç. Tamam aşkım.
Rob:
Evet. Ya da evin sahibi olacaklar ve sonra bir sonraki evlerine geçmek isteyecekler.
David:
Ve orayı kiralık mülk haline getiriyorlar.
Rob:
… ve onu sadece kiralık bir mülk haline getiriyorlar. Evet.
Kodie:
Peki emlakçıların veya pardon emlak yatırımcılarının sahip olduğunu düşündüğünüz yetenekler neler?
David:
Son derece analitiktirler.
Kodie:
İlginç.
David:
Bir şeyin nasıl kullanılabileceğini görmek için bir vizyonları var. Ve çok sayıda telefon görüşmesi yapmak, listelere gitmek gibi pek çok iş yapmaya isteklidirler. Genellikle bir pazardaki verimsizlikleri ararlar ve pazardaki fırsatları bulmaya çalışırlar.
Rob:
Ayrıca yukarı yönlü bir vizyona sahip olduklarını da söyleyebilirim.
Kodie:
Her anlaşmada çok fazla marjınız olmadığı için oldukça detay odaklı olmaları mı gerekiyor?
David:
Bunun işe yarayıp yaramayacağına karar vermek için yapmanız gereken analiz miktarının tadını çıkarmak için ayrıntı odaklı olmanız gerekir. Bir satıcıdan çok muhasebeciye benziyorlar.
Kodie:
İlginç. Peki, bu durumda... Aslında bunu geçen gün başka bir arkadaşımla yaşıyordum çünkü o bundan sonra ne yapmak istediğini çözmeye çalışıyordu. Ve sizler güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditlerden oluşan SWOT çerçevesini biliyorsunuz. Güçlü yönler, zayıf yönler, istekler, yani yapmak istediğiniz şeyler ve ardından fırsatlarla oynadık. Sanırım bu SWWO, ya da yine de SOWW diyebiliriz.
Rob:
SWWOT.
Kodie:
Hayır değil.
Rob:
Hayır T. SWWO. Tamam aşkım. Üzgünüm.
Kodie:
SOWW. Tamam aşkım. Neyse, SOWW. Ve fikir şu ki, eğer sizler şu anda haksız avantajınızın ne olduğunu anlamaya çalışıyorsanız, bence bu o kadar bireysel ki, genel olarak emlak yatırımcıları için şunu söylemekten korkuyorum, çünkü ben onlardan biri değilim. . Ama yapacağım şey, güçlü yönlerini yazmak olurdu. Zayıf yönlerinizi yazardım, sonra isteklerinizi yazardım, sonra da etrafınızda gördüğünüz fırsatları yazardım.
Ve temel olarak yapmaya çalışacağınız şey, eşleşmeye çalışmak olacaktır. Bir konuda iyi olmanız o şeyi yapmanız gerektiği anlamına gelmez. Olmalı'nın istek anlamına gelmesine gerek yok. Yatırımcı olarak tanıdığım insanlarda çoğu zaman gördüğüm şey, eğer bir anlaşmaya para yatıracaksanız, parayı hemen geri kazanmanın zor olduğudur.
Bir süreliğine anlaşmaya dahilsin. Bu, bir ila üç ila beş ila 10 yıllık bir taahhüttür. Bu yüzden girdiğim anlaşmalara gerçekten dikkat ediyorum. Bu yüzden, güçlü yönleriniz ne olursa olsun, bunların sizin isteklerinizle gerçekten iyi bir şekilde evlenmesini sağlardım. Çünkü kiralık mülk ile işletme arasındaki fark, işletmenin bebek gibidir. Onu yalnız bırakamazsınız yoksa ölecektir.
Yani genellikle ilk kez bir anlaşma yaptığınızda, o bebeğin göz kulak olmanız gereken bir şey olacağını varsaymanız gerekir. Ancak sorularınızı yanıtlarken, işletmeleri genel anlamda analiz etmede oldukça iyi olacaklar gibi görünüyor. Çoğunluğu sayısal olan işlerde muhtemelen oldukça iyiler gibi görünüyor, yani muhtemelen emlak komşuları, çamaşırhaneler, araba yıkama yerleri, mülk yönetimi şirketleri gibi şeyler. Eğer çok sayıda insanı idare edebilirlerse, sizin de yönetmeniz gerekir. Oteller gibi gayrimenkul ağırlıklı işletmelerin de olduğunu varsayıyorum, bu tür şeyler o kadar bitişik ki, çok benzerler.
Rob:
Evet. Bu mantıklı. Bu becerilerin bazılarından yararlanacak işletmeleri düşünürken dikkat etmeniz gereken bazı tuzaklar nelerdir?
Kodie:
Pek çok şey. Birincisi, yalnızca kârlı işletmeleri satın alıyorum, dolayısıyla para kazandıran işletmeleri satın almıyorum. Bu şahsen benim. Geri dönüş denilen şeyi yapabilirsiniz ama ben işimin ilk günden para kazandırmasını isterim. İkincisi, bu işletmelerin çoğunda karmaşıklık istemezsiniz. Anlaşmalarda karmaşıklık öldürür. Yani gerçekten benim anladığım işin ne olduğunu arıyorsunuz. Gerçekten basitleştirirseniz, bir işletme satın almanın sadece üç sorusu olduğunu düşünüyorum.
Ve ilk soru şu: Aldığımı düşündüğüm şeyi aldığımdan ne kadar eminim? Peki gerçekten kazanacağını söylediği parayı kazanıyor mu? Gerçekten finansal verilere inanıyor muyum? Durum tespiti ne kadar iyi? İkinci soru şu: İşletme gerçekte ne yapıyor? Ve bunu tam olarak anlıyor muyum? Eğer konu bir sağlık sektörü ise bunu anlamak benim için daha zor olabilir. Tescilli olan herhangi bir şey, belki de değil. Üçüncüsü ise işin gerektirdiği şeyleri gerçekten yapmak istiyor muyum? Peki bu iş ne kadar gerçek? Bu iş aslında ne yapıyor? Tam olarak anladım mı? Bu işi yürütmek için ne gerekiyorsa yapmak istiyor muyum?
Ve eğer bu üç şeyi analiz ederseniz, kötü anlaşma diye bir anlaşma olmadığını görürsünüz. Bu mevcut değil. Bu senin için kötü bir anlaşma mı? Peki anlaşmayı kötü bir fiyata mı aldınız? Cevabım bu olurdu.
Rob:
Bu gerçekten iyi. Bitirmeden önce, bu sadece altın külçelerden oluşan bir podcast'ti. Aldığınız işlerden birinden artık bildiğiniz tuhaf bir şey var mı?
David:
Bir çamaşırhane satın aldınız ve satın almasaydınız asla bilemeyeceğiniz, çamaşır yıkamanın bir sürü aptalca farklı yolu olduğunu fark ettiniz mi?
Kodie:
Evet. Bunlardan birine sahip olduğunuzda çamaşırhanede ne kadar tuhaf şeyler bulabileceğinizin farkına vardım. Eminim siz de Airbnbs konusunda aynısınızdır. Öğrendiğim en büyük şeyin kiminle ortak olduğuna çok dikkat etmek olduğunu biliyorsun. Gerçekten iş analiziyle değil, insanlarla uğraştım. Ve insanların bunun hakkında konuştuğunu sanmıyorum.
David:
Bugün neredeyse her podcast kaydının teması bu.
Kodie:
Gerçekten mi?
David:
İnsanlar senin problemin.
Kodie:
İlginç. Evet bu doğru. Demek istediğim, daha sonra iki arkadaşımızı buraya getireceksiniz ve adam bir adam tarafından 100 bin dolara dolandırıldı ve neredeyse onu iflas ettirecekti. Bebeğini kucağıma alan bir adam tarafından dolandırıldım. Evimize şöyle gelmişti:
David:
Vay.
Kodie:
Biz en iyi arkadaşlardık. Chris'le 200 bin dolara çok yakındı.
Rob:
Sanırım bunu sana geri vereceğim.
Kodie:
Bu günlerden birinde.
Rob:
Bu günlerden birinde.
Kodie:
Evet. Çocuklarınızı hâlâ sevin.
David:
Hayır. Demek istediğim, bu gerçekten iyi bir nokta. Dün gece geç saatlere kadar bazı sorunlarım hakkında konuşuyorduk. Bunların yüzde 100'ü insanlardan geldi. Güvenmemem gereken, güvendiğim insanlar. Bana kötü tavsiyeler veren insanlar. Bu çok çetrefilli bir iş. İşe sayfadaki sayılar ve temel bilgiler gibi bakma eğilimindeyiz, ancak bunlar çok önemli bir insan bileşenidir.
Hiç birisiyle bir iş satın aldınız mı diye merak ediyordum, önden biraz para aldılar ve sonra işi yürütme motivasyonlarını kaybettiler çünkü şimdi karı başka biriyle paylaşmam gerektiğini anladılar. Buna değmez. Ve şimdi operatöre satın aldığınız, işi yapabilecek o iş motive edilmiyor. Bu daha önce yaşadığınız bir sorun mu?
Kodie:
Hayır. Hiçbir zaman bu sorunu yaşamadım çünkü anlaşmayı önceden yapılandırma şekliniz gerçekten önemli.
David:
Temelde içeri girer girmez onlara büyük bir kazanç vermiyor musunuz?
Kodie:
Asla.
Rob:
Evet. Yatırım yapmaktan bahsetmiştin, değil mi?
Kodie:
Evet. Yaptığım her anlaşmada herkes bu işin içindedir ve bu genellikle üç ila beş yıllık bir iştir ve genellikle bir yıl gibi bir uçurum vardır. Yani eğer bir şey öğrenirseniz ve bir anlaşma yapacaksanız, gençseniz ve bunu dinliyorsanız ve bunu ilk partnerinizle yapıyorsanız, ikinizin de belirli bir anlaşmaya varabildiğinizden emin olun. sermaye miktarı ve sermayenin, paranın ve koyduğunuz dolarların karşılığında özsermayenin bir yüzdesini alırsınız. Ama alın teriyle eşitlik, ancak zamanla kazanılır. Ve bence bu süre genellikle üç yıl olmalı ve bunu bölümlere ayırmalısınız.
David:
Elbette. Teşekkür ederim Codie. Bu muhteşemdi. İnsanlar sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinmek isterlerse nereye gidebilirler?
Kodie:
Codie Sanchez temelde tüm sosyal medyada. Ve contrarianthinking.co. Haber bültenimiz sanırım şöyle, biraz önyargılıyım ama iş satın alma, kurma ve kurma konusunda piyasadaki en iyilerden biri olduğunu düşünüyorum.
Rob:
Bu iyi. Günlük e-postaları alıyorum ve okuyorum. Kitap okumuyor olabilirim ama günlük e-postaları okuyorum.
Kodie:
Peki ben senin rafında mıyım?
Rob:
Henüz değil.
Kodie:
Tamam.
Rob:
İlk kitabınızı yazarken ben tasdik veya ileri yazı yazabilir miyim?
Kodie:
Evet. Elbette. Evet.
Rob:
İlk burada duydunuz.
David:
İleriye yazma ve ardından son teslim tarihlerini kaçırma konusunda kötü bir geçmişi var.
Rob:
Yaptım, evet. Hayır. Yapmayacağım. Kendimi düzelteceğim.
David:
Codie buna değerdi ama Tony değmedi mi?
Kodie:
Gelecekteki davranışların geçmiş davranışların en iyi yordayıcısı.
David:
Vay. Nasılsın [duyulmuyor 00:51:36] her şeyi nasıl yapıyorsun.
Rob:
Sanırım ikimiz de Codie tarafından işe alınmayı başaramadık.
Kodie:
Bu şimdiye kadarki en kötü cümle değil mi? Bu çok doğru. Acı verici.
David:
Elbette. Teşekkür ederim Codie. Burada olmanızı takdir ediyoruz. Gitmene izin vereceğiz. Ben Rob adına David Greene, bir kitabı yalnızca kapağına göre yargılayan Abasolo, imzayı atıyor.
Bölümü Buradan İzleyin
Bize yardımcı olun!
Bize bir puan ve yorum bırakarak iTunes'da yeni dinleyicilere ulaşmamıza yardımcı olun! Sadece 30 saniye sürer ve talimatlar bulunabilir okuyun. Teşekkürler! Bunu gerçekten takdir ediyoruz!
Bu Bölümde Anlattık:
- nasıl satın alınır “sıkıcı” iş olur mu zenginlik inşa etmek
- The pasif gelir aldatmaca ve kazandığınız paranın neden bir maliyeti var?
- İşletmenizi işe almak böylece istediğini yaparak zaman geçirebilirsin
- The yetenek yönetiminin “sırrı” ve en iyi çalışanların onlarca yıl boyunca nasıl tutulacağı
- The gayrimenkul yatırımcılarının satın almayı düşünmesi gereken işletmeler
- Codee'nin temel kuralları HERHANGİ bir tür işi satın alırken takip ettiği
- Ve So Daha fazla!
Gösteriden Linkler
Gösteride Bahsedilen Kitaplar:
Codeie'ye bağlanın:
Bugünün sponsorları hakkında daha fazla bilgi edinmek veya BiggerPockets ortağı olmak mı istiyorsunuz? E-posta [e-posta korumalı].
Spotify Studios LA'da kaydedildi.
BiggerPockets'tan Not: Bunlar yazar tarafından yazılan görüşlerdir ve BiggerPockets'in görüşlerini yansıtmayabilir.
- SEO Destekli İçerik ve Halkla İlişkiler Dağıtımı. Bugün Gücünüzü Artırın.
- PlatoData.Network Dikey Üretken Yapay Zeka. Kendine güç ver. Buradan Erişin.
- PlatoAiStream. Web3 Zekası. Bilgi Genişletildi. Buradan Erişin.
- PlatoESG. Otomotiv / EV'ler, karbon, temiz teknoloji, Enerji, Çevre, Güneş, Atık Yönetimi. Buradan Erişin.
- Blok Ofsetleri. Çevre Dengeleme Sahipliğini Modernleştirme. Buradan Erişin.
- Kaynak: https://www.biggerpockets.com/blog/real-estate-802
- :vardır
- :dır-dir
- :olumsuzluk
- :Neresi
- $ 100 milyon
- $3
- $UP
- 000
- 1
- 10
- 100k
- 12
- 16
- 20
- 20 yıl
- 2020
- 21st
- 24
- 25
- 30
- 36
- 50
- 51
- 9
- a
- kabiliyet
- Yapabilmek
- Hakkımızda
- hakkında
- erişim
- kaza
- Hesap
- Biriktirmek
- karşısında
- aktif
- aslında
- zeka
- eklemek
- katma
- adres
- bitişik
- avantaj
- tavsiye
- parası yetmek
- Sonra
- sonradan
- tekrar
- yaş
- Danışman
- ajanları
- Çağlar
- önce
- Bireysel Üyelik Sözleşmesi
- AI
- Airbnb
- dizme
- Türkiye
- tek başına
- yanında
- zaten
- Ayrıca
- Rağmen
- her zaman
- am
- şaşırtıcı
- Amerika
- miktar
- an
- analiz
- Analitik
- çözümlemek
- analiz
- analiz
- ve
- Angeles
- Başka
- cevap
- herhangi
- artık
- bir şey
- zaten
- ayrı
- çekici
- Apple
- takdir etmek
- takdir
- ARE
- alanlar
- Arena
- arizona
- etrafında
- ifade
- AS
- sordu
- Asistan
- üstlenmek
- varsayımlar
- At
- Dikkat
- austin
- Otantik
- yazar
- kaçınma
- uzakta
- Bebek
- Arka
- Backend
- arka fon
- Kötü
- Banka
- banka hesabı
- hazır para
- merkezli
- temel olarak
- BE
- plaj
- güzel
- oldu
- Çünkü
- müşterimiz
- olur
- olma
- olmuştur
- önce
- başlamak
- davranış
- davranışları
- olmak
- inanç
- Inanmak
- İYİ
- En iyi arkadaşlar
- Daha iyi
- arasında
- önyargılı
- Büyük
- büyük
- Biggest
- Milyar
- Bit
- Siyah
- yazı tahtası
- kitap
- Kitaplar
- sınır
- Sıkılmış
- Sıkıcı
- doğmuş
- patronlar
- her ikisi de
- İki taraf da
- Alt
- aldım
- Beyin
- beyin
- mola
- getirmek
- Bringing
- Getiriyor
- komisyonculuk
- bütçe
- büfe
- inşa etmek
- bina
- yapılı
- Demet
- iş
- iş sahibi
- iş sahipleri
- işletmeler
- meşgul
- fakat
- satın almak
- Satın alma
- by
- çağrı
- denilen
- aramalar
- geldi
- CAN
- Alabilirsin
- Başkent
- araba
- hangi
- Kariyer
- dikkatli
- dava
- örnek olay
- Nakit
- gündelik
- neden olan
- Merkez
- Merkezleri
- Yüzyıl
- ceo
- belli
- zincir
- meydan
- zor
- değişiklik
- Kaos
- karakter
- karakteristik
- ücret
- etkileyici
- Grafik
- Grafikler
- denetleme
- Çekler
- Chicago
- Chris
- Tırmanma
- Kapanış
- yakından
- kapanış
- CO
- koç
- kod
- Sikke
- icat
- Kolej
- nasıl
- geliyor
- rahat
- gelecek
- taahhüt
- emtia
- ortak
- sağduyu
- Avam
- komünizm
- topluluklar
- Şirketler
- şirket
- yetkili
- rekabet
- tamamlamak
- Tamamlandı
- tamamen
- karmaşık
- karmaşıklık
- bileşen
- Konferans
- bağ
- kabul
- tutarlı
- içerik
- devam etmek
- devam eden
- devamlı olarak
- sözleşme
- konuşmaları
- mırıldanmak
- Serin
- çekirdek
- Kurumsal
- maliyetler
- olabilir
- Çift
- kurs
- kapak
- kapaklar
- Kovid
- çevrimiçi kurslar düzenliyorlar.
- Yaratıcı
- kritik
- ağlayan
- kültürel
- Kültür
- müşteri
- Müşteri Hizmetleri
- kesim
- Baba
- günlük
- dans
- karanlık
- David
- gün
- Günler
- anlaşma
- Fırsatlar
- onyıl
- karar vermek
- karar
- derin
- kesinlikle
- dolandırıldığı
- derece
- Rağmen
- hedef
- ayrıntı
- ayrıntılar
- DID
- Ölmek
- fark
- farklı
- KAZ
- çalışkanlık
- yön
- ekran
- mesafe
- do
- belge
- belgeli
- evraklar
- yok
- Değil
- yapıyor
- Dolar
- dolar
- yapılmış
- Dont
- Kapı
- çift
- aşağı
- rüya
- sürme
- Damla
- ilaç
- gereken
- dilsiz
- dökmek
- sırasında
- E&T
- her
- Daha erken
- Erken
- kolay
- ekosistem
- Efekt
- ya
- eleman
- başka
- E-posta
- e-postalar
- Emoji
- İmparatorluk
- Işçi
- çalışanların
- etkinleştirme
- son
- keyfini çıkarın
- yeterli
- yeterli para
- Tüm
- Girişimci
- bölüm
- Bölümler
- öz kaynak
- kaçış
- özellikle
- arazi
- Eter (ETH)
- Hatta
- hİÇ
- Her
- her gün
- herkes
- herkes
- herkesin var
- her şey
- kesinlikle
- örnek
- örnekler
- aşıyor
- Excel
- olağanüstü
- mevcut
- beklemek
- beklentileri
- deneyim
- uzman
- Uzmanlık
- Açıklamak
- üstel
- göz
- gerçek
- FAIL
- başarısız
- Başarısızlık
- Düşmek
- Falls
- aile
- fantastik
- Daha hızlı
- Favori
- Favoriler
- özellikli
- hissetmek
- az
- daha az
- şekil
- fileto
- Nihayet
- maliye
- mali
- mali
- bulmak
- Ateş
- Firma
- firmalar
- Ad
- ilk kez
- uygun
- uygunluk
- beş
- sabit
- sabit
- Fiske
- Akan
- odak
- takip et
- takip etme
- şu
- İçin
- sonsuza dek
- Airdrop Formu
- Eski
- eski CEO
- formlar
- ileri
- ileriye dönük
- bulundu
- kurucu
- dört
- ÇERÇEVE
- iskelet
- Ücretsiz
- Cuma
- arkadaş
- arkadaş canlısı
- arkadaşlar
- Dostluk
- itibaren
- ön
- hayal kırıklığına uğramış
- tamamen
- fon
- temel
- Temelleri
- finanse
- para
- komik
- daha fazla
- gelecek
- oyun
- GAZ
- benzin
- verdi
- genel
- almak
- alma
- Kız
- Vermek
- verilmiş
- verir
- gözlük
- Go
- gol
- Goller
- Tanrı
- Goes
- gidiş
- Altın
- goldman
- Goldman Sachs
- Tercih Etmenizin
- aferin
- kapmak
- grafikler
- harika
- Zemin
- Büyümek
- Büyüme
- garanti
- Adam
- spor salonu
- vardı
- Yarım
- çekiçlenmiş
- sap
- Eller
- olmak
- olmuş
- olay
- olur
- mutlu
- Zor
- Daha güçlü
- zararlı
- Harvard
- Var
- sahip olan
- he
- baş
- Sağlık
- sağlık
- sağlıklı
- duymak
- duydum
- işitme
- ağır
- Held
- yardım et
- faydalı
- onu
- okuyun
- Gizli
- Yüksek
- daha yüksek
- büyük ölçüde
- onu
- kiralama
- Kiralama
- onun
- vurmak
- Ana Sayfa
- Dürüstçe
- umut
- umut
- Yatay
- ev sahibi
- oteller
- saat
- SAAT
- ev
- konut
- Ne kadar
- Nasıl Yapılır
- HTTPS
- Kocaman
- insan
- İnsan Unsuru
- İnsanlar
- Yüzlerce
- i
- Ben
- Fikir
- ideal
- fikirler
- if
- Acil
- hemen
- önem
- önemli
- etkileyici
- in
- özendirici
- Gelir
- inanılmaz
- bireysel
- etkilemek
- etki
- etkileyenler
- bilgi
- içeride
- örnek
- yerine
- talimatlar
- faiz
- ilgili
- ilginç
- Internet
- görüşme
- içine
- sezgi
- sezgisel
- Yatırım yapmak
- yatırım
- yatırım
- yatırım firmaları
- yatırımcı
- Yatırımcılar
- ilgili
- içeren
- sorunlar
- IT
- ONUN
- kendisi
- iTunes
- İş
- gazetecilik
- gazeteci
- seyahat
- jpg
- sadece
- sadece bir
- tutmak
- Çocuk
- çocuklar
- öldürür
- Nezaket.
- eleştiri
- Bilmek
- bilme
- bilgi
- bilinen
- la
- etiket
- Soyad
- Geçen yıl
- Geç
- sonra
- Latince
- Latin Amerika
- başlatmak
- Kanun
- Yasalar
- lider
- Liderlik
- ÖĞRENİN
- öğrendim
- öğrenme
- en az
- Ayrılmak
- ayrılma
- sol
- LEND
- az
- izin
- seviye
- seviyeleri
- Kaldıraç
- LG
- yalan
- hayat
- sevmek
- seviyor
- LİMİT
- çizgi
- hatları
- Liste
- Dinleme
- Listeler
- küçük
- yaşamak
- Yaşıyor
- yaşayan
- Uzun
- uzun zaman
- uzun
- Bakın
- baktı
- bakıyor
- GÖRÜNÜYOR
- onları
- Los Angeles
- kaybetmek
- kaybetme
- kayıp
- kayıp
- Çok
- Aşk
- seviyor
- alt
- yapılmış
- büyük
- Majors
- yapmak
- para kazanmak
- Makineleri
- YAPAR
- Yapımı
- adam
- yönetmek
- yönetilen
- yönetim
- müdür
- konak
- çok
- Kenar
- pazar
- pazar fırsatları
- Pazar payı
- Pazarlama
- Maç
- Mesele
- Mayıs..
- olabilir
- MBA
- me
- ortalama
- anlamına geliyor
- ölçülü
- Neden
- anma
- adı geçen
- mesaj
- araya geldi
- yöntem
- mikro
- Orta
- olabilir
- Askeri
- milyon
- Milyon dolar
- milyonlarca
- akla
- Mindset
- eksik
- hata
- model
- Modern
- an
- para
- Ay
- aylık
- Daha
- çoğu
- çoğunlukla
- motive
- Motivasyon
- hareket
- ileri git
- çok
- şart
- my
- isim
- adlandırma
- Tabiat
- zorunlu olarak
- gerektiriyor
- gerek
- gerekli
- ihtiyaçlar
- negatif
- ağ
- asla
- yeni
- Kaydolun
- sonraki
- güzel
- gece
- yok hayır
- Gürültü
- Hayır
- normal
- hiçbir şey değil
- şimdi
- numara
- sayılar
- nesne
- Açık
- of
- kapalı
- Office
- Subay
- sık sık
- sıklıkla
- tamam
- on
- bir Zamanlar
- ONE
- olanlar
- Online
- Online İş
- bir tek
- açık
- işletmek
- Şebeke
- operatörler
- Görüş
- Görüşler
- Fırsatlar
- karşı
- Iyimser
- or
- aslında
- Diğer
- aksi takdirde
- bizim
- dışarı
- tekrar
- tüm
- denetlemek
- boğulmuş
- kendi
- sahip
- sahipleri
- mülkiyet
- sahibi
- Barış
- Paketlemek
- Kanal
- acı
- boya
- evrak
- parklar
- Bölüm
- Partner
- ortak olmak
- ortaklık
- ortaklar
- İş Ortaklığı
- pasif
- pasif gelir
- geçmiş
- yol
- model
- duraklatmak
- ödeme yapan
- Pansiyonlar
- İnsanlar
- yüzde
- yüzde
- yapmak
- yapılan
- belki
- dönem
- kişi
- kişisel
- Kişilik
- Şahsen
- perspektif
- felsefi olarak
- telefon
- telefon görüşmeleri
- telefonlar
- Fizik
- seçilmiş
- Seçtikleri
- resim
- Fotoğraf Galerisi
- parça
- öncü
- asıl
- yer
- gezegen
- planlama
- bitkiler
- Platon
- Plato Veri Zekası
- PlatoVeri
- OYNA
- oynandı
- oyuncu
- artı
- podcast
- Podcast
- Nokta
- Polis
- Popüler
- portföy
- dosyalarını
- pozisyon
- mümkün
- belki
- potansiyel
- yoksulluk
- güç kelimesini seçerim
- güçlü
- pratikte
- Predictor
- mevcut
- güzel
- önceki
- Önceden
- fiyat
- Öncelik
- öncelik
- özel
- Özel Sermaye
- muhtemelen
- Sorun
- sorunlar
- süreç
- Süreçler
- Kâr
- kârlı
- proje
- projeksiyonları
- Projeler
- kanıt
- özellikleri
- özellik
- mülkiyet yönetimi
- özel
- korumalı
- kanıtlanmış
- halka açık
- Halkla ilişkiler
- çeken
- yalnızca
- Itmek
- itme
- koymak
- bulmaca
- soru
- Sorular
- Hızlı
- hızla
- alıntı yapmak
- yükseltmek
- NADİR
- nadiren
- değerlendirme
- Akılcı
- rasyonellik
- ulaşmak
- React
- Okumak
- hazır
- gerçek
- gayrimenkul
- gerçek hayat
- реалистичный,en
- gerçekleştirmek
- fark
- Gerçekten mi
- alan
- neden
- nedenleri
- geçenlerde
- durgunluk
- kayıt
- kayıt
- referanslar
- ilişkiler
- ilişki
- İlişkiler
- bağıl
- Nispeten
- uygun
- güvenilir
- hatırlamak
- kiralık
- değiştirmek
- rapor
- Raporlama
- temsil etmek
- gerektirir
- Rezonansa
- kaynak
- Kaynaklar
- Yanıtlamak
- sorumluluk
- DİNLENME
- tutmak
- tutma
- dönüş
- İade
- gelir
- ters
- Zengin
- krallar gibi yaşamaya
- Yükselmek
- yol
- soymak
- kaya
- roket
- roket bilimi
- ROSE
- yuvarlak
- Kural
- kurallar
- koşmak
- koşu
- ishal
- Sachs
- Adı geçen
- maaş
- satış
- Satış elemanı
- aynı
- memnun
- memnun
- İndirim
- testere
- söylemek
- söz
- diyor
- ölçek
- Aldatmaca
- korkmuş
- senaryo
- Okul
- Bilim
- bilim adamı
- mobilet
- Ekran
- kaydırma
- Ara
- İkinci
- saniye
- Gizli
- bölümler
- görmek
- gibiydi
- görüldü
- satmak
- Satışa
- Satıyor
- göndermek
- duyu
- ayrı
- hizmet
- Hizmetler
- servis
- Setleri
- Seks
- Shape
- paylaş
- keskin
- o
- Raf
- kısa
- meli
- şov
- Gösteriler
- yan
- Yüzler
- imza
- benzer
- basitleştirmek
- beri
- tek
- Bayım
- oturmak
- Oturan
- durum
- ALTINCI
- eğri
- beceri
- becerileri
- Dilim
- küçük
- küçük işletmeler
- akıllı
- So
- sosyal
- Toplum
- satılan
- ÇÖZMEK
- biraz
- Birisi
- bir şey
- bir yerde
- Yakında
- Ses
- Kaynak
- uzay
- açıklıklı
- konuşmacı
- özel
- özellikle
- hız
- geçirmek
- bölmek
- Sponsorlar
- Spor
- Spotify
- Tablo
- istikrar
- yığın
- Aşama
- mühürlü
- bakış açısı
- standları
- stanford
- başlama
- başladı
- XNUMX dakika içinde!
- başlar
- Eyalet
- State Street
- Açıklama
- kalmak
- adım
- Basamaklar
- Yine
- çaldı
- dur
- hikayeler
- Öykü
- Stratejileri
- dere
- sokak
- güçlü
- stres
- şerit
- yapı
- yapılandırma
- Mücadele
- stüdyo
- stüdyolar
- Ders çalışma
- konu
- başarı
- başarılı
- Başarılı olarak
- böyle
- dava
- harika
- elbette
- TER
- anahtar
- sendika
- sendikalar
- sendikasyon
- sistem
- Sistemler
- T
- taktik
- ısmarlama
- Bizi daha iyi tanımak için
- alınan
- alır
- alma
- Yetenek
- Konuşmak
- konuşma
- Görüşmeler
- Musluk
- Görev
- görevleri
- vergi
- vergi iadesi
- öğretmen
- takım
- teknoloji
- söylemek
- anlatır
- şartlar
- Test yapmak
- göre
- teşekkür
- Teşekkürler
- o
- The
- Başkent
- Gelecek
- kanun
- Batı
- Dünya
- ve bazı Asya
- Onları
- tema
- kendilerini
- sonra
- terapist
- Orada.
- Bunlar
- onlar
- şey
- işler
- Düşünmek
- düşünürler
- Düşünme
- Üçüncü
- Re-Tweet
- Bu
- gerçi?
- düşünce
- Binlerce
- tehditler
- üç
- İçinden
- boyunca
- thumbnail
- bağlı
- için
- Tim
- zaman
- zamanlar
- tip
- yorgun
- Başlık
- için
- bugün
- bugünkü
- birlikte
- ton
- Tony
- çok
- aldı
- üst
- TAMAMEN
- dokunma
- karşı
- iz
- kaydını izlemek
- işlem
- tüccar
- kaçakçılığı
- eğitilmiş
- Eğitim
- trenler
- işlem
- Transkript
- Trendler
- denenmiş
- tetikleyebilir
- tetiklenir
- yolculuk
- Üçlü
- gerçek
- gerçekten
- Güvenilir
- denemek
- DÖNÜŞ
- Dönük
- iki
- tip
- türleri
- tipik
- altında
- anlamak
- sigorta poliçesini imzalama
- haksız
- Evren
- bilinmeyen
- kadar
- yükseltmek
- Üst taraf
- us
- kullanım
- Kullanılmış
- kullanma
- genellikle
- Değerli
- değer
- Öncü
- değişkenler
- hız
- satıcı
- Karşı
- çok
- VET
- mengene
- Video
- Videolar
- Gösterim
- viral
- vizyonumuz
- beklemek
- Bekleyen
- yürüdü
- Duvar
- wall Street
- istemek
- aranan
- eksik
- istiyor
- kalabalık semt
- Warren Buffet
- oldu
- İzle
- Su
- Yol..
- yolları
- we
- zayıf
- servet
- Web sitesi
- düğün
- hafta
- haftalık
- Haftalar
- tartmak
- karşılama
- İYİ
- Kimler
- vardı
- Batısında
- Ne
- Nedir
- ne
- ne zaman
- her ne zaman
- olup olmadığını
- hangi
- süre
- DSÖ
- bütün
- neden
- geniş
- eş
- irade
- istekli
- kazanan
- ile
- içinde
- olmadan
- merak
- Kur yapmak
- İş
- egzersiz yapmak
- işlenmiş
- çalışma
- antreman
- çalışır
- Dünya
- Dünyanın en
- En kötü
- değer
- olur
- sarın
- yazmak
- yazı yazıyor
- yazılı
- Yanlış
- X
- yıl
- yıl
- Evet
- henüz
- sen
- genç
- küçük
- kendiniz
- Youtube
- zefirnet
- yakınlaştırma