En son Trending Tech podcast'inde, gelişmiş güvenlik ve daha verimli, daha düşük maliyetli operasyonlar için IoT'deki umutları tartışıyoruz. eSIM, iSIM, uzaktan SIM sağlama ve abonelik yönetimi nasıl bir rol oynayacak? Teknolojiyi kimin ve neden benimsediğini bize anlatmak için, IoT güvenlik sağlayıcısı Kigen'den Loic Bonvarlet'ten ve Transforma Insights analistlerinden Matt Hatton'dan uzman girdilerimiz var.
Podcast güncellemelerini almak için abone olun
Jeremy Cowan 00:04
Merhaba ve en yenisine hoş geldiniz Trend Olan Teknoloji tarafından size sunulan podcast IoT-Now.com, VanillaPlus ve Gelişen İşletme. Benim adım Jeremy Cowan ve bu üç teknoloji sitesinin kurucu ortağıyım. Bugün, kapsül farklı bir biçim alıyor; Aslında Avrupa'ya dağılmış olsak bile, bir kahve içerken, şömine başında dumansız bir sohbeti paylaştığımızı, kendi seçeceğimiz bir içeceğin tadını çıkardığımızı hayal etmenizi istiyorum. Bu, podcast'in gücüdür.
Bugün sponsorumuz Kim, kendisini "güvenli bağlantı basitleştirildi" olarak tanımlayan bir şirket. Temel olarak Kigen, SIM, eSIM ve iSIM teknolojileri aracılığıyla güven ve güvenliği entegre ederek işletmelerin Nesnelerin İnternetini hızla büyütmelerini sağlar. Kigen tarafından 2017 yılında satın alındıktan sonra kuluçka ve yatırım sonucunda ortaya çıkmıştır. ARM Holdingler eSIM öncülerinden Simulity LaboratuvarlarıKigen UK Ltd için bir sonraki adım, 2009'de yeni oluşturulan bir şirkete dönüşmesiydi. Ve 2020'de resmi olarak ARM'den ayrıldı. Dolayısıyla, Kigen'in misyonu, eSIM ve iSIM'i bir araya getirmektir. IoT güvenliğinin temel taşı. Kulağa aldatıcı derecede basit gelen bir şeyin karmaşıklığını açıklamak için, bugün iki konuğumuzdan ilkini, Kigen'in Ürün Pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı olan Loic Bonvarlet'i takdim etmekten mutluluk duyuyorum. 2021 yılı ABD'de olmak üzere 20 yılı aşkın deneyime sahip, Ürün Pazarlama, Teknik Satış, Uygulama Mühendisliği ve Araştırma ve Geliştirme alanlarında üst düzey görevlerde bulunan bir IoT uzmanıdır. Loic, hoşgeldin Trend Olan Teknoloji podcast.
Loic Bonvarlet 02:04
Merhaba, Jeremy. Burada olmaktan çok memnunum.
Jeremy Cowan 02:06
Orada olman harika. Matt Hatton'a podcast'e tekrar hoş geldiniz demek her zaman bir zevktir. Matt saygın bir yorumcu ve teknoloji endüstrisi uzmanıdır ve aynı zamanda teknoloji araştırmalarında 20 yılı aşkın deneyime sahiptir. Ve onun durumunda, danışmanlık. yaptığı çalışmalar sayesinde Dönüşüm Öngörüleri, kurucu ortağı olduğu bir araştırma firması olarak Nesnelerin İnterneti ve dijital dönüşüm konusunda düşünce lideri olarak biliniyor. Hoş geldin Matt.
Matt Hatton 02:35
Teşekkürler Jeremy. Ve bu faturayı ödemek için elimden geleni yapacağım.
Jeremy Cowan 02:40
Senin için sorun yok, biliyorum. Beyler, doğrudan tartışmaya geçelim. Yeni parçaların bölümlerine odaklanacağız. Trend Teknoloji Raporu, hangi dinleyicilerin ücretsiz olarak indirebileceği trendingtech.io . manşet oldu 'E-sim, IoT güvenliğini geniş ölçekte etkinleştirecek mi? Matt, izin verirsen önce sana geleceğim. Genel anlamda, eSIM, iSIM ve türevleri ile birlikte uzaktan sim provizyonu – veya kaçınılmaz jargonla RSP – abonelik yönetimi vb. ile ilgili neler oluyor? Kim benimsiyor ve neden?
Matt Hatton 03:19
Hemen hemen her şey için üç harfli bir kısaltmanız olmalı, değil mi Jeremy. Evet. eSIM, tamam… Yani, teknoloji aşağı yukarı orada. Sanırım eSIM'in birkaç çeşidi olduğu konusunda hala bazı tartışmalar var; biri, çoğunlukla tüketiciyi hedefliyor, biri daha çok M2M'yi (makineden makineye iletişim) hedefliyor, IoT endüstrisinde belki de IoT için tüketici olanı kullanma konusunda biraz tartışma var. Ve bu belki de geri döneceğimiz bir konu. Ama görünüşe göre, teknoloji orada ve birkaç yıldır orada. Biliyorsunuz, IMSI değiş tokuşu ve benzeri için kablosuz uzaktan yönetim için eSIM gereksinimi ile yayınlanan bir dizi farklı sektörden RFP'ler gördük. Yani, gerçekten yeni bir şey değil. Ama bence konuşma, bugünlerde, teknolojinin işe yarayıp yaramadığı yerine, ticari gerçekleri hakkında bir görüşmeye gitti, belki orada hala bazı tartışmalar olsa da. Ama mesele şu ki, gerçekten hiç kullanılmadı, özellikle de öfkede, diyebilir miyiz? Önyükleme için oldukça fazla kullanıldı, bilirsiniz, bu ilk profili ayarlamak için, tedarik zinciri verimliliği vb. için çok kullanışlıdır, ancak gerçekten büyük cihaz filolarını bir operatörden diğerine taşımak için değil. Ve bence ticari gerçek şu ki, belki ağ operatörleri bununla bağlantılı bazı ticari ve operasyonel sorunlarla hala uğraşıyorlardır; başka bir pazardaki bir operatöre bağlantı devretmek veya platformlarınızda bunu nasıl yönetmeye devam ediyorsunuz? Bununla ne yaparsın? Bu hala bir sorun olmaya devam ediyor.
Kim için bir sorun değil, MVNO'lar. Ve bunu gerçekten bir teknoloji olarak benimseyen ve kendilerini komik bir şekilde neredeyse eSIM sağlayıcıları olarak konumlandıran pek çok sanal ağ operatörünü görüyorsunuz. Bu nedenle, birçok MVNO'dan oldukça aktif bir baskı görüyoruz çünkü onlar için bu, halihazırda ticari ilişkileri olan farklı operatörlerin profilleri arasında geçiş yapmakla ilgili. Yani, onlar için biraz daha mantıklı geliyor. Bu nedenle, MVNO'ların tarafından, mutlaka şebeke operatörü tarafından değil, daha fazla odaklandığını görme eğilimindeyiz.
Jeremy Cowan 05:42
Loic, buna ne eklerdin? Yani, özellikle akıllı ölçüme geçiş olduğunu biliyorum. Bu noktada başka neler keşfetmek istersiniz?
Loic Bonvarlet 05:51
Evet. Yani başlangıçta, tarihsel olarak söyleyebilirim ki, otomobil endüstrisi bunun için büyük bir itici güç oldu. Ancak OEM'in bağlantılarını gerçekten kontrol etmek, tüm bağlantı tedarikçileriyle entegre olmak istemesi şartıyla ve bu oldukça ağırdı ve bazı yönlerden hala öyle, değil mi? Ama bence Matt'in MVNO'lardaki noktası, bence oldukça ilginç. Ve MVNO'lara bir ISP sattığımızda çekici olduğunu açıkça görebiliyorum ve müşterilerimiz olarak onlardan birkaçına sahibiz, gerçekten tüm farklı bağlantı seçeneklerinin yönetimini biraz basitleştirme arzusu. Şimdiye kadar birçoğu, profil ve IMSI'ler arasında geçiş yapmak için OTA platformları vb. olan tescilli çoklu IMSI platformlarıyla mücadele ediyordu. Ve giderek daha fazla bir toplayıcı olarak, tüm bu profilleri nasıl bir araya getirebilirim? geleceğe yönelik bir yol? Doğru. Ve bu anlamda eSIM'in yalnızca IMSI anahtarlama yapılandırmalarını vb. yönetmeye değil, aynı zamanda tüm profili yönetmeye izin verdiğine inanıyoruz, değil mi? Ve sonuç olarak, bağlantı portföyünde vb. satın alma değişiklikleriniz olursa geleceğe yöneliktir.
Belirteceğim diğer bir nokta da, eSIM pazarını büyütmenin zorluklarından birinin, cihaz düzeyinde entegrasyon yaptığınızda hala yapılması gereken bir miktar ağır kaldırma olduğu gerçeği olduğunu söylemektir. Ve görmeye başladığımız diğer hareket, modül üreticilerinin, bağlantıda pişirmenin faydasını teklife doğru görmeye başlamasıdır. Bu modeli çok ileri götüren, özellikle eSIM konusunda birlikte çalıştığımız öncü Sierra Wireless'a sahipsiniz. Ama şimdi giderek daha fazla modül üreticisinin donanım üzerindeki ASP üzerindeki baskının çok yüksek olduğunu gördüğünü düşünüyorum. Ve ürünlerine girer girmez bağlantıda pişirme, yalnızca benimseyenlerin hücresel hale gelmesini basitleştirmek için değil, aynı zamanda geliştiriciye daha önce ulaşmak için uzun kuyruk fırsatlarını gerçekten artırmak için mantıklıdır. Hücresel benim için değil, çünkü büyük bir MNO'ya gidersem, bir yanıt alma, hatta bir SIM kart alma şansı bile yok. Ve senin gibi insanlar bilir, Hologram, bu oyuncunun bağlantı ve donanımı bir araya getireceği gibi, bana göre geleceği yönlendirecek olan bu uzun hücresel kuyruğu ele almaya başladı, biliyorsunuz, uygulama ve yenilik çünkü bu geliştiriciler arasında bazı başarılı şirketlerimiz olacak.
Jeremy Cowan 08:43
Matt, bunun hakkında bir fikrin var mı?
Matt Hatton 08:44
Evet yaparım. Ve bence bu OEM fikri, donanım OEM'i gerçekten bir bağlantı benimseme sürücüsü olarak ilginç bir fikir. Çünkü yıllardır, onlarca yıldır, Sierra Wireless veya her neyse, tek durak noktası olarak bu tür bir donanım üreticisi kavramına sahibiz. Tamam, tek adres. Bu kadar. Bu güzel bir ilke. Ama gerçek şu ki, her ikinizi de tek bir satıcıdan satın alırsanız, her ikisini de satıyorsa, muhtemelen her ikisi için de biraz daha fazla ödersiniz. Tamam, biraz daha uygun olur ama sonunda ikisi için de biraz daha fazla ödersiniz. Ancak son bir veya iki yılda sektörde bir geçiş olduğunu düşünüyorum, bu da donanım ve bağlantı kombinasyonunu biraz daha önemli ve biraz daha alakalı hale getiriyor. Ve özellikle bazı düşük güç teknolojilerinin tanıtılmasıyla, ağa uyması için cihazların daha fazla optimizasyonunu yapmanız gerekiyor, bu nedenle NB-IoT ve LTE-M ve bu optimizasyon için çok daha fazla gereksinim görüyorsunuz. ile karşılaştırıldığında… Tamam, 2G dünyasında herhangi bir SIM'i herhangi bir cihaza, Docker'a, dünyadaki herhangi bir ağa taktınız ve aşağı yukarı aynı türden yeteneklerle çalışıyor. Ancak artık durum böyle değil, farklı yeteneklerle çalışan farklı ağlarınız var. Ve aslında bunu optimize etmek için çok daha fazla gereksinim var. Ve ayrıca, bu tür platform hazır olma kavramı, sanırım bunu şuradan görüyoruz. Verizon ve Telefonica ve birkaç tane daha, piyasaya sundukları, halihazırda ayarlanmış ve bunlar için optimize edilmiş platformlarına doğrudan bağlanmaya hazır bir dizi cihaz var. Bu nedenle, yalnızca satın alınması daha kolay olmaktan ziyade yalnızca kullanıcı deneyimini optimize etmek için yığın aracılığıyla entegrasyon için daha fazla gereksinim olduğunu görüyorum.
Jeremy Cowan 10:44
Matt, bir, seni başka bir alana taşımak istedim, IoT SAFE hakkında bazı tartışmalar da dahil olmak üzere güvenli öğeyi bir güven yolu olarak kullanmaya başlayabilir miyiz? Belki bunu biraz açabilirsin? Ve kısaca, bunu daha geniş IoT güvenliği bağlamında ayarlayabilir misiniz?
Matt Hatton 11:04
Evet kesinlikle. Loic'in bu konuda benden daha uzman olduğunu düşünüyorum, ancak birkaç ilk yorumda bulunabilirim. Bu nedenle, IoT SAFE ile fikir, Taşıma katmanı güvenliği için bir mekanizma sağlamak, ancak bağlantısız bir şekilde. Peki? Şimdi, bunu biraz açayım. IoT bağlantısız mimarileri sever, tamam. Bu nedenle, veri alışverişi yapmak için bir cihaz ile bir arka uç sunucu arasında bir el sıkışma kurmanız gerekmez, sadece göndermeyi sever. Ve IoT SAFE ile, bağlantı odaklı bir mimariye ihtiyaç duymadan verilerin gönderilmesi ve alınması için uçtan uca güvenlik uygulamak için bir mekanizma olarak SIM'i kullanabilirsiniz. Yani, gerçekten bu. Bu daha yüksek düzeyde güvenlik ve dolayısıyla hücresel bağlantıya ve özellikle IoT, hücresel bağlantıya güven sağlıyor. Loic, muhtemelen biraz daha derinlemesine ve benden daha iyi açıklayabilirsin, ama ben böyle görüyorum.
Loic Bonvarlet 12:16
Evet, hayır, giriş için teşekkürler Matt. Sanırım ve 2000'lerde IoT'de kariyerime başladığımda tarihe bakıyorum, değil mi? Bir cihazı tanımlamak, doğrudan bazı üretim yönleriyle, cihazın telekom sağlayıcısının seri numarası veya IEI'si veya telekom sağlayıcısından bir IMSI ile ilgiliydi ve temel olarak cihazınızı tanımlamak ve cihazınıza kabul etmek için bir miktar genel kimlik vermekti. çözüm. Ve şimdi, bence herkes bunun eksikliğini görüyor, şu anlamda evet, herkes bunun barkodlarda vb. olduğunu anlayabilir. Ve diyebilirim ki, bir ekosisteme erişmek için bir cihaz eklemek nispeten kolaydı. arka uca erişin ve potansiyel olarak kötü niyetli şeyler yapın. Doğru?
Yani, internette yaptığımız gibi, sanırım şimdi, bu alanda, bilirsiniz, çok teknik profesyoneller, hepimizin günlük yaşam, bir şeyler satın alma, vb. için internet güvenliği sürecinden çok eminiz. IoT SAFE güvenlik için taşıma katmanı olarak adlandırdığımız TLS aracılığıyla bir cihaz ile arka uç sunucu arasında güvenli bir oturuma sahip olmak için aynı gönül rahatlığını etkin bir şekilde veriyor. Ve böylece bu, herkesin şebekeyi tanımlamak için cep telefonunun ve SIM'inin güvenliğine nasıl güvendiğine çok benzer bir şekilde benzersiz bir şekilde çeşitlendirilmiş bir cihaza özel bir anahtar seti vermemizi sağlar. Ve söylemeliyim ki, bu endüstrinin hücresel alanda büyük bir ihlal olmadığını söylemek için oldukça iyi bir geçmişe sahip olduğunu söylemek zorundayım, belki de bunun sonucunda, bilirsiniz, soruşturma ve etkili bir şekilde casusluk yapmak dışında. Ama günlük operasyon için, yani, insanlar konuşmalarının özel olduğuna güveniyorlar vs. Ve bu, bu kavramları uygulamaya kadar genişletiyor, değil mi, uygulama güvenlik açısından gerçekten geride kalıyordu. Ve şimdi, uygulama için benzer bir güvenlik düzeyine sahip olduğumuzu söylemek ve verileri cihazdan işleyeceğiniz sunucunuzun arka ofisine kadar güvenli bir şekilde taşımak için gerçekten bir yakalama gerçekleştirmeye çalışıyoruz. bu veri. Yani bu, uygulamada bir yetişme olarak gördüğüm bir tür evrim.
Jeremy Cowan 14:47
Loic, sizinle birlikte olmak üzere, OEM ve cihaz üreticisi kısıtlamalarına yaklaşmaya çalışarak SIM alanındaki tedarik zincirinin bozulması hakkında biraz konuşabilir miyiz? Buna ne diyorsun?
Loic Bonvarlet 14:59
Evet, bu da gördüğümüz bir şey ve bugüne kadar SIM tedarik zincirinin donanım cihazından, tedarik zincirinden tamamen farklı bir akış olduğu anlamında, etkinleştirmeye çalışıyoruz. Ve bununla ilgili sorun, etkili bir şekilde sürtüşme yaratmanızdır, bu anlamda, öncelikle bir cihaz üreticisi olarak, büyük olasılıkla, eğer yeni gelen biriysem, bu telekomünikasyon akışları konusunda uzmanlığım yok. önce kendimi hücresel. Ve böylece, diyelim ki, telekomünikasyon ve hücresel kısıtlamaları üretimime, bir cihazı sahaya çıkarmanın farklı adımlarına dahil etmenin bir yolunu bulmak biraz zahmetli, değil mi? Ve eski endüstriler için sorun değil, her şey kontrol altında. Ama yeni erkekler için, belki de onları hücresel olmaktan alıkoyan sürtüşmenin bir parçası. Bu nedenle, Kigen olarak elde etmeye çalıştığımız şey, özellikle Vodafone ve AT&T gibi büyük operatörlerle, hücresel ağlara geçişi kolaylaştırmak için pazarları büyütmek için OEM alanıyla çalışmak zorunda olduklarına onları ikna etmektir. Ve bu, cihazımın çok küçük olması gerektiği, cihazımın çok güç verimli olması gerektiği gibi kısıtlamaları hesaba katarak geliyor - ve eminim Matt, tanımladıkları beş P'ye çok şey söyleyebilir. orada - ama söylemek gerekirse, SIM bu kısıtlamalara nasıl uyuyor? Ve cihaz üretim zincirine nasıl ekleniyor, belki plastik bir SIM ile olacak, belki bir eSIM ile olacak, belki entegre bir SIM, çünkü yine güç kısıtlaması, boyut vb. Ama bu bir telekomünikasyon endüstrisinin tercihi ve Kigen'de etkinleştirici olarak, OEM'in cihazları için en iyi çözümü yapmasına ve bulmasına yardımcı olabiliriz, değil mi? Cihaz üreticisi için daha fazla tek bedene uyan SIM diyebileceğim bir şey yok. Ve Kigen, teşvik etmeye çalıştığımız ve aslında bazı girişimlerle gördüğümüz bu OEM'lere bağlantıyı onlar için doğru form faktöründe sunabiliyor.
Jeremy Cowan 17:08
İlginç. Matt, Loic tanımladığın beş P'ye zaten atıfta bulundu. Bunu biraz detaylandırabilir misiniz, çünkü henüz herkes raporu okumamış olacak. Ve umarım, seni dinledikten sonra gidecekler.
Matt Hatton 17:19
gerçekten yapabilirim. Yani beş P, IoT'yi kısıtlayan şeyler ve bir IoT çözümü geliştiren herkesin altında çalışması gereken sınırlamalar ve bunlar: Güç, güce erişim, çok fazla cihazınız var veya çok fazla potansiyeliniz var şebeke gücüne doğrudan erişimi olmayan ve bu nedenle pille çalışan olmalarını istediğiniz cihazlar. Bu nedenle, güç tüketimini düşük tutmak pil ömrünü uzatır ve bu büyük bir avantajdır.
İşleme. Yani, cihazda mevcut işleme.
Yer, yani olabilecekleri coğrafi konum.
Fiyat, çünkü mümkün olduğu kadar düşük bir fiyat noktasına ulaşmak istiyorsunuz.
Ve Oranlar olarak tanımladığımız şey. Başka bir P vurmak istedim, bu yüzden boyuta uyacak başka bir kelime bulmam gerekti, ancak oranlar uygun görünüyordu. Bu nedenle, bazen yeteneklerinizi bir cihazdaki belirli bir ayak izine sığdırmanız gerekir. Ve tüm bunlar aşılması gereken kısıtlamalardır. Ve tipik olarak, aralarında bir takas olur. Ancak eSIM, iSIM, Low Power Wide Area teknolojileri, IoT'ye özgü protokoller gibi tüm bu çeşitli yeni araçların tanıtımı, bu kısıtlamaların bazılarını ortadan kaldıran veya azaltan bir sürü şey oluyor. Ve bunun özellikle fiyat bağlamında alakalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü milyarlarca bağlı cihaza ulaşmak istiyorsak, bunu mümkün olduğunca düşük bir fiyat noktasında yapmamız gerekiyor. Ve bu, düşük güç teknolojilerini kullanmak gibi şeylere işaret ediyor, çünkü yonga setleri tipik olarak daha ucuz, bir şey iSIM kullanıyor, çünkü gerçek şu ki, gömülü olduğu için daha ucuz olacak. Ayrıca daha düşük güç tüketimi olacak, vb. Ve çoğu zaman, farklı unsurlar ve yeni teknolojiler arasındaki tüm bu çeşitli değiş tokuşları ve bunların bunları nasıl etkilediğini düşünüyorduk.
Jeremy Cowan 19:34
Loic, Matt'in özetlediklerine ekleyeceğiniz bir şey var mı?
Loic Bonvarlet 19:37
Evet. Bu yüzden belki de tedarik zinciri değişikliğine geri dönüyoruz. Bu, aynı zamanda, bu Secure Enclave hakkının entegrasyon nedeniyle daha yaygın olarak kullanılabileceğini de bildiğiniz anlamına gelir. Ve böylece artık etkin bir şekilde çalışan daha fazla cihaza veya modüle sahipsiniz. fiili donanımın bir parçası olan bir SAFE'ye sahip olmak, doğru, diyelim ki bir bağlantı sağlayıcısına sıkı sıkıya bağlı değildir. Ve bu da desteklemeye çalıştığımız diğer devrim. Ve bir dereceye kadar, bu Secure Enclave, birincil kullanım olan telekomünikasyon kimlik doğrulaması için kullanılabilir, ancak uygulama için kullanılabilir ve bu nedenle, çipten buluta kimlik doğrulama olan IoT güvenli uygulamamız var.
Ayrıca, biraz daha ileri giderseniz, yerel olarak işleme konusunda giderek daha fazla yeteneğe sahip olabilirsiniz, doğru. Yerel olarak bir miktar veri alacaksınız ve ayrıca güç tüketimi ayak izini, çevresel ayak izini vb. azaltmak için daha fazla yerel işlem yapmak istiyorsunuz, bu da şirketlerin teknik bilgilerini, uçta bir alanda toplanan veriler hakkında bilgi, sağ. Ve böylece bu Secure Enclave, bu güven kökü yetenekleri, verileri yerel olarak güvenceye almak, doğru şekilde işlemek ve IP'yi ve bu şirketlerin bilgilerini korumak için de kullanılabilir. Ve bu, Edge Impulse gibi şirketlerle veya AI ve ML uzmanlarındaki oyuncularla, daha en başından bu tür Secure Enclave ve güvenin temel yeteneklerini keşfetmek için çok çalıştığımız bir şey.
Matt Hatton 21:19
Bu gerçekten ilginç bir sonuç. Açıkça görüldüğü gibi, uç bilgi işlemin yükselişi, IoT'yi etkileyen temel eğilimlerden biridir ve uç cihaza daha fazla yetenek, daha fazla işlem getirir, bu işlem bizim P'lerimizden biriydi. Ama belki daha düşük bir bant genişliği bağlantısına sahip olmanın karşılığında daha fazla işleme sahip olmaktan vazgeçersiniz ve bu nedenle pil ömrünü uzatırsınız, bilirsiniz, tüm bu ödünleşimler var. Ancak uç cihaza daha fazla işlem yüklüyorsanız, yalnızca bir veri akışı göndermiyorsunuz, dediğiniz gibi IP'nin bir kısmını uç cihaza yerleştiriyorsunuz (internet protokolü yerine fikri mülkiyet, Bu durumda bu durumda IP'mizi çözmemiz gerekiyor) ama evet, IP'nizin bir kısmını o uç cihaza koymak oldukça kritik. Dolayısıyla, bunu ilgi çekici bir alan olarak görüyorum.
Jeremy Cowan 22:09
Matt, bir anlığına geri çekilip konuyu genişletebilir miyiz? Servis sağlayıcının IoT stratejilerine ve değişen yaklaşımlara ilişkin daha büyük resme bir göz atalım. Dönüşüm Öngörüleri yeni bir tane var CSP IoT kıyaslama raporu bu ayın sonunda çıkacak. Herhangi bir büyük spoiler vermeden, bundan hangi önemli noktaları paylaşabilirsiniz?
Matt Hatton 22:33
Evet, bu yılki destek raporlarımızdan biri CSP IoT kıyaslama raporu. Ve aslında, küçük bir eklenti, 9 Kasım'da herkesin katılabileceği ücretsiz bir web seminerimiz var. Web sitemizden kontrol edin. Öne çıkanlar? Aslında, biraz bağlam veren, yazdığım bir şeye geri döneceğim. "$1 IoT" olarak adlandırdığımız bir şey hakkında bir rapor yayınladık. Tamam, bu kavram, hücresel gelirden veya hücresel IoT bağlantısına yapılan harcamadan yılda 1 dolara doğru eğilim gösteriyor. Ve sanırım Çin'de buna yaklaşan bir şey görüyoruz. Bir çok operatör için net eklentilere bakarsanız, o yöne doğru gidiyor. Demek istediğim, şu anda çoğu operatör için ayda 1 dolar civarındayız, ancak muhtemelen yılda 1 dolara doğru gidiyor. Ve eğer baktığımız senaryo buysa, ama bu tabanın kesinlikle büyük bir kısmı bu tür bir seviyede olacaksa, bunun sonuçları nelerdir? Ve bu gerçekten bu raporun odak noktasıydı.
Şimdi, belli ki, bir dereceye kadar, bu kötü bir haber. Ancak bir dereceye kadar bu aynı zamanda iyi bir haber, çünkü bir dizi yeni teknoloji için hücresel kullanım fırsatı sunuyor. Ama biraz da kötüye odaklanmak. Soru şu ki, bunu azaltmak için bir ağ operatörü, iletişim hizmeti sağlayıcısı, MNO veya MVNO olarak ne yapıyorsunuz? Ve konsolidasyon gibi bazı denenmiş ve test edilmiş yaklaşımlar var, bazılarını MVNO'ların alanında görüyoruz, ancak bu asla şebeke operatörü alanında olmayacak, bilirsiniz. IoT, gelirin yüzde 1 ila 2'sidir, hücresel IoT bağlantısında potansiyel olarak azalan marjların arkasından operatör konsolidasyonunu asla görmeyeceksiniz. Ama onlardan görebileceğiniz şey, başka şekillerde bir değişimdir.
Biri, herkesin bahsettiği, yığını yukarı doğru hareket ettiren güvenilir, tamam. Daha fazla dikey çözüm satın, otomotive, perakendeye ve kamu hizmetlerine girin ve tüm bu dikey sektörlere girin, ki bu çok iyi, söylemesi yapmaktan çok daha kolay. Ve demek istediğim, söylemesi yapmaktan çok daha kolay çünkü etkili bir şekilde, o alanda bir çeşit farklılaştırıcınız yoksa, sadece başka bir sağlayıcısınız ve gerçekten önemli bir pazar payı elde etmeyi bekleyebilir misiniz? Kırması zor bir ceviz ama bu tavsiyenin neden dağıtıldığını anlayabilirsiniz çünkü herhangi bir çözüm gelirinin %50 ila %80'i bu hizmet alanındadır. Ancak dediğim gibi, yalnızca satın alma yoluyla veya belirli bir şirketin sahip olduğu bazı miras yoluyla bir farklılaştırıcınız varsa gerçekten uygulanabilir. Yani, örneğin, Verizon birkaç yıl önce dışarı çıktı ve bir sürü filo yönetim şirketi satın aldı ve böylece bu alanda oynama hakkı elde edildi. Ve senin gibi başkaları var Telefonica perakendede, mağazalara akan muzak sattıkları 1960'lara kadar her zaman bir perakende varlığına sahip oldular. Yani bir süredir o alanda varlık gösteriyorlar. Ama bunlar çok az. Ancak, temelde bir dizi platforma ve iç yapıya sahip olmayı amaçlayan birçok şeyi içeren, bizim hiper ölçekli IoT bağlantısı olarak adlandırdığımız başka bir yaklaşım daha var. Cihazların etkin bir şekilde ölçeklenebilir olduğundan emin olmak için cihazlar için dokunma desteği vb. Bu, bulut hiper ölçekleyicileriyle çok yakın çalışmak gibi şeyleri içerir ve nasıl yapılandırıldıkları ve yazılım platformlarının neye benzediğini organize etmeleri açısından kendi evlerini almayı içerir. Ve bu gerçekten raporun odak noktası; Bu çözümlerde dikey güvenilirlik oluşturmada veya hiper ölçekli IoT bağlantı sağlayıcıları olarak güvenilirliklerini sağlamada ve bu tür bir işlevsellik için çalışma konusunda ne kadar başarılılar? Henüz kimse tam olarak orada değil, ancak herkes nihai hedefe doğru oldukça iyi ilerleme kaydediyor.
Jeremy Cowan 26:45
Loic, bu gözlemlere ne eklerdin?
Loic Bonvarlet 26:48
Evet ve bence bu harika bir nokta Matt. Yığını yükseltmek, söylenenden daha kolaydır. Ve 2000 ila 2010 arasındaki kariyerimde, tüm bu MNO'ların anahtar teslimi çözümler istediğini gördüm. Ve etkili bir şekilde, bir sektörde saygın bir oyuncu edinemezseniz, bunu başarmak çok, çok zordur, çünkü bu satış gücü ve bu personel, çözümleri ve IoT'nin tüm zorluklarını satmaya alışık değildir, kendilerini çözmeleri ve buna hazırlıklı değiller, değil mi? Bu yüzden, yığını artırmanın satın alma ile iyi çalıştığını kabul ediyorum. alıntı da yapabilirim belki Vodafone ile Kobra Otomotiv, örneğin. Ve bu tür bir girişimle belirli bir başarıya ulaştılar.
Şimdi, hiper ölçekleyici noktasında, daha fazla anlaşamazdım, doğru. Platformun maliyet noktalarını küçük de olsa onboard filolara indirmek başarının anahtarıdır, doğru. Dolayısıyla, sıfır dokunuşla sağlama gibi kavramlar, seçtiğim hiper ölçekleyiciden bağımsız olarak AWS IoT hesabıma veya Azure IoT hesaplarıma uygulanabilen kimlik bilgileriyle bağlanmaya hazır dağıtım modüllerinde satın alabileceğim gibi kavramlar ve çok, çok uzun kuyruk sağ sağlayacak adamlarla yakından başarının anahtarıdır. Ve genel olarak MNO veya bağlantı tedarikçisi ise, basitleştirme üzerinde önemli ölçüde çalışmaz. Yılda 1 dolardan kazanılacak para yok değil mi? Çünkü maliyet noktaları hala çok ağır. Bu, bence, buna gerçekten yeni bir bakış açısıyla bakmak ve gerçekten işe alma ve geliştiriciye özgürlük hissi vermeyi düşünmek için çok, çok kritik. alanında teknoloji ve nihayetinde 'Şey, hayır, ölçeklendirmem gerekiyor ve bu büyük MNO'lara ulaşmam gerekiyor. Ve gerçek bir davam var'. Ve belki de ilk aşamadaki ortak MNO'lar, bu güven nedeniyle, gerçekten, başlangıçta, yalnızca saf bağlantıdan ziyade, son kullanım durumunun değerine biraz dokunduğunu göstermelidir. Ancak başlangıçta daha basit hale getirmeleri gerekiyor, bence ve AWS ile, örneğin IoT'de bazı çalışmalar yaptık, çok somut olmak için bir AWS IoT hesabına sahip olmak istediğinizi, cihazları AWS'ye dağıtmak istediğinizi söylemek için. IoT, işte başlıyorsunuz. IoT SAFE yerleşik olarak bağlanmaya hazır bir modül alın ve bu kimlikleri hesabınıza ekleyin ve haftalarca süren tartışmalar yerine birkaç dakika içinde işiniz bitti.
Matt Hatton 29:42
Bence bu, kanalları, fiyatlandırmayı, tüm bu çeşitli farklı unsurları müşterinin satın almak istediği şekilde uyarlama meselesi. Bazı durumlarda istediğiniz şey, bağlantının küçük bir parçası olduğu ağır bir danışmanlık projesidir. Ve biliyorsunuz, birçok operatörün sistem entegrasyon kolları var, örneğin hepsi eksiksiz bir Akıllı Şehirler çözümü sunabiliyor. Ve bunun bir parçası olarak bazı hücresel bağlantı içerecekler. Ve açıkçası, bunda muazzam bir değer var. Ve gerçekten, bağlantı parçası bunun küçük bir kısmı. Ve böylece ona çok ağır, istişari satış tipi bir yaklaşım uygulayabilirsiniz. Ve yelpazenin diğer ucunda, sadece birkaç SIM kart isteyen biri var ve orada çevrimiçi kanallara bakıyorsunuz, spektrum boyunca her yerde temas noktalarını azaltmaya bakıyorsunuz. Ve arada bir yerde, hizmet olarak teknik bilgi dediğim bu konsepte sahipsiniz. Sanırım bununla ilişkili gelirde biraz fazladan bir artışa izin veriyor, çünkü yaptığınız şey uzmanlık, IoT'yi nasıl dağıttığınız, nasıl çalıştırdığınız konusunda bilgi için para ödüyorsunuz. Sadece biraz veri satın almak değil, aynı zamanda biraz yardıma da ihtiyacım var. Ama yelpazenin diğer ucundaki danışmanlık bu kadar ağır bir iş değil. Ve bence birçok operatör bu yeteneğe sahip, bazı MVNO'lar da bu tür bir yeteneğe sahip. Ve hangi tür müşterilerin peşinden gittiğinize bağlı olarak kanallarınızı ve yaklaşımınızı ve hatta kullandığınız platformları ve sistemlerinizi uyarlamanız gerekir.
Jeremy Cowan 31:31
Açıkça, ikiniz de çeşitli sorunları ele almak için eSIM'e geçmeyi gösteren MVNO'ların çekişiyle ilgileniyorsunuz. Loic, biraz daha konuşabilir misin – buna zaten değindiğini biliyorum – ama bağlantı seçeneklerini tek bir çatı altında birleştirebilmek bir avantaj olmalı. Bundan biraz bahseder misin?
Loic Bonvarlet 31:54
Evet, piyasada gerçekten görmeye başladığımız bu konsolidasyon, ayrıca fiyat baskısı ve tescilli platform nedeniyle, doğru, MVNO'larla yapabileceğim tüm tartışmalarda gerçekten, bilirsiniz, toplayın, platformlarını basitleştirin ve daha standart bir yaklaşım benimsemeye çalışın. Oysa daha önce, örneğin, yerel çoklu IMSI uygulamasını geliştirme ve bir sistem uygulama ve harika ve işlevsel olan her şeyi şirket içinde geliştirme eğilimindeydiler. Ancak, LPWAN'ı özellikle ele almaları gereken maliyet noktasında çalışmayabilir. Yani, bence bu, gerçekten öğelerden biri. RSP ve LPWAN uyumluluğu konusunda hala bazı zorluklar var, söylemeliyim ki, örneğin MVNO'lar için bu oyunu basitleştirmeye çalışmak için Kigen'de adımlar atıyoruz. M2M RSP'de SMS bağımlılığını azaltma konusunda yeniliğimiz var. Spesifikasyonda kalırken ve ilgili taraflarla tamamen takip edebilirim, bununla ilgili patentli teknolojilerimiz var. Gerçek hayat problemini çözmeye çalışıyorum, doğru. Ve ayrıca sonunda, OEM açısından etkili bir şekilde söyleyebilirim ki, bunun bir M2M veya tüketici RSP'si olup olmadığını daha az umursayabileceklerini sanmıyorum. Sorunlarını çözmekle ilgili, değil mi? Ve gerçek bir pragmatik bakış açısıyla, ilk başta bu ülkelere konuşlandırma kısıtlamam var, bu ülkede bağlantı için fiyat noktasına sahip miyiz? Ve sonra bu ülkede yerel bir profille genişlemem gerekiyor, çünkü hakları üzerinde düzenleyici kısıtlamalar var ve çözüm karışımını ayarlamak için. Belki çoklu IMSI, belki biraz OTA, belki de son müşteriye gerçekten anlamlı bir şey sunmak için biraz RSP. Ancak nihayetinde, RSP'lerin, MVNO'ların ayak izlerini toplamak için benzer teknolojiye güvenmeleri için eşit bir oyun alanı sağladığına doğru hareket.
Jeremy Cowan 34:14
Zamanımız kısıtlı. Beyler, ikinize de insanların Ocakbaşı Sohbetimizden alabileceklerini düşündüğünüz 30 saniyelik önemli bir mesaj verir misiniz diye soracağım. Matt, önce sen, dinleyicilerin bundan ne anlamasını istersin?
Matt Hatton 34:31
Bence eSIM bir… ve takip edilmesi gereken iSIM, kaçınılmaz olarak IoT karışımının bir parçası. Tedarik zincirinin basitleştirilmesi, maliyetlerin düşürülmesi, güç tüketiminin azaltılması ve genel olarak küresel IoT bağlantı dağıtımlarına yönelik hedefleri destekleyebilmek için gereklidirler. Ve bence bu bir soru değil, ama ne zaman hemen hemen varsayılan hale geldiğinde. Soru, hala bunun etrafında oturan bazı ticari ve operasyonel sorunları çözmektir. Ve herkesi buna biraz dikkat etmeye teşvik ediyorum.
Jeremy Cowan 35:19
Umarım bu çıktığında rapora ve CSP karşılaştırmalı değerlendirme raporunuza bir göz atabilirler. Gerçekleştiği zaman?
Matt Hatton 35:28
28 Ekim'de çıkacakmış.
Jeremy Cowan 35:32
Ve bunu sitenizde görebilirler, ki bu…
Matt Hatton 35:35
transformainsights.com
Jeremy Cowan 35:36
Harika, Transforma A ile değil mi? Loic, insanların bugünkü tartışmamızdan ne çıkarmasını istersin?
Loic Bonvarlet 35:45
Evet, bu yüzden ilk önce belki entegrasyonun tarihin yörüngesi olduğunu söyleyebilirim, değil mi? Çip endüstrilerinde güvenli IC'ye entegrasyon, daha fazla performans, daha düşük güç sağlamak için yalnızca doğal bir evrimdir. Kigen, bu değişimin ve hücresel uzaydaki bu bozulmanın kesin bir sağlayıcısıdır ve Kigan'ın bir ürünü olarak benim kilit sloganımdan biri, gerçekten basitleştirmek, yine, maliyeti düşürebilmektir. zincir için noktalar, konuşlandırmak ve daha fazla insanın hücresel olmaya çalışmasını sağlamak, değil mi? Herkes başarılı olmayacak, değil mi? İlk başta, sadece bağlantı kurmak istemiyorum, iş vakalarınız, iş vakalarınız olduğundan emin olmanız gerekiyor, çünkü o zaman çok hızlı bir şekilde raydan çıkıyorsunuz, değil mi? Hizmetiniz için net bir yatırım getirisi değer teklifine sahip olmanız gerekir. Ancak buna sahip olduğunuzda, o zaman güvenliğe erişmeyi daha basit hale getirerek, güvenliği en başından itibaren uygulayarak, güvenli tasarım yaklaşımıyla, çipten buluta yaklaşımıyla, hiper ölçekleyici ile çalıştığınızda, deneyecek bir sürü şirkete sahip olabiliriz. Ve bu, bilirsiniz, daha geniş halka sunulan hizmetler, varsayılan olarak güvenlik ve her gün etkileşimde bulunduğumuz cihaza daha fazla güvenme yararınadır. Doğru. Ve bu benim için, zaten gidip hizmeti kullanmam yerine, varsayılan olarak bu güveni sağlamak için önemli bir hedef. Yani evet, bugün için mesajımı söylerdim
Jeremy Cowan 37:20
Bu iyi bir özet. Pekala, başka biri daha fazla özet isterse, o zaman söylediğim gibi TrendingTech.io'da bulunan raporumuza bir göz atın. Kigen, Transforma ve diğer birçok uzmanın yer aldığı 18 sayfalık ücretsiz bir rapor da var. Beyler, vaktimiz bu kadar. Dinleyicilerimizle zaman geçirdiğiniz için gerçekten teşekkür etmek istiyorum Matt, burada olman çok güzel.
Matt Hatton 37:43
Teşekkürler Jeremy. Memnuniyetle.
Jeremy Cowan 37:45
Loic, tüm uzmanlığını gerçekten takdir ediyoruz.
Loic Bonvarlet 37:47
Çok teşekkürler Jeremy. Bugün ikinizle de tartışmak bir zevkti.
Jeremy Cowan 37:51
İyi ki varsın. Gitmeden önce, birkaç harika podcast'imizin daha hazır olduğunu söylememe izin verin. Bu nedenle, en son küresel IoT haberleri ve özellikleri için IoT-Now.com'a yer işareti koyarak onlara göz kulak olun. Bir sonraki Trending Tech podcast'i için yakında bize katılın. Şimdilik hoşçakal.
Kaynak: https://www.iot-now.com/2021/11/03/115268-will-e-sim-enable-iot-security-at-scale/
- 2020
- 2021
- erişim
- Hesap
- edinme
- aktif
- Benimseme
- tavsiye
- AI
- Türkiye
- arasında
- öfke
- Uygulama
- APT
- mimari
- ALAN
- ARM
- etrafında
- AT & T
- Doğrulama
- Oto
- otomotiv
- AWS
- masmavi
- Arka uç
- fırınlama
- pil
- kıyaslama
- İYİ
- İÇECEK
- fatura
- Bit
- ihlal
- Demet
- iş
- işletmeler
- satın almak
- Satın alma
- çağrı
- hangi
- Kariyer
- durumlarda
- Yakalamak
- değişiklik
- kanallar
- ücret
- Çin
- yonga
- cips
- Şehirler
- yakın
- bulut
- Kurucu
- Kahve
- gelecek
- yorumlar
- ticari
- Yakın İletişim
- İletişim
- Şirketler
- şirket
- bilgisayar
- Bağlı cihazlar
- bağ
- Bağlantı
- sağlamlaştırma
- danışman
- tüketici
- tüketim
- devam etmek
- konuşma
- konuşmaları
- maliyetler
- ülkeler
- Çift
- Müşteriler
- veri
- gün
- teslim
- Dizayn
- geliştirmek
- Geliştirici
- geliştiriciler
- gelişme
- Cihaz
- dijital
- dijital Dönüşüm
- Bozulma
- liman işçisi
- Dolar
- sürücü
- Erken
- erken aşama
- ekosistem
- kenar
- kenar hesaplama
- ayrıntılı
- E-posta
- Mühendislik
- çevre
- vb
- AVRUPA
- evrim
- takas
- Genişletmek
- deneyim
- uzmanlara göre
- göz
- adil
- Özellikler
- ince
- Ateş başı muhabbeti
- Firma
- Ad
- uygun
- FİLO
- filo yönetimi
- odak
- takip et
- Airdrop Formu
- biçim
- iskelet
- Ücretsiz
- Freedom
- taze
- tam
- komik
- gelecek
- oyun
- genel
- Verilmesi
- Küresel
- Tercih Etmenizin
- harika
- Büyümek
- Büyüyen
- donanım
- okuyun
- Yüksek
- tarih
- kendi bahçesinde yetişen
- ev
- Ne kadar
- HTTPS
- Kocaman
- Fikir
- belirlemek
- darbe
- Dahil olmak üzere
- Artırmak
- Endüstri
- sanayi
- Girişim
- Yenilikçilik
- anlayışlar
- bütünleşme
- fikri mülkiyet
- Internet
- bir şeylerin interneti
- soruşturma
- yatırım
- IOT
- IP
- ISS
- sorunlar
- IT
- kaydol
- atlama
- koruma
- anahtar
- anahtarlar
- bilgi
- büyük
- son
- seviye
- Dinleme
- yük
- yerel
- lokal olarak
- yer
- Uzun
- büyük
- yapıcı
- Yapımı
- yönetim
- Üretici firma
- üretim
- pazar
- Pazarlama
- Piyasalar
- Misyonumuz
- ML
- Telefon
- cep telefonu kullanıyor.
- model
- para
- hareket
- net
- ağ
- ağlar
- haber
- Hemşirelik
- teklif
- teklif
- tamam
- Onboarding
- Online
- açılır
- işletme
- Operasyon
- Fırsatlar
- Fırsat
- Opsiyonlar
- sipariş
- Diğer
- Diğer
- Partner
- İnsanlar
- performans
- resim
- plastik
- platform
- Platformlar
- oyuncu
- podcast
- Podcast
- portföy
- güç kelimesini seçerim
- başkan
- basınç
- fiyat
- fiyatlandırma
- özel
- PLATFORM
- Ürünler
- profesyoneller
- Profil
- Profiller
- proje
- özellik
- korumak
- halka açık
- menzil
- gerçeklik gösterileri
- Gerçeklik
- azaltmak
- düzenleyici
- İlişkiler
- rapor
- Raporlar
- araştırma
- araştırma ve geliştirme
- perakende
- gelir
- Rota
- koşu
- güvenli
- satış
- ölçek
- Sektörler
- güvenlik
- Gördükleri
- satmak
- duyu
- Hizmetler
- set
- ayar
- paylaş
- kısa
- SIM
- Basit
- Yer
- beden
- küçük
- akıllı
- akıllı Şehirler
- SMS
- So
- Software
- Çözümler
- uzay
- geçirmek
- Harcama
- sponsor
- Spot
- casusluk
- Aşama
- başlama
- başladı
- mağaza
- abone
- başarı
- başarılı
- tedarikçileri
- arz
- tedarik zinciri
- destek
- anahtar
- sistem
- Sistemler
- Görüşmeler
- teknoloji
- Teknik
- Teknolojileri
- Teknoloji
- Telekomünikasyon
- Gelecek
- Dünya
- Düşünme
- zaman
- TLS
- dokunma
- iz
- Ticaret
- Dönüşüm
- taşıma
- nakletme
- uzanımlı
- Trendler
- Güven
- Uk
- us
- Amerika Birleşik Devletleri
- kamu hizmetleri
- değer
- Başkan Yardımcısı
- Görüntüle
- Sanal
- vodafone
- Webinar
- Web sitesi
- Nedir
- DSÖ
- kablosuz
- içinde
- İş
- çalışır
- Dünya
- yıl
- yıl
- sıfır