Będzie 2024 doprowadzić do A miękkie lądowanie czy twarde recesja? Mogą nadejść trudne czasy gospodarcze, ponieważ coraz więcej ekonomistów nie zgadza się z narracją o „miękkim lądowaniu” na początku i w połowie 2023 r. Mimo że gospodarka jeszcze się nie załamała, czołowi inwestorzy lubią to robić Ben Miller z Fundrise wierzę, że recesyjne „opóźnienie” się dzieje, co mogłoby nam coś dać poważny kryzys finansowy— i tylko najlepsi z najlepszych będą chcieli przetrwać to, co ma nadejść.
Więc, do czego to jest potrzebne przetrwać recesjęi skąd wiesz, czy naraziłeś się na ryzyko utraty wszystkiego? Ben, David i Rob przedstawiają swoje wersje co może się wydarzyć w 2024 r, jak się mają chroniąc swoje bogactwoi dlaczego podejmują mniejsze ryzyko, aby mieć pewność, że przeżyją. Może to być: OGROMNA pobudka jeśli nadal aktywnie kupujesz oferty nieruchomości i wykorzystując swój portfel tak dużo jak to możliwe.
Ben również opowie o swoim wnioski z dwóch ostatnich awarii, jak firmy, z którymi współpracował, zostały zmiażdżone i jak zmienił perspektywę inwestowania budować bogactwo znacznie szybciej niż prawie wszyscy wokół niego. Bogactwo buduje się w czasie przestojów, ale jeśli nie zastosujesz się do rad tych, którzy doświadczyli awarii w przeszłości, możesz stracić wszystko, co zbudowałeś!
Kliknij tutaj słuchać w Apple Podcasts.
Posłuchaj podcastu tutaj
Przeczytaj transkrypcję tutaj
David:
To jest podcast BiggerPockets, 841. Co się dzieje? Mówi David Greene, gospodarz podcastu dotyczącego nieruchomości BiggerPockets. Największy, najlepszy i najgorszy podcast o nieruchomościach na świecie. Co tydzień przedstawiamy historie, porady i odpowiedzi potrzebne do podejmowania mądrych decyzji dotyczących nieruchomości już teraz na obecnym rynku. Dziś dołączył do mnie mój współgospodarz, Rob Abasolo, z niezwykle wnikliwym programem na temat dostarczania aktualnych informacji. Mamy Bena Millera z Fundrise, który opowiada o naszej obecnej gospodarce, co się z nią dzieje i jak możemy się przygotować, aby przetrwać, a może nawet prosperować w obliczu całkiem poważnych zmian. Rob, jakie są twoje przemyślenia po dzisiejszym programie? Na co ludzie powinni zwracać uwagę i czego słuchać?
Obrabować:
Myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat uzyskamy pewne zmiany w sposobie myślenia ludzi, którzy bardzo agresywnie przejmowali nieruchomości, a grupa inwestorów zmieni sposób myślenia i podejście do nieruchomości. Bardzo dobry, wnikliwy, filozoficzny wykład Bena. Naprawdę to przyniósł, człowieku. Ten facet jest, jeśli można tak powiedzieć, geniuszem recesji, co jest bardzo dziwnym wyróżnieniem, ale zna się na rzeczy.
David:
Chociaż jest to nowy, większy program, przypomina bardziej większe rozmowy, a Ben wnosi wiele spostrzeżeń jako ktoś, kto badał rzeczywiste recesje. Nie ma wielu ludzi, którzy poświęcili tak dużą część swojego życia na studiowanie czegoś tak przygnębiającego, ale jestem pewien, że cieszę się, że ich mamy. Zanim porozmawiamy z Benem o tym, co dzieje się w gospodarce, a konkretnie w świecie nieruchomości, dzisiejsza krótka wskazówka jest bardzo prosta. Poświęć trochę czasu na przedefiniowanie tego, jak będzie wyglądał sukces za dekadę. Sukces zdefiniowaliśmy jedynie na podstawie ilości nabytych nieruchomości i być może nadszedł czas, aby zastanowić się, czy zatrzymać posiadaną nieruchomość, czy poprawić swoją sytuację finansową, czy zmniejszenie zadłużenia może być większym rozwiązaniem niż samo dodanie kolejnych . Zajmijmy się tym. Ben ma długą karierę w branży nieruchomości i finansów/technologii. Jest dyrektorem generalnym Fundrise, który obecnie zarządza aktywami o wartości ponad 3 miliardów dolarów. Ojciec trójki dzieci mieszkający w Waszyngtonie. Zabawną informacją jest to, że jego pies Zappa jest maskotką firmy Fundrise. Ben, witaj w programie.
Ben:
Tak, dzięki za zaproszenie.
David:
Jakim psem jest Zappa?
Ben:
Funtowy szczeniak.
David:
Pamiętam funtowe szczenięta. Rob, jesteś na tyle dorosły, żeby to pamiętać?
Obrabować:
Czy to szczenięta, które ważą funt? Żartuję. Żartuję. Nie, nie wiem, jaki funt… Mówisz jak funt? Czy pamiętam pojęcie funta?
David:
To była zabawka dla dzieci. Przypominało to rodzaj pluszowego zwierzęcia zwanego funtowymi szczeniętami.
Obrabować:
Rozumiem.
David:
Nadal je mają. Rzeczywiście widziałem to w dziale zabawek docelowych. Znowu tam powrócili. Zauważyłeś to, Ben?
Ben:
Nawet nie zdawałem sobie sprawy, kiedy powiedziałem, że to jak randkowanie ze mną.
David:
Witam w moim życiu. Rob zawsze udaje, że nie wie o niczym, co mówię. Jest ode mnie tylko pięć lat młodszy, a zachowuje się, jakby był ode mnie o 25 lat młodszy. Co pan myśli? Ołówek? Co to jest? Jak to działa w tablecie?
Obrabować:
Tak mi przykro. Ołówek? Ben, wspomniałeś, że masz obsesję na punkcie recesji. Chyba nigdy wcześniej nie słyszałem tych słów w tej kolejności, jeśli chodzi o recesję. Dlaczego masz obsesję lub na czym masz obsesję? Żeby nam to wyjaśnić.
Ben:
To trochę tak, jakby ktoś został potrącony przez samochód czy coś, a potem boi się przejść przez ulicę. Przeszedłem przez dwa główne. Przeszedłem przez lata 2001 i 2008. Pracowałem dla firmy technologicznej w latach 99-01, ale ta firma zbankrutowała, a technologia została w zasadzie zniszczona. Potem niszczony przez trzy do czterech lat. Potem pracowałem w nieruchomościach i nieruchomości zostały zniszczone, całkowicie zniszczone w latach 2008, 09 i 10. Odszedłem od tych doświadczeń, mówiąc, że 80% tego, co dzieje się na świecie, dzieje się podczas tych kryzysów. Właśnie to widzieliśmy. Ostatnie kilka lat to było po prostu szaleństwo. Kwota, która wydarzyła się w krótkim czasie. To po prostu sprawiło, że mam obsesję na punkcie tych okresów.
David:
To strach, że to się powtórzy i że zostanie zdemaskowane, kiedy muzyka ucichnie i nie będziesz miał krzesła, na którym mógłbyś usiąść.
Ben:
To połączenie strachu, powiedziałbym, docenienia pełnej mocy oceanu, jakbyś pływał, gdyby ocean był tak rozległy. Także szansa. Ponieważ widziałem, jak wiele firm przetrwało i rozkwitło po recesji, wiele osób. To tak, jakbyś przez większość dnia robił to samo, dni były dość stabilne. Dzisiaj jest jak jutro, wczoraj było jak dzisiaj, a czasem tak nie jest. To naprawdę jak te czasy, w których nie ma największego ryzyka i szans.
Obrabować:
David, wspomniałeś, że przez jakiś czas byłeś sceptyczny. W ciągu ostatnich kilku tygodni zmieniłeś zdanie. W szczególności, czy jest to spowodowane czymś, czego doświadczasz na swoim rynku lub czymś podobnym?
David:
Nie wiem, czy powiedziałbym, że zmieniłem już zdanie. Trzymam te rzeczy otwartą ręką. Kiedy na to patrzę, widzę, że zmierzamy w tym kierunku, ale nie zamierzam kręcić tych filmów, w których zmierzamy do dnia zagłady, który będzie najgorszy w historii. Ponieważ cofamy się pięć lat i widzimy ludzi, którzy przez cały czas nawoływali do tych wypadków, ale one się nie zdarzały. Potem pojawia się wiadomość, która zmienia sytuację, na przykład: co będzie, jeśli jutro nagle obniżą stawki z siedmiu i pół do trzech? Prawdopodobnie będzie to miało wpływ na naszą gospodarkę. Nie mogę zagwarantować, że nie powstrzyma to recesji, ale może to zrobić. Trudno jest przewidzieć, co wydarzy się w przyszłości, mając do dyspozycji wszystkie poruszające się elementy, które mamy. Moje zdanie na ten temat jest duże lub odpowiadam na Twoje pytanie, Rob, dlaczego widzę, że tak się dzieje? Widzę, że wiele firm zwalnia pracowników.
W ciągu 40 lat mądrości życiowej, którą rozwinąłem, zauważyłem, że duża część gospodarki opiera się na pędzie i zależy od psychologii. Kiedy czujesz się bogaty, wydajesz pieniądze. Kiedy wydajesz pieniądze, sprawiasz, że inni ludzie stają się bogaci, czują się bogaci, wydają pieniądze. Wartość Twojej nieruchomości rośnie, czujesz się bogaty. Twój portfel akcji rośnie. Częściej wychodzisz coś zjeść. Kupujesz droższe auto. Właściciel restauracji i wszyscy kelnerzy dostają więcej pieniędzy. Osoba, która sprzedała samochód, dostanie więcej pieniędzy. Teraz biorą urlop. Branża hotelarska ma się dobrze. Zaczynają zatrudniać więcej osób. Ci ludzie zaczynają dostawać więcej pieniędzy. Mogą płacić wyższy czynsz za swoje domy lub kupić dom. Wszyscy radzą sobie lepiej, gdy pieniądze szybciej przechodzą z rąk do rąk.
Podnosząc stopy procentowe, spowalniamy prędkość pieniądza. Pieniądze zaczynają wolniej przechodzić z rąk do rąk. Ludzie czują się mniej zamożni, wydają mniej pieniędzy. Teraz dynamika idzie w odwrotnym kierunku. Często ma to podłoże psychiczne. Bardzo trudno nam określić i powiedzieć, co moglibyśmy zrobić, aby temu zapobiec. Często jest to coś, co możesz zrobić, aby ludzie poczuli, że wydawanie pieniędzy jest w porządku lub jak można je zdobyć z rąk do rąk. Szczerze mówiąc, właśnie zauważyłem, że wiele firm przygląda się swoim PNL i twierdzi, że nie potrzebujemy aż tak wielu pracowników, w związku z czym zwalniają ludzi. W pewnym momencie ludzie narzekali, że W2 jest najgorszą rzeczą w historii. Byli ofiarami, ponieważ do 25. roku życia nie mogli uzyskać wolności finansowej i musieli mieć pracę. Myślę, że wiele z tych osób mówi teraz: „Och, stary. Chciałbym mieć swoją pracę. Czy mogę znaleźć inną pracę?” Może być dużo gorzej. Jak to brzmi, Rob?
Ben:
To dobrze. Myślę, że doszedłeś do punktu, w którym nazywam to wielkością, ale opisałeś to w podobny sposób, co zasadniczo oznacza, że istnieje pętla sprzężenia zwrotnego. Myślę, że dzieje się tak, że kiedy wszystko idzie dobrze i robi się gorąco, robi się goręcej, niż cokolwiek mogłoby mieć sens. Widzieliśmy to w przypadku akcji memów i kryptowalut, a w 2021 r. sytuacja po prostu zwariowała. Może się też zdarzyć dokładnie odwrotnie. Kiedy sprawy przyjdą źle, mogą po prostu stać się całkowicie nielogicznie złe. Myślę, że gdy ludzie oceniają ryzyko recesji, nie uwzględniają jej skali. To po prostu nie logiczne. Byłoby tak samo źle, jak w 2008 czy 2001 roku. Wyszliśmy poza granice logiki. Dzieje się tak dlatego, że nie jest to logiczne. Powiedziałeś, że to kwestia psychologiczna, emocjonalna. Ludzie są zmuszani do sprzedaży przez wydarzenia pozostające poza ich kontrolą. Myślę, że ludziom naprawdę trudno jest docenić tę wielkość bez samodzielnego przejścia przez jedną lub dwie. Za każdym razem, gdy myślę o swoich szansach, zawsze staram się je dostosować do skali ryzyka, skali problemu, a nie tylko szansy jego wystąpienia.
David:
Przestudiowałeś dane z ostatnich dziewięciu recesji. Na tej podstawie doszedłeś do pewnych wniosków. Jakie są niektóre z tych rzeczy, które zdałeś sobie sprawę, przyglądając się innym recesji, wzorcom, które wychwyciłeś, czego możesz się spodziewać?
Ben:
Cóż, jedną z rzeczy, których się nauczyłem jest to, że jeśli chcesz zrozumieć przyszłość, powinieneś spojrzeć w przeszłość. Byłem przekonany, że będzie recesja. Jestem o tym przekonany praktycznie od chwili, gdy Rosja najechała Ukrainę. Zdziwiło mnie, dlaczego jeszcze go nie było. Właśnie wróciłem i spojrzałem na ostatnie, myślę, że wróciłem do tego, jak daleko sięgają podawane dane. Dane Fed obejmują połowę lat pięćdziesiątych XX wieku i od 1950 r. miało miejsce sześć recesji, może jeśli pomyślimy o recesji z marca 2027 r. W rzeczywistości wszystkie one mają pewien wzór, który jest naprawdę wyraźny. To mnie zaskoczyło, bo nie wiedziałem. Fed zaczyna podnosić stopy procentowe, ponieważ próbuje schłodzić gospodarkę.
Podnoszą stopy powoli i zwykle pełne podniesienie stóp zajmuje im od roku do 18 miesięcy. Potem, gdy zakończą podwyższanie stóp procentowych w szczytowym momencie, następuje opóźnienie. Występuje opóźnienie, które trwa średnio 10 miesięcy od szczytu, kiedy podnoszą stopy. Ich szczyt podwyżki nastąpił w lipcu, a średnie opóźnienie wynosi 10 miesięcy. Recesja uderza średnio 10 miesięcy od lipca. To mniej więcej maj 2024 r. To już dużo czasu. To właśnie się dzieje. Stało się to w 2006 r., wydarzyło się w 2000 r., w 89 r., w 1980 r. Pomyślałem: „Och, wow. Nie doceniłem, to takie duże opóźnienie.
Obrabować:
Dlaczego tak jest, Ben? Dlaczego zajmuje to 10 miesięcy lub tyle czasu, o jakim mówisz? Jaki jest tego powód?
Ben:
Mam na myśli powody ogólne, a konkretnie to, co dzieje się dzisiaj. Ogólnym powodem jest to, że polityka pieniężna jest bardzo pośrednim sposobem wpływania na gospodarkę, jeśli zajmiesz się nią trochę technicznie, tak jak w zasadzie nikt nie pożycza od Fed. Nie, ludzie tak mają. Banki to te, które pożyczają od Fed. Trzeba spowolnić banki, a potem banki muszą spowolnić konsumentów i firmy. Ten kanał kredytowy, jak to nazywają, jest naprawdę powolny. Widzieliśmy to. Widzieliśmy, że w latach 2008–2020 stopy procentowe były stosunkowo zerowe. To prawie, co to jest? 12 lat. Zajęło mi to bardzo dużo czasu, to jak drukowanie bilionów dolarów. Minęło dużo czasu, zanim przełożyło się to na gospodarkę. To naprawdę zabawne, czytałem tę gazetę. Milton Friedman, słynny ekonomista, jest ekonomistą konserwatywnym, niektórzy powiedzieliby, monetarystą. Ma ten słynny cytat. Właśnie znalazłem to, czytając ten artykuł: „Głównym wnioskiem empirycznym wynikającym z moich wniosków jest to, że działania pieniężne mają długie i zmienne opóźnienie w stosunku do ekonomii i warunków ekonomicznych”.
Napisał to w 1961 roku. Generalnie tak to działa. W szczególności mamy do dyspozycji bodziec fiskalny o wartości 5 bilionów dolarów, który trafił do gospodarki. To musi przedostać się przez gospodarkę. Wtedy to jest tak, że wycisnęliśmy sok z gospodarki. To działa przeciwko polityce pieniężnej, która próbuje wszystko spowolnić. Te dwie rzeczy w końcu znikną, bodziec fiskalny zniknie. Wznawia się spłatę kredytów studenckich. Nie wiem, czy to widziałeś, ale wskaźnik ubóstwa dzieci wynosi 5.5, zdaje się, rok temu, a teraz wzrósł do 12.2. Podwoiły się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ponieważ znaczna część programu wspierającego SNAP, opiekę społeczną i tak dalej, zasadniczo się zmniejszyła. Wiele wychodzi z gospodarki. Istotą tego jest to, że zaledwie 350 milionów ludzi, setki milionów różnych aktorów, firm, to jest powolne. To jest takie powolne.
David:
Czy to coś w rodzaju sytuacji, w której ktoś zjada ciastko z garnkiem i stwierdza, że nic tam nie ma. Nic nie czuję. Zjedz jeszcze trzy, nastąpi opóźnienie i wtedy wszystko cię uderzy, cały ten bodziec uderzy w tym samym momencie. Czy to właśnie opisujesz?
Ben:
Nie taką analogię sobie wyobrażałem, ale jest przyzwoita. Problem w tym, że tak naprawdę nie można tego odprężyć. Ty też musisz powoli się z tego wyplątać. Ponieważ zanim uderzy w ciebie, w gospodarkę, aby się zrelaksować, ma takie samo długie i zmienne opóźnienie. Fed, jeśli spojrzymy na to, co się ostatnio wydarzyło, inflacja uderzyła w gospodarkę w maju 2021 r. Jeśli zajmujesz się nieruchomościami, widziałeś to w czynszach, po prostu we wszystkim. Gospodarka obudziła się w maju 2021 r. wraz ze szczepionką i tym wszystkim i po prostu ryknęła. Mieliśmy inflację, nie wiem co to było, mam wrażenie, że czynsze u nas wzrosły o 20, 30%. To jest maj 2021.
Jeśli Fed zacznie podnosić stopy procentowe dopiero za rok, rok. Przez cały ten okres było zero. Patrzysz wstecz i myślisz: „No cóż, to było szalone”. Teraz po prostu to odwróć. Odwróć to, co zawsze mówi Warren Buffett, odwróć to. Odwracasz to i mówisz, że nagle wszystko idzie źle, a mimo to stawki utrzymują się na wysokim poziomie. Jest taki świetny cytat. Wiem, że jeśli go znasz, Fed mówi jak zdrajca, ale zachowuje się jak księgowy. Mówią o dobrej grze, ale podejmując decyzje, zawsze patrzą w lusterko wsteczne.
David:
Jeśli dobrze rozumiemy opóźnienie, dzieje się tak dlatego, że kiedy podejmujesz decyzję, efekt nie jest natychmiastowy. Znów zbyt uproszczona analogia. Wzięliśmy trochę kofeiny i zajęło to minutę, zanim się uruchomiła, i po prostu utrzymywaliśmy się na poziomie zera, a potem czuliśmy się świetnie i zdaliśmy sobie sprawę, że czujemy się trochę za świetnie. Ten dzieciak kiedyś będzie musiał iść spać, dajmy mu trochę NyQuilu. Potem jest pewien czas po zażyciu NyQuil, zanim NyQuil zacznie działać, a decyzje ekonomiczne, które podejmują, zawsze są, cóż, mamy problem. Jak rozwiązać problem? Minie minuta, zanim to się zacznie. Siedzimy tutaj i podejmujemy decyzje finansowe, próbując zdecydować, co powinniśmy kupić, w co powinniśmy zainwestować, gdzie powinniśmy ulokować nasze pieniądze, staramy się podejmować te decyzje w rzeczywistości czas. Twój argument jest taki, że po dokonaniu przez Fed dużych skoków nastąpi opóźnienie, więc nie odczujesz tego od razu. Czy to całkiem dokładne?
Ben:
Tak. To 100% trafności. Debata, którą myślałem, że odprowadzimy, David, dotyczyła tego, że powinno nastąpić miękkie lądowanie, ponieważ bezrobocie jest tak niskie, wzrost liczby miejsc pracy jest tak silny, a gospodarstwa domowe są zdrowe. Chociaż zawsze tak to działało, tym razem jest inaczej, ponieważ jest to po prostu wyjątkowy moment.
David:
Cóż, pozwól, że przedstawię ci walkę, której szukałeś, bo wtedy będzie więcej zabawy. Nie chcę, żeby to zostało przycięte, a ktoś umieści to na TikToku i powie: „David twierdzi, że nie ma recesji”. To zawsze będzie strach, który będziesz mieć. Pozwólcie mi odegrać tę hipotetyczną rolę. Naprawdę sądzę, że istnieje szansa, że zostanie wybrany inny prezydent i powie: „Muszę sprawić, by gospodarka wyglądała dobrze. Przyjdę i ponownie obniżę stopy procentowe i stworzymy nową formę QE”. Może nie robią dokładnie tego samego, bo wyglądałoby to lekkomyślnie, ale wymyślają fantazyjną nazwę i robią to w inny sposób. W rzeczywistości jest to nowa forma bodźca. Potem właśnie wtedy, gdy mieliśmy się rozbić, lecimy i wtedy samolot leci jeszcze wyżej niż kiedykolwiek, co teoretycznie może później spowodować jeszcze większą katastrofę. Co myślicie o tym?
Ben:
Inaczej można powiedzieć, że podczas tych opóźnień mogą wydarzyć się nowe rzeczy. Mamy pokój na Ukrainie. To kolejna rzecz. Myślę, że to faktycznie mógłby być najbardziej pozytywny efekt dezinflacyjny. W twoim konkretnym scenariuszu nadal byłoby opóźnienie. Mówisz o roku 2025. Dlatego jest to takie trudne, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę psychologię instytucji, o których mówimy, czy Fed prawdopodobnie będzie chciał ponownie obniżyć stopy procentowe? Wiemy o Fed, jeśli czytałeś o ich historii, ponieważ jest jej mnóstwo. Rozumiem Fed, są świetne, świetne książki o historii Fed. Ich instytucjonalny charakter polega na tym, że są powolni, bardzo powolni i mają uprzedzenia lub preferencje, jeśli chcesz to nazwać preferencjami.
Na przykład idealizują Paula Volckera, który był przewodniczącym rządu federalnego w latach 79-88, jak sądzę. Jest przewodniczącym Fed, który walczył z inflacją, zwyciężył i przeszedł do historii. Każdy chce być jak Paul Volcker. Jest też inny facet, Arthur Burns, którego karmiono krzesłem przed Volckerem. Przechodzi do historii jako katastrofa. To, co zrobił, to w latach 70. szalała inflacja, sięgająca 20%. W 74 r. nastąpiła recesja, inflacja spadła, a następnie obniżono stopy procentowe. W 75 roku ponownie obniża stopy procentowe, ponieważ inflacja spadła i inflacja powróciła. Można to sprowadzić do jednego z największych błędów Fed w historii. Wszystkie instytucje zawsze toczą ostatnią bitwę. Nie walczą. To po prostu nastawienie do walki z najnowszymi. Po prostu uważam, że istnieje ogromne instytucjonalne nastawienie lub preferencja wobec obniżania stóp procentowych i QE, nawet jeśli istnieje presja polityczna. Tak czy inaczej, pozwólcie, że wrócę do punktu wielkości. Jeśli ktoś zna Nassima Taleba, autora Czarnego Łabędzia i Antykruchego oraz tony naprawdę dobrych książek, polecam je wszystkie.
Ma swoją uwagę, a mianowicie, że jeśli spojrzeć na ryzyko wypicia szklanki wody, powiedziałem, że istnieje 1% szans, to naprawdę mała szansa, 0.1% szans, że to trucizna i umrzesz . Jaka jest szansa, że wypijesz tę wodę? Wielkość jest ważniejsza niż szansa. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, czy karierę, mówimy tutaj o realnym ryzyku. Nie mówimy o tym, czy będzie naprawdę dobrze, czy raczej dobrze, rozmawialiśmy o roku 2020, 2019 lub 18. Mówimy o realnych zagrożeniach. Ryzyko pogorszenia sytuacji nie jest warte tyle, ile płacisz za jego podjęcie. Dlatego mam obsesję na punkcie wielkości. Wtedy zawsze dostosowuję swoje szanse, mówiąc: „Ja mówię, że 80% szans na recesję”. Nie mam na myśli probabilistycznego, mam na myśli po prostu skorygowaną ważoną podstawę. Ponieważ patrzy się na wszystkie równoważące czynniki na świecie, Chiny, Rosję, inflację, deficyty i stwierdzam: cóż, nadszedł czas na ostrożność. To tylko moja konkluzja.
Obrabować:
Chciałbym to śledzić. Co ciekawe, jeśli chodzi o nieruchomości, wydaje się, że wiele osób boi się sprzedać swoją nieruchomość, ponieważ wtedy nie będą mogli dostać się do nowej nieruchomości i będą mieli wyższe oprocentowanie. Czy wchodząc w recesję, masz wrażenie, że samo nieruchomości będą miały dość niekorzystny wpływ, czy też uważasz, że impas na rynku mieszkaniowym będzie się utrzymywał?
Ben:
Nieruchomości zwykle podlegają dużym wpływom, ponieważ są bardzo wrażliwe. Większy wpływ mają stopy procentowe i czynniki wrażliwe na przepływy kapitału. Rzeczy, na które nie ma to wpływu, to tylko przykład, np. jedzenie. Tego typu zmiany w środowisku gospodarczym zazwyczaj nie wywierają dużego wpływu na żywność i napoje alkoholowe. Zwykle duży wpływ ma to na nieruchomości, które są bardzo zadłużone i dlatego są tak wrażliwe na stopy procentowe. Wtedy niektóre nieruchomości są gorsze od innych. Pytałeś o mieszkanie. W rzeczywistości mieszkalnictwo jest zwykle mniej dotknięte, ale zależy to od rodzaju mieszkania. Już teraz nieruchomości, przynajmniej w świecie komercyjnym czy instytucjonalnym, zdecydowanie przeżywają recesję. Nieruchomości instytucjonalne przeżywają recesję. To jest fakt.
Obrabować:
Czy możesz zdefiniować, czym są nieruchomości instytucjonalne dla każdego w domu?
Ben:
Powiedziałbym, że ma to miejsce wtedy, gdy jest kupowane, posiadane lub sprzedawane przez firmę, powiedziałbym, na określoną skalę. Tak jak wtedy, gdy mówisz o dziesiątkach milionów, setkach milionów lub miliardach. Nie osoba, która kupuje dom lub dwa domy.
Obrabować:
Wspomniałeś, że zazwyczaj dotknięte zostaną kwestie tak wrażliwe na stopy procentowe. Mówimy o nieruchomościach w tym charakterze. Czy może nam pan pomóc to zrozumieć, ponieważ zwykle brzmi to trochę ponuro, co oznacza recesję, to bardzo poważna sprawa, ale jak inwestorzy mogą przejąć na własność w takim czasie? Czy masz jakieś wskazówki dla osób, które chcą wejść na rynek nieruchomości lub chcą po prostu zachować to, co mają?
Ben:
Moim tematem jest ostrożność i przejdę do wielkich, KOZZA. Warren Buffett i Charlie Munger zawsze mówią o cierpliwości. Mówią: usiądź na mojej dłoni, usiądź na tyłku. Mam ten cytat z Charliego Mungera. Mówi: „Potrzeba charakteru, aby siedzieć z całą tą gotówką i nic nie robić”. Wierzę, że zanim będzie lepiej, będzie gorzej. Stanley Druckenmiller, który także jest znanym inwestorem, mówi, że czeka na tłustą propozycję. Myślę, że cierpliwość jest bardzo niedoceniana. Jest to niedoceniane przez ludzi, ponieważ czują, że aktywność jest tym, co tworzy wartość. Im jesteś starszy, tym bardziej zdajesz sobie sprawę, że naprawdę liczy się aktywność w określonych okresach. To tak, jakbyś spojrzał wstecz, spojrzał na swoją karierę i wypisał pięć najważniejszych decyzji, które podjąłeś, a które miały największy wpływ na Twoje życie. Można wiedzieć, że jest super skoncentrowany. To znowu kwestia skali. Myślę, że nie chodzi o to, co ogólnie można uzyskać z mediów społecznościowych, ale o całą tę aktywność, która będzie miała znaczenie. Właściwie to brak aktywności. W 2021 r. większość ludzi powinna być bardziej nieaktywna. Wszyscy ci handlarze jednodniowi.
David:
To postawa sprzeczna. To znaczy, że jeśli postępujesz zgodnie z tym, co robią wszyscy inni, dołączasz do imprezy i następuje opóźnienie, w którym możesz wskoczyć w trakcie opóźnienia, a gdy już zatrzesz tam swoją flagę, konsekwencje się pojawią i zostaniesz zaskoczony, w sens.
Ben:
Mamy dla Was kolejny cytat Andy’ego Grove’a, jednego z założycieli Intela. Mówi: „Podejmuj odwracalne decyzje szybko, a nieodwracalne powoli”.
David:
Wiesz co? Słyszałem o tym opisanym przez Jeffa Bezosa w Amazon. Ma taką politykę, bo Amazon rozwija się niesamowicie szybko, prawie nie nadąża za tempem swojego wzrostu. Wraz ze swoim zespołem kierowniczym mówi o drzwiach jednokierunkowych i drzwiach dwukierunkowych. Drzwi jednokierunkowe to decyzja, że gdy wejdziesz tą drogą, nie będziesz mógł z niej wyjść. Nie można tego odwrócić. Dwukierunkowe drzwi to decyzja, którą podejmujesz, a jeśli zdasz sobie sprawę, że to nie jest to, dokąd chciałem iść, możesz od razu wrócić. Mówi, że jeśli to są drzwi dwukierunkowe, jeśli możesz podjąć złą decyzję, a następnie ją odwrócić, po prostu to zrób.
Nie siedź tu przez sześć miesięcy i analizuj, co robić. To są drzwi jednokierunkowe. Musisz się zatrzymać i poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że podjąłeś właściwą decyzję, zanim zainwestujesz znaczną ilość zasobów, kapitału, energii, cokolwiek by to nie było. Pomyślałem, że to było naprawdę dobre. Jeśli chodzi o nasz własny punkt podejmowania decyzji, jeśli są to drzwi dwustronne, nie ma nic złego w tym, aby działać trochę szybciej. Mówiłem już ludziom, że jeśli chodzi na przykład o włamanie do domu, oto praktyczny przykład. Nie wiem, czy chcę kupować w tej części miasta, czy w tej części miasta i co będzie, jeśli sąsiadka mi się nie spodoba i nie będę wiedziała, jaki jest jej kolor?
Po prostu siedzą i przez pięć lat analizują, co powinni zrobić. Kiedy na to patrzę, widzę, że są to drzwi dwukierunkowe. Kupujesz ten dom, wynajmujesz pokoje innym osobom lub jest to kilka mieszkań. Jeśli ci się nie podoba, po prostu wynajmujesz go, wyprowadzasz się i kupujesz inny. Tak długo, jak upewnisz się, że zapewni to przepływ środków pieniężnych, gdybyś tam nie mieszkał, nie wymaga to podejmowania intensywnych decyzji. Albo założysz firmę z bardzo niskimi pieniędzmi, które musiałeś w nią włożyć, to będzie po prostu tłuszcz na łokciach. Nie podoba Ci się, wyrzuć to za drzwi i idź gdzie indziej. W porównaniu do niektórych inwestycji, znaczny wkład własny będzie bardzo trudny do sprzedania komuś innemu. Wtedy naprawdę chcesz poświęcić trochę czasu na przemyślenie. Ben, w związku z tym, jakie obszary Twoim zdaniem mogą prowadzić do drzwi dwukierunkowych, a jakie mogą stanowić drzwi jednokierunkowe wkraczające w potencjalną recesję?
Ben:
Kocham wszystkie rzeczy, które właśnie powiedziałeś. Często nie zdajesz sobie sprawy z tego pierwszego kroku, ale tak naprawdę to, co kupujesz, to nauka. Próbujesz wspiąć się na krzywą uczenia się do mistrzostwa. Nauczyłem się tej przedsiębiorczości na początku Fundrise. Miałem obsesję na punkcie planowania rzeczy, a potem dowiedziałem się, że nie można niczego zaplanować i że trzeba się uczyć poprzez działanie. Podejmowanie wielu małych ryzyk jest naprawdę mądre, ponieważ w rzeczywistości uczysz się więcej, niż myślisz. To, że jesteś bierny, nie oznacza, że się nie angażujesz. Wiele osób uważa, że to, o co się martwią, wygląda głupio. Martwią się, że popełnią błąd, będą się tego wstydzić. To ogromna bariera. To nie ma znaczenia. Im szybciej dotrzesz do tego miejsca, tym szybciej faktycznie osiągniesz mistrzostwo i doskonałość. Jeśli chcesz w zasadzie zacząć, radziłbym po prostu „idź”, a następnie dopasuj szansę do kwoty, na którą Cię stać. Nie przesadzaj z nartami.
Obrabować:
A jeśli inwestujesz pieniądze w obecnym klimacie gospodarczym, gdzie poleciłbyś ludziom lokowanie pieniędzy poza nieruchomościami? Czy istnieją inne sposoby dywersyfikacji działalności poza rynkiem nieruchomości?
Ben:
Cóż, jesteśmy platformą inwestycyjną w nieruchomości. Mamy nieruchomości o wartości 7 miliardów dolarów i myślę, że mamy 37,000 500 drzwi lub coś w tym stylu. Mamy szeroką skalę dotyczącą nieruchomości i mogę bardzo szczegółowo opowiedzieć o tym, co widzimy w nieruchomościach, o co pytałeś. Dotarłem do filozofii. Uruchomiliśmy platformę venture, dlatego inwestujemy w technologię na zaawansowanym etapie. Ponieważ uważam, że technologia faktycznie poradzi sobie całkiem nieźle, nawet jeśli będziemy mieli recesję, ponieważ sztuczna inteligencja jest przełomem pokoleniowym, podobnie jak komputer osobisty. Goldman Sachs twierdzi, że zasadniczo ma szansę być XNUMX razy bardziej produktywny niż komputer osobisty. Aktywnie inwestuję dla naszych inwestorów w zaawansowane technologie. Mogę wymienić firmy, Databricks i DBT, i myślę, że to było naprawdę, naprawdę produktywne i myślę, że było niesamowite. Jeśli zaś chodzi o nieruchomości, prawdopodobnie będę miał dla was efekt potwierdzenia, ale skupię się na miastach w centrum miasta. Jestem na tyle stary, że pamiętam, kiedy DC, San Francisco, Nowy Jork i Los Angeles były po prostu okropne. Śródmieścia były po prostu takie, że się tam nie jeździło.
Obrabować:
Los Angeles, na pewno.
Ben:
Ten cykl się powtarza. To nie będzie to samo. Coś takiego się dzieje, bo praca w domu nie odchodzi. Będzie coraz gorzej. Lepiej, gorzej, niezależnie od punktu widzenia. Bo niedługo będziemy mieć wciągającą VR i będziemy mieć AI i nie będziesz musiał chodzić do biura. Myślę, że gdybym ja kupował i my kupujemy, to kupowałbym mieszkania dla rodzin i podążając za trendem demograficznym, starał się budować będąc na przedmieściach. Ja bym się skupiał na wynajmie mieszkań, a nie na sprzedaży, a nie na flipach. Myślę, że flipowanie jest teraz bardzo ryzykowne, ponieważ uważam, że muzyka może się zatrzymać. Absolutnie przestań. Tak zwykle dzieje się w czasie recesji. Muzyka cichnie, a nie chcesz znaleźć się w sytuacji, w której masz kosztowny kredyt i nie możesz sprzedać domu.
Obrabować:
Trochę to czuję. Mam wrażenie, że widziałem już tak wiele zmian w rzucaniu. To, co podoba mi się w wynajmie, to przynajmniej to, że tutaj staramy się wyjść na zero. Jeśli sytuacja ulegnie pogorszeniu i nie osiągniesz dokładnie swoich wyników, naprawdę odczucie tego wpływu zajmie bardzo dużo czasu. Natomiast jeśli wpadniesz w flip, możesz stracić dużą sumę pieniędzy, 30, 40, 50, 60,000 XNUMX. Znam ludzi, którzy właśnie przez to przechodzą i jest to bardzo trudna rzecz do przyjęcia jednym uderzeniem w brzuch.
Ben:
Właściwie jedną z najważniejszych rzeczy, których nauczyłem się na temat nieruchomości, czego się nauczyłem od 20 lat, jest to, że naprawdę chcesz znaleźć się w sytuacji, w której czas pracuje na Twoją korzyść w branży nieruchomości. Czas działa na Twoje plecy. To wiatr w plecy. Jest wiele ofert nieruchomości, gdzie czas działa na Twoją niekorzyść, prędkość. Myślę, że to zawsze błąd. Może się to czasami udać, ale tak naprawdę siła nieruchomości tkwi w ich rosnącym z czasem. To podstępne, jak bardzo to może naprawdę na ciebie zadziałać. Zawsze staram się szukać takich ofert, które mówią: „No cóż, jeśli nie pójdzie dobrze, a mam rok, to następny będzie lepszy”. Czas jest najcenniejszym zasobem. Konkluzja jest taka, że czas jest najcenniejszą rzeczą we wszechświecie. Widząc to, jest to tak potężne. Kiedy już zobaczysz potęgę czasu, niezależnie od tego, czy będę czekać na tę osobę, czy też będę czekać. Dlatego uważam, że wynajem mieszkań to ostatecznie znacznie lepszy zwrot skorygowany o ryzyko. Nie sądzę, że zarabiasz dużo więcej na flipach, biorąc pod uwagę, o ile jest to bardziej ryzykowne.
David:
O ile więcej podatków płacisz, o ile więcej masz kosztów zamknięcia. To bardzo nieefektywny sposób. Lubię patrzeć na pieniądze jak na wodę w wiadrze, tylko dlatego, że zrozumienie, ile są warte pieniądze, jest tak trudne, gdy wartość dolara ulega ciągłym wahaniom. Zamiast próbować dokładnie obliczyć, ile to będzie pieniędzy, myślę o tym, ile to będzie energii. W odwrotnej sytuacji kupuję nieruchomość poniżej wartości rynkowej, dodając trochę energii do wiadra, a następnie poprawiam stan nieruchomości, co, mam nadzieję, poprawia wartość, co dodaje więcej wody w wiadrze. Potem, kiedy go sprzedam, wylewam całą tę wodę do innego wiadra, które będzie moim kontem bankowym. Podczas procesu sprzedaży masz wszystkie ukryte koszty, których się nie spodziewałeś. Masz koszty zamknięcia pośrednika w handlu nieruchomościami, masz podatki od zysków kapitałowych i całą tę rozlaną wodę.
Nawet jeśli początkowo wykonałeś świetną robotę, nalewając wodę do wiadra, czyli tej części, którą kontrolujesz. W najlepszym przypadku Twoja wygrana jest nadal znacznie mniejsza niż powinna, w porównaniu z tym, co opisujesz, kupując nieruchomość na wynajem i czekając przez długi czas. Energia pozostaje w wiadrze. Kiedy wartość Twojej nieruchomości wzrasta, nie jesteś od tego opodatkowany. Masz możliwości wydobycia energii z wiadra, na przykład refinansowania w postaci wypłaty, nad którym masz kontrolę. Robisz to, kiedy chcesz. Kiedy stawki są dla Ciebie korzystne. Nie musisz, bo musisz sprzedać tę nieruchomość. Gdzie jest rynek, tam jest. To naprawdę daje ci kontrolę nad monitorowaniem tego, o czym mówisz, Ben, stanem gospodarki i podejmowaniem decyzji o wydobywaniu wody i ponownym inwestowaniu jej gdzie indziej, kiedy będzie to dla ciebie korzystne. Czy o to ci chodzi, mówiąc o długoterminowej grze w nieruchomościach?
Ben:
Całkowicie. Pomyśl też o tym, jeśli sprzedałeś w 2021 r., a jeśli sprzedasz pod koniec 2023 r., będziesz sprzedawać w 2021 r., jest stu kupujących i to naprawdę dobry moment na sprzedaż. Bliżej mi do nieruchomości komercyjnych, ale sprzedawałem rzeczy w 2021 roku, gdzie miałem 30, stu licytujących. Poszło o miliony więcej niż myśleliśmy, że dostaniemy. Jeśli sprzedasz teraz, zostanie może dwóch i będą cię przeceniać. Posiadanie umiejętności sprzedawania w odpowiednim czasie. Możesz napełniać to wiadro, ale jeśli nadejdzie tsunami i powali cię na ziemię, tak jak moje doświadczenie z 2008 roku, nauczyłem się, że makro zaleje mikro. Możesz wydać tyle energii, robiąc ten flip i mając doskonały projekt i hity z 2008 roku lub hity pandemii. Jest o wiele potężniejszy od ciebie.
David:
To jedna z rzeczy, która, szczerze mówiąc, frustruje w byciu inwestorem na rynku nieruchomości. Bo słuchamy takich podcastów, chodzimy na kursy, czytamy książki. Lubimy to uczucie kontroli. Jeśli tylko nauczę się, jak to zrobić. Dlatego myślę, że wielu z nas, podobnie jak arkusze kalkulacyjne, daje poczucie kontroli. Z chaosu można stworzyć porządek i dzięki temu poczujesz się bezpiecznie. Rzeczywistość jest taka, jak powiedziałeś, od 10 do 20% tego, jak dobrym jesteś operatorem, i od 80 do 90% warunków, w jakich pracujesz. Po prostu nam się to nie podoba. To niewygodne. Myślałem o tym, kiedy mówiłeś o naturze kredytów komercyjnych. Ma płatności balonowe i opiera się na NOI nieruchomości. Możesz mieć nieruchomość z naprawdę solidnym przepływem środków pieniężnych, miażdżysz ją. Termin płatności balonem upływa, a Ty wchodzisz ze stawką 3%.
Obecnie stopy wynoszą 8% i w tym czasie nie będzie to miało wpływu na przepływ środków pieniężnych. Albo zdarza się, że pojawia się w takim momencie jak teraz, gdy przestrzeń biurowa nie jest tak pożądana jak inne przestrzenie. Jesteśmy w okresie ciągłych zmian i jest tu pewne opóźnienie. Czy biuro jest wartościowe? Czy będzie to coś wartościowego? Gdzie idziemy? Czy ludzie będą pracować z domu? Nikt nie wie. Nikt tak naprawdę nie chce brać udziału w tej grze, dopóki nie uzyskamy tam pewnej stabilności. Możesz mieć nieruchomość z powierzchnią biurową, w której zwiększyłeś NOI, a może podwoiłeś swój NOI. Zrobiłeś wszystko, co powinien zrobić operator. Jesteś ogierem. Jak powiedziałeś, warunki makroekonomiczne działają przeciwko tobie. Fala przypływowa wyniszczy Cię bez względu na to, jak bardzo ćwiczysz nogi i jak silny jesteś. To kłopot. Nie znam innego sposobu, aby to powiedzieć, gdy ktoś poświęcił się doskonaleniu swojego rzemiosła, a niektóre decyzje wynikające z całej gospodarki po prostu to niszczą. Czy o to ci chodzi?
Ben:
Zdecydowanie. Lemoniada na bazie cytryny jest taka, że na pewno przydarzy ci się to i tak w twoim życiu. To mi się przydarzyło. Zasadniczo jest to nauka, jaką z tego wyciągniesz i reputacja, jaką zyskujesz dzięki temu, jak się zachowujesz w tym okresie, a także wiele widzisz o innych ludziach. Widzisz, jak ta osoba zachowała się w danej sytuacji. Mam na myśli, że dużo czerpiesz z tych okresów. W tamtym momencie nie ma się takiego wrażenia. Prawdopodobnie jesteś po 30-tce. Zostały ci dziesięciolecia, żeby to nadrobić. Dlatego mam obsesję na punkcie recesji. Mnóstwo ludzi pracowało dziesięć lat, żeby się tu dostać, i mogą zginąć tylko z powodu fali pływowej. Nie sądzę, że będzie fala przypływowa. Nie twierdzę, że będzie tak źle jak w 08 roku, ale dotyczy to biura. To jest gorsze. Brak kontroli jest cechą ludzi, pod względem emocjonalnym jest to błąd poznawczy, nie chcesz uwierzyć, jak niewielką masz kontrolę nad swoim życiem.
David:
To solidny punkt, do którego zmierzasz. Myślę, że często oceniamy ludzi, którzy ponoszą porażkę, ponieważ nie patrz na tę osobę, ona poniosła porażkę. Sądząc po tym co mówisz, masz rację. Czasami najlepszą osobą, której można zaufać, jest ta, która już poniosła porażkę. Wyciągają wnioski, komu można zaufać, gdy coś się stanie. Może następnym razem wyjdzie to trochę lepiej niż osoba, która nigdy nie zawiodła, a która to osiągnęła. Myślę, że analogią może być sytuacja, gdy masz zawodnika, który jest niepokonany, ponieważ walczył tylko ze złymi przeciwnikami. Sprawia wrażenie, że są najlepsi. Osoba, która walczyła z najlepszymi na świecie, może mieć na swoim koncie znacznie więcej strat, ale będzie lepszym zawodnikiem. Myślę, że jeśli chodzi o finanse i inwestowanie w nieruchomości, można to uzasadnić.
Widzisz nadchodzące rzeczy, których inni ludzie by nie widzieli. Ostatnio myślałem o tym, jak zacząć grać bardziej w obronie? Mierniki sukcesu, które zmierzyliśmy, trwały przez ostatnie 10 lat. Ile drzwi dostałeś? Ile nieruchomości kupiłeś? Jak duży przepływ środków pieniężnych mógłbyś pozyskać? To właśnie jest to, co wszyscy publikują na każdym spotkaniu, każdym wydarzeniu lub w mediach społecznościowych te same rzeczy. To tyle, ile nabyłem. Wkraczamy w coś, co może oznaczać recesję, a tak na marginesie, w nią nie wpadliśmy, ale sądzę, że moglibyśmy wpaść w recesję gospodarczą, a nieruchomości mieszkalne mogłyby nadal pozostać mocne. To mogła być walka.
Ben:
Zgadzam się z tym.
David:
O to też niestety nie możemy walczyć.
Obrabować:
Cholera.
David:
Gdy wkraczamy w recesję, zwycięstwo wygląda dla mnie jak przetrwanie. Duża część konkurencji zostanie zniszczona. Ile naszych aktywów, naszych przedsiębiorstw, naszej wartości netto, ile możemy zatrzymać? Musisz po prostu założyć, że trochę stracisz. Rob, jakie kroki rozważasz podjąć w obliczu recesji? Fakt, że ty i ja jesteśmy mocno narażeni na wynajem krótkoterminowy. Prawdopodobnie będzie to czynnik bardziej wrażliwy na poczucie, że ludzie są mniej zamożni. Jest mniej prawdopodobne, że wybiorą się na wakacje do ładnej posiadłości, jeśli czują się biedni. Nadszedł czas, aby zacząć myśleć defensywnie. Uzyskajmy od Ciebie kilka pomysłów na temat rozmieszczenia rzeczy.
Obrabować:
Jasne. Cóż, przede wszystkim inwestuję głównie na targowiskach w parkach narodowych. Smoky Mountains i takie tam. Myślę, że te rynki są zwykle nieco bardziej odporne, po prostu dlatego, że ludzie zawsze wybierają się do Smoky Mountains. Może nie mogą kupić biletów lotniczych dla ośmiu osób w rodzinie i pojechać do Disney World, ale mogą udać się do tego, co zawsze nazywam Disney World Matki Natury, czyli do parków narodowych. Myślę, że dla ludzi, którzy chcą wejść do gry, dla mnie zawsze są to rynki, które radzą sobie stosunkowo dobrze. Nie uczę się tak gwałtownie jak wcześniej, ale z wielu powodów. Niekoniecznie dzieje się tak dlatego, że się boję lub że nie chcę kupować rzeczy w czasie recesji. Właściwie to jestem bardzo wierzący. Właśnie sobie to uświadomiłem w ciągu ostatnich kilku miesięcy, co, nawiasem mówiąc, jest bardzo prostym uświadomieniem.
To, co zaraz powiem, nie jest wcale najnowszym pomysłem. Myślę, że najlepszą taktyką obronną dla każdego, kto już dużo zainwestował w wynajem krótkoterminowy lub cokolwiek innego, jest po prostu optymalizacja portfela. Myślę, że jest to teraz dla mnie ogromna, ogromna rzecz. Kiedy spojrzymy na wynajem krótkoterminowy, powiedzmy, że kupujesz dom za 400,000 20 dolarów, cóż, będziesz potrzebować 25 do 100,000% zniżki. Potrzebujesz 20 30,000 dolarów na spłatę tej pożyczki plus kolejne 130,000 lub 130,000 10 dolarów na jej skonfigurowanie i przygotowanie. 20 XNUMX dolarów, to nie jest mała kwota. Następnie za te XNUMX XNUMX próbujesz uzyskać zwrot w wysokości XNUMX–XNUMX%. Właśnie o to obecnie walczymy w każdej umowie dotyczącej wynajmu krótkoterminowego. Doszedłem do wniosku, że zamiast to robić i wydawać mnóstwo pieniędzy, próbując uzyskać świetny zwrot z nowego domu, co mógłbym zrobić, aby faktycznie zwiększyć przychody z mojego obecnego portfela? Jak mogę zarobić więcej pieniędzy dzięki mojemu portfelowi?
Mówiłem o tym na wiele różnych sposobów. Dodaję do moich nieruchomości udogodnienia, które kosztują znacznie mniej niż zakup domu, ale będą miały naprawdę duży wpływ na moje przychody. Zbudowałem naprawdę szalony domek na drzewie. Wyjątkowe udogodnienie w moim domu w Smoky Mountains. Myślę, że zwiększy to moje przychody o 15 do 20,000 50, ponieważ dodaliśmy wannę z hydromasażem. Jeśli to prawda, otrzymam 20,000% zwrotu z tej konkretnej inwestycji. Kiedy zaczynam obliczać swój portfel, zadaję sobie pytanie: jakie inwestycje od pięciu do XNUMX XNUMX dolarów mogę poczynić, aby co roku zarabiać o wiele więcej w postaci rocznych przychodów brutto? Moją obroną jest po prostu wzmocnienie każdej pojedynczej nieruchomości i maksymalizacja przychodów w najwyższym stopniu. Myślę, że wiele osób rzeczywiście ma takie nastawienie, że muszę wynająć kolejny krótkoterminowy wynajem. Muszę znaleźć inne drzwi. Jest to bardzo, bardzo popularna metodologia i sposób myślenia. Niewystarczająca liczba osób skupia się na zarabianiu jak największej ilości pieniędzy na rzeczywistych nieruchomościach, które już posiadają. Właśnie to teraz robię. Co z tobą?
David:
Myślę, że działam pod presją, że inflacja prawdopodobnie będzie się utrzymywać, nawet jeśli podniesiemy stopy procentowe. To dziwne, że podnieśliśmy stopy tak bardzo, a wartość nieruchomości mieszkalnych nie spadła, a żywność nadal jest droższa i gaz jest wciąż droższy, a samochody wciąż droższe. To dziwne, że podniesienie stóp procentowych tak naprawdę nie spowodowało obniżki cen wielu rzeczy. To po prostu spowodowało, że pieniądze rzadziej przechodziły z rąk do rąk, co spowodowało, że ludzie czuli się mniej zamożni. Czuję, że nadal musisz lokować pieniądze w mądrych miejscach. Nie musi to oznaczać kupowania większej liczby nieruchomości. Może to oznaczać umieszczenie go w rezerwach. Może to oznaczać zrobienie dokładnie tego, co opisujesz, Rob. Jeśli wydam tutaj X dolarów, będę mógł zwiększyć zwrot z inwestycji w to miejsce.
Myślę o rodzaju aktywów, w które je inwestuję, a nie tylko o tym, jak zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Myślę, że kiedy wasza gospodarka radzi sobie bardzo dobrze, myślicie sobie: jak uzyskać jak największy zwrot z pieniędzy, jaki mogę? Wkraczając w recesję, działam ze świadomością, że chcę zatrzymać jak najwięcej z tego, a kiedy wyjdziemy po drugiej stronie, być w stanie zająć się tym, co dostajesz i w co się pakujesz przejęcie i ponowna gra w ataku. Ben, co sądzisz o zwycięstwie w recesji w obronie? Myślisz, że się na to nastawiam? Studiowałeś to o wiele więcej niż ja.
Ben:
Myślę, że masz rację co do pieniędzy. Właśnie to powiedziałeś, Rob, Twoim celem jest zarobienie od 10 do 20% na swoich inwestycjach. Już dziś możesz to kupić na rynku. Istnieją dobre REIT-y hipoteczne, które obecnie dają stopę zwrotu na poziomie 13%. Jeśli stopy procentowe spadną, a myślę, że tak się stanie, to docenią i będą płynne, możesz to sprzedać i wejść w nieruchomość. To samo z obligacjami skarbowymi na poziomie 5%. Po prostu wygląda na to, że Fed chce, żebyś był na uboczu, a jest takie powiedzenie: nie walcz z Fed. Idź na ubocze, bo ukarzą cię za to, że nie jesteś na uboczu.
Każda dobra drużyna sportowa jest dobra w obronie i ataku. Zespół, który potrafi grać tylko w ataku, patrzysz na nich, jesteś taki, a oni po prostu raz po raz zostają pokonani. Myślę, że to prawda. Chciałem powiedzieć jeszcze jedną rzecz, David, mówiłeś o drzwiach dwukierunkowych. Zabawne w przypadku drzwi dwukierunkowych jest to, że często ludzie angażują się w podjętą decyzję. Nazywa się to efektem wyposażenia. Zasadniczo oznacza to, że kiedy już podjęli decyzję, mają ochotę ją cofnąć, popełnili błąd. Jeśli jesteś właścicielem, nie pamiętam, Rob, może masz 10 wynajmowanych krótkoterminowo i musisz sprzedać jednego ze stratą, więc teraz masz gotówkę na utrzymanie pozostałych dziewięciu. To w porządku. To długa gra.
Obrabować:
Ciekawy.
Ben:
Powiedziałeś, że myślenie portfelowe nie ma znaczenia, za co zapłaciłeś. Patrzysz na ten dokładnie moment i jaka jest najlepsza decyzja? Czy jesteś kupującym? Czy jesteś sprzedawcą? Ponieważ stopy procentowe są tak wysokie, popycha Cię to na płynny rynek.
Obrabować:
To mega interesujące, że to mówisz. Ponieważ, jak sądzę, jako inwestorzy w nieruchomości, przez ostatnie kilka lat przyjęliśmy takie nastawienie: wdrażanie, wdrażanie, wdrażanie. Jeśli masz gotówkę na koncie bankowym, jesteś manekinem. Trzeba przenieść tę gotówkę i zarabiać pieniądze. Zawsze miałem takie nastawienie i często je wdrażałem, a ostatnio bardzo się tego trzymam. Dużo oszczędzałem. Mam wiele firm, płacę teraz wielu ludziom. Mam dużo nieruchomości. Po prostu lubię mieć pewność, że mam rezerwy. Kilka tygodni temu rozmawiałem z Codie Sanchez i powiedziałem jej: „Czuję się dziwnie, będąc inwestorem w nieruchomości, który ma jakąkolwiek płynność, ponieważ zawsze byłem szkolony, jak ją wdrożyć”.
Ona na to: „Tak. Inwestorzy na rynku nieruchomości są w pewnym sensie dziwni. Zasada numer jeden: nie zbankrutuj.” Pomyślałem: „Wow, to dobra zasada”. Ona na to: „Zatrzymaj pieniądze. Trzymaj się tego. Nie zbankrutuj. Jest to zasada numer jeden, przewyższająca wszystkie inne zasady dotyczące nieruchomości i zasady inwestowania. Posiadanie trochę gotówki w oszczędnościach nigdy nie będzie złe. Myślę, że zaczynam przyzwyczajać się do tego sposobu myślenia, bardziej skupiającego się na oszczędzaniu. To ciekawe, co mówisz: może sprzedam nieruchomość z niewielką stratą lub wezmę udział w kapitale własnym, aby mieć rezerwy na pozostałe 40 nieruchomości. Myślę, że szczerze, coś, czego tak naprawdę nie brałem pod uwagę.
Ben:
Dyrektorze Zoom, jeśli zapytasz go o radę, widziałeś go w podcaście, w którym powiedział: „Przetrwaj. Przetrwaj, przeżyj, przeżyj, przeżyj.” Powtarza to jakieś 12 razy. Spójrz na Zooma, mam na myśli to, że był we właściwym miejscu we właściwym czasie. Musiał tam dotrzeć, a ta gruba oferta przyszła i była warta nieważne, dziesiątki miliardów.
David:
Taki dobry punkt. Wiesz co, Benku? Wracam do twojego punktu widzenia, że makroekonomia ma o wiele większy wpływ niż mikro. W środowisku obfitującym w dobrobyt i pokój zwycięstwo polega na zdobyciu większego bogactwa, większej liczby przyjaciół lub lepszych relacji. Cokolwiek mierzysz, robi to poprzez uzyskanie większej ilości. Jeśli bierzesz udział w wojnie, zwycięstwo polega na przetrwaniu. Nikt się nie martwi o wojnę. Chcę jeździć Ferrari, a nie Civiciem. Oni po prostu chcą żyć. Myślę, że środowisko dyktuje zasady sukcesu. Pytanie, które tutaj często usłyszymy, David, jak mogę zarabiać pieniądze na tym rynku? To dobre pytanie.
Zakłada również, że celem jest to, że jeśli wpadniemy w recesję, powinniśmy spróbować zarobić jak najwięcej pieniędzy. Myślę, że celem jest zatrzymanie jak największej części bogactwa, jakie udało ci się stworzyć? Jak to przetrwać i ustawić się tak, aby gdy nadejdzie czas pokoju, był gotowy, aby iść dalej? Teraz nikt z nas nie odrzuci możliwości zarobienia pieniędzy w czasie recesji. Myślę, że moje oczekiwania po prostu spadają, że nie będę się czuł źle, jeśli nie zwiększę mojego majątku netto o tyle lub nie dodam więcej drzwi, jak byłoby to, gdybyśmy żyli w czasach, gdy było to łatwe . W tej chwili wygraną jest trzymanie posiadanej nieruchomości, nie tracąc tak dużo pieniędzy i obserwując, jak przychody nie spadają tak bardzo. Czy te myśli już zmiażdżyły twój umysł, Rob?
Obrabować:
Zdecydowanie. To teraz to największe. To tak, jakbyś rozwijał się w tak szybkim tempie, kiedy wszystko układało się dobrze. To po prostu dziwne uczucie, gdy mówię, że posiadanie tego, co się ma, wciąż jest zwycięstwem. Jeśli utrzymasz majątek netto na obecnym poziomie, jest to o wiele lepsze niż jego utrata. Myślę, że po prostu wielu ludzi musi w pewnym sensie się ustatkować, są zmuszeni się trochę ustatkować. Myślę, że to sprawia, że ludzie czują, że ponoszą porażkę, ale jest odwrotnie. Myślę, że jest to przeciwieństwo nieutrzymania się tego, co się ma. To coś nowego, przez co sama przechodzę.
Ben:
Jak kierowca wyścigowy. Jeśli nigdy nie naciśniesz hamulców, na pewno rozbijesz się. Wszechstronny gracz gra na wzlotach i upadkach.
David:
To świetny punkt. Nikt w samochodzie wyścigowym nie dodaje gazu, gdy jest w środku ostrego zakrętu. To moment, w którym uderzasz od razu. Podoba mi się ta analogia. Niektóre ekonomie działają od razu i wszystko zależy od tego, jak szybko możesz to zrobić. Istnieją inne gospodarki, które są niebezpieczne i charakteryzują się wieloma zwrotami akcji, a wszystko zależy od tego, jak bezpiecznie możesz działać. Bogacisz się od razu, utrzymując je w takich zakrętach, a studiowanie toru pozwala ci wiedzieć, co powinieneś robić. Naprawdę doceniam, że tu jestem, Ben, i mogę wyjaśnić, dlaczego warto się tego uczyć. Jeśli ludzie chcą się z Tobą skontaktować i dowiedzieć się więcej, gdzie mogą się udać?
Ben:
Jestem na Twitterze, BenMillerise i fundrise.com. Uderz mnie.
David:
Wspaniały. Rob, co z tobą?
Obrabować:
Znajdziesz mnie na YouTubie pod adresem Robuilt, ROBUILT, a także na Instagramie. Zależy czego chcesz. Chcesz krótkich form, zabawnych filmów, czy chcesz długich filmów, które nauczą Cię, jak zajmować się nieruchomościami? Możesz wybrać swoją truciznę. A co z tobą, Davidzie?
David:
Znajdź mnie na DavidGreene24, najnudniejszym, a jednocześnie stabilnym pseudonimie na świecie. Wchodząc w recesję, na pewno chcesz stabilności. Obserwuj mnie w mediach społecznościowych pod adresem DavidGreene24 lub odwiedź stronę davidgreen24.com i zobacz, co się u mnie dzieje. My w BiggerPockets poświęcamy się przedstawianiu prawdziwego, surowego obrazu tego, co się faktycznie dzieje i męczymy nasz mózg, aby opracować skuteczne strategie. W czasach uczty lub głodu zawsze jest coś do nauki i zawsze jest coś do poprawy. Ben, dziękuję, że jesteś tu dzisiaj i dzielisz się swoją mądrością. Nieczęsto mamy okazję porozmawiać z kimś, kto faktycznie bada najgorsze scenariusze i zastanawia się, jak w nich przetrwać. Wszyscy, idźcie i obserwujcie Bena, wyciągnijcie rękę i dajcie mu znać, że doceniacie go w dzisiejszym programie. Jeśli oglądasz to na YouTube, zostaw nam komentarz. Daj nam znać, co myślisz. Tu David Greene w imieniu Roba, krótkoterminowego zawodnika wyścigowego Roba Abasolo, podpisujący się.
Obejrzyj odcinek tutaj
Pomóż nam!
Pomóż nam dotrzeć do nowych słuchaczy w iTunes, zostawiając nam ocenę i recenzję! To zajmuje tylko 30 sekund, a instrukcje można znaleźć tutaj. Dziękuję! Naprawdę to doceniamy!
W tym odcinku omówimy:
- Kiedy może nastąpić recesja w 2024 r i dlaczego może być gorzej, niż sądzi większość Amerykanów
- „Opóźnienie” recesji to nas dogania i dlaczego tak się dzieje uderzył cię z zaskoczenia
- A miękkie lądowanie a twarda recesja i jak zła może być gospodarka
- Wpływ na nieruchomości i czy powinieneś nim być kupuj lub trzymaj teraz
- Gra w finansową „obronę” i jak się upewnić, że nie zostaniesz wyczerpany podczas przestojów
- Wysoki oprocentowanie kredytów hipotecznych i do czego mogą prowadzić bezrobocie, zastój na rynku mieszkaniowym i trudna gospodarka
- oraz So Wiele więcej!
Linki z programu
Połącz się z Benem:
Chcesz dowiedzieć się więcej o dzisiejszych sponsorach lub zostać partnerem BiggerPockets? E-mail [email chroniony].
Uwaga według BiggerPockets: Są to opinie napisane przez autora i niekoniecznie reprezentują opinie BiggerPockets.
- Dystrybucja treści i PR oparta na SEO. Uzyskaj wzmocnienie już dziś.
- PlatoData.Network Pionowe generatywne AI. Wzmocnij się. Dostęp tutaj.
- PlatoAiStream. Inteligencja Web3. Wiedza wzmocniona. Dostęp tutaj.
- PlatonESG. Węgiel Czysta technologia, Energia, Środowisko, Słoneczny, Gospodarowanie odpadami. Dostęp tutaj.
- Platon Zdrowie. Inteligencja w zakresie biotechnologii i badań klinicznych. Dostęp tutaj.
- Źródło: https://www.biggerpockets.com/blog/real-estate-841
- :ma
- :Jest
- :nie
- :Gdzie
- $3
- $W GÓRĘ
- 000
- 1
- 10
- 12
- Miesiąc 12
- 15%
- 20
- 20 roku
- 2000
- 2001
- 2006
- 2008
- 2019
- 2020
- 2021
- 2023
- 2024
- 2025
- 24
- 25
- 30
- 40
- 50
- 500
- 60
- 80
- a
- zdolność
- Zdolny
- O nas
- o tym
- powyżej
- bezwzględny
- absolutnie
- Konto
- księgowy
- dokładny
- nabyć
- nabyty
- nabywanie
- nabycie
- działania
- aktywnie
- działalność
- aktorzy
- Dzieje Apostolskie
- rzeczywisty
- faktycznie
- w dodatku
- dodanie
- Dodaje
- dostosować
- Skorygowana
- dostosowując
- niekorzystnie
- Rada
- oddziaływać
- pozwolić sobie
- boi
- Po
- potem
- ponownie
- przed
- agresywnie
- temu
- AI
- żywy
- Wszystkie kategorie
- dookoła
- prawie
- już
- również
- zawsze
- am
- Amazonka
- udogodnienia
- Amerykanie
- ilość
- an
- w czasie rzeczywistym sprawiają,
- Analizując
- i
- zwierzę
- Inne
- odpowiedź
- odpowiedzi
- każdy
- ktoś
- wszystko
- Apple
- doceniać
- uznanie
- podejście
- SĄ
- obszary
- argument
- na około
- Arthur
- AS
- zapytać
- zapytał
- kapitał
- Aktywa
- założyć
- At
- autor
- średni
- z dala
- z powrotem
- Łazienka
- piłka
- Bank
- konto bankowe
- upadły
- Banki
- bariera
- na podstawie
- Gruntownie
- podstawa
- Bitwa
- BE
- Niedźwiedź
- bić
- bo
- staje
- być
- zanim
- Początek
- zachować się
- jest
- uwierzyć
- wierny
- poniżej
- ben
- korzyści
- Korzyści
- BEST
- Ulepsz Swój
- Poza
- bezos
- stronniczość
- uprzedzenia
- Duży
- większe
- Najwyższa
- Miliard
- miliardy
- Bit
- Czarny
- Książki
- granica
- Nudny
- pożyczać
- obie
- Dolny
- kupiony
- Mózg
- przerwa
- przełom
- przynieść
- Bringing
- Przynosi
- Złamany
- przyniósł
- budować
- wybudowany
- Pęczek
- oparzenia
- biznes
- biznes
- ale
- kupować
- KUPUJĄCY..
- kupujący
- Zakup
- by
- kofeina
- obliczenie
- wezwanie
- nazywa
- powołanie
- oprawa ołowiana witrażu
- CAN
- Może uzyskać
- nie może
- Pojemność
- kapitał
- wózek
- Kariera
- samochody
- walizka
- Gotówka
- łowienie
- złapany
- Spowodować
- powodowany
- ostrożność
- centralny
- ceo
- pewien
- Krzesło
- szansa
- zmiana
- zmieniony
- Zmiany
- wymiana pieniędzy
- Kanał
- Chaos
- charakter
- Charlie
- Charlie Munger
- dziecko
- Chiny
- Miasta
- Obywatelski
- jasny
- Klimat
- Zamknij
- bliższy
- zamknięcie
- Współprowadzący
- poznawczy
- kolor
- COM
- połączenie
- jak
- Comeback
- byliśmy spójni, od początku
- przyjście
- komentarz
- handlowy
- Pożyczki komercyjne
- nieruchomość komercyjna
- zobowiązany
- Firmy
- sukcesy firma
- konkurencja
- komputer
- Stężony
- pojęcie
- konkluzja
- wnioski
- warunek
- Warunki
- potwierdzenie
- Konsekwencje
- konserwatywny
- za
- wobec
- Konsumenci
- kontynuować
- kontrola
- rozmowy
- przekonany
- Chłodny
- Koszty:
- Koszty:
- mógłby
- Para
- kursy
- pokrywa
- rzemiosło
- Crash
- zwariowany
- Stwórz
- kredyt
- Kryzysy
- Krzyż
- Crypto
- Aktualny
- Obecnie
- krzywa
- tnący
- cykl
- Niebezpieczny
- dane
- Pamięci danych
- Randki
- David
- dzień
- dzień do dnia
- Dni
- dc
- sprawa
- Promocje
- debata
- Dług
- dekada
- lat
- zdecydować
- decyzja
- Podejmowanie decyzji
- Decyzje
- pokład
- dedykowane
- Obrona
- obronny
- określić
- zdefiniowane
- Zdecydowanie
- demograficzny
- zależy
- rozwijać
- wdrażanie
- opisane
- Opisujące
- Wnętrze
- Mimo
- zniszczony
- rozwinięty
- dyktuje
- ZROBIŁ
- Umierać
- różne
- trudny
- kierunek
- katastrofa
- Disney
- Wyświetlacz
- do
- robi
- Nie
- Pies
- robi
- Dolar
- dolarów
- zrobić
- nie
- fatum
- Drzwi
- Drzwi
- podwojona
- na dół
- minusem
- Śródmieście
- Drink
- kierowca
- dyski
- jazdy
- Spadek
- porzucone
- Rzut
- Krople
- z powodu
- niemy
- podczas
- Wcześnie
- łatwo
- jeść
- Gospodarczy
- Warunki ekonomiczne
- recesja gospodarcza
- ekonomia
- gospodarki
- Ekonomista
- ekonomiści
- gospodarka
- ekonomiczny
- efekt
- faktycznie
- osiem
- bądź
- wybrany
- więcej
- emocjonalny
- pracowników
- zakończenia
- energia
- dość
- zapewnić
- Środowisko
- epizod
- sprawiedliwość
- istota
- istotnie
- majątek
- Eter (ETH)
- Parzyste
- wydarzenie
- wydarzenia
- ostatecznie
- EVER
- Każdy
- wszyscy
- wszyscy
- każdy jest
- wszystko
- dokładnie
- przykład
- Doskonałość
- oczekiwać
- oczekiwania
- oczekując
- drogi
- doświadczenie
- Doświadczenia
- doświadczać
- Wyjaśniać
- narażony
- stopień
- wyciąg
- oko
- Twarz
- fakt
- czynnik
- Czynniki
- FAIL
- Failed
- nie
- Spadać
- rodzin
- członków Twojej rodziny
- sławny
- daleko
- FAST
- szybciej
- Tłuszcz
- strach
- uczta
- nakarmiony
- Przewodniczący Fed
- informacja zwrotna
- czuć
- Ferrari
- kilka
- mniej
- walka
- walczący
- Postać
- Nadzienie
- Finanse
- budżetowy
- wolność finansowa
- Znajdź
- znalezieniu
- koniec
- i terminów, a
- Fiskalny
- pięć
- Fix
- Trzepnięcie
- prosperować
- Przepływy
- STRUMIEŃ
- Skupiać
- koncentruje
- obserwuj
- Śledź na
- jedzenie
- W razie zamówieenia projektu
- wymuszony
- główny
- Nasz formularz
- Naprzód
- znaleziono
- założyciele
- cztery
- Francisco
- Wolność
- często
- przyjaciele
- od
- frustrujące
- pełny
- w pełni
- zabawa
- zabawny
- przyszłość
- Zyski
- gra
- GAS
- Ogólne
- ogólnie
- pokoleniowy
- geniusz
- otrzymać
- miejsce
- Dać
- daje
- Dający
- szkło
- Go
- cel
- Goes
- będzie
- Goldman
- Goldman Sachs
- dobry
- got
- wspaniały
- Największym
- brutto
- Rosnąć
- Rozwój
- Wzrost
- gwarancja
- osłona
- Facet
- włamanie
- miał
- Pół
- ręka
- siła robocza
- zdarzyć
- się
- Wydarzenie
- dzieje
- Ciężko
- Have
- mający
- he
- głowa
- Nagłówek
- zdrowy
- wysłuchany
- ciężko
- pomoc
- jej
- tutaj
- Ukryty
- Wysoki
- wyższy
- Najwyższa
- wysoko
- Lotność
- go
- Wynajmowanie
- jego
- historia
- Dobranie (Hit)
- Odsłon
- uderzanie
- przytrzymaj
- przytrzymanie
- Strona główna
- Szczerze
- Ufnie
- gościnność
- gospodarz
- HOT
- dom
- gospodarstw domowych
- domy
- obudowa
- Rynek mieszkaniowy
- W jaki sposób
- How To
- Jednak
- HTTPS
- olbrzymi
- człowiek
- cetnar
- Setki
- setki milionów
- i
- CHORY
- pomysł
- pomysły
- if
- wciągające
- wciągająca vr
- Rezultat
- wpływ
- wpływowy
- ważny
- podnieść
- poprawia
- poprawy
- in
- nieaktywny
- Zwiększać
- wzrosła
- wzrastający
- niewiarygodnie
- indywidualny
- przemysł
- niewydajny
- inflacja
- Informacja
- wgląd
- wnikliwy
- przykład
- natychmiastowy
- zamiast
- instytucjonalny
- instytucje
- instrukcje
- Intel
- odsetki
- OPROCENTOWANIE
- Stopy procentowe
- ciekawy
- najnowszych
- Inwestuj
- zainwestowany
- inwestowanie
- inwestycja
- Inwestycje
- inwestor
- Inwestorzy
- IT
- JEGO
- samo
- iTunes
- Jeff Bezos
- Praca
- przystąpić
- Dołączył
- jpg
- sędzia
- lipiec
- skok
- skoki
- właśnie
- Trzymać
- konserwacja
- trzymane
- kopać
- Kicks
- Dziecko
- dzieci
- Uprzejmy
- Wiedzieć
- wie
- la
- Brak
- lądowanie
- Nazwisko
- Późno
- ostatnio
- później
- uruchomiona
- prowadzić
- Przywództwo
- UCZYĆ SIĘ
- dowiedziałem
- nauka
- najmniej
- Pozostawiać
- pozostawiając
- lewo
- nogi
- lemoniada
- pożyczanie
- mniej
- Lekcje
- niech
- pozwala
- lewarowanie
- LG
- życie
- lubić
- Prawdopodobnie
- Linia
- Ciecz
- Płynność
- Lista
- słuchacze
- mało
- relacja na żywo
- pożyczka
- logiczny
- długo
- Długa gra
- długi czas
- Popatrz
- wyglądał
- poszukuje
- WYGLĄD
- stracić
- utraty
- od
- straty
- Partia
- dużo
- miłość
- niski
- niższy
- Lows
- Macro
- Makroekonomiczne
- zrobiony
- utrzymać
- poważny
- robić
- zarabiać
- WYKONUJE
- Dokonywanie
- mężczyzna
- i konserwacjami
- wiele
- March
- rynek
- wartość rynkowa
- rynki
- Mastering
- Materia
- Matters
- Maksymalizuj
- maksymalizacji
- Maj 2024
- Może..
- może
- me
- oznaczać
- znaczy
- mierzona
- zmierzenie
- Media
- Meetup
- Mega
- meme
- zapasy memów
- wzmiankowany
- Metodologia
- Metryka
- mikro
- Środkowy
- może
- Miller
- milion
- miliony
- Milton
- nic
- Mindset
- chwila
- lustro
- błąd
- błędy
- moment
- pęd
- Monetarny
- Polityka pieniężna
- pieniądze
- monitor
- miesięcy
- jeszcze
- Hipoteka
- większość
- mama
- ruch
- porusza się
- przeniesienie
- dużo
- wielokrotność
- wielość
- Muzyka
- my
- sam
- Nazwa
- NARRACJA
- Nassim Taleb
- narodowy
- Park Narodowy
- parki narodowe
- Natura
- koniecznie
- Potrzebować
- wymagania
- netto
- nigdy
- Nowości
- I Love New York
- Najnowszy
- aktualności
- Następny
- miło
- dziewięć
- Nie
- żaden
- noty
- nic
- już dziś
- numer
- z naszej
- sporadycznie
- ocean
- Szansa
- of
- poza
- Biurowe
- często
- W porządku
- Stary
- starszych
- on
- pewnego razu
- ONE
- te
- tylko
- na
- koncepcja
- działać
- operacyjny
- operator
- Opinie
- przeciwnicy
- Szanse
- Okazja
- naprzeciwko
- optymalizacja
- Opcje
- or
- zamówienie
- pierwotnie
- Inne
- Pozostałe
- ludzkiej,
- sobie
- na zewnątrz
- zewnętrzne
- wybitny
- koniec
- ogólny
- własny
- własność
- właściciel
- własność
- płatny
- pandemiczny
- Papier
- Park
- parki
- część
- partnerem
- przyjęcie
- Przeszłość
- pacjent
- Wzór
- wzory
- Paweł
- Zapłacić
- płatność
- płatności
- pokój
- Szczyt
- spiczasty
- Ludzie
- doskonały
- wykonać
- okres
- okresy
- osoba
- osobisty
- perspektywa
- filozofia
- wybierać
- doborowy
- sztuk
- PIN
- Smoła
- Miejsce
- Miejsca
- krok po kroku
- samolot
- Bilety lotnicze
- planeta
- Platforma
- plato
- Analiza danych Platona
- PlatoDane
- Grać
- gracz
- gra
- odgrywa
- Volcano Plenty Vaporizer Storz & Bickel
- plus
- Podcast
- Podcasty
- punkt
- trucizna
- polityka
- polityczny
- biedny
- Popularny
- teczka
- position
- ustawione
- pozytywny
- możliwy
- możliwie
- puszka
- potencjał
- funt
- Ubóstwo
- power
- mocny
- Praktyczny
- przewidzieć
- preferencje
- prezydent
- nacisk
- bardzo
- Cena
- Zasady
- druk
- prawdopodobnie
- Problem
- wygląda tak
- produktywny
- Program
- niska zabudowa
- własność
- dobrobyt
- chroniony
- psychologiczny
- Psychologia
- dziurkacz
- wypycha
- położyć
- Stawia
- Putting
- QE
- pytanie
- Szybki
- szybciej
- szybko
- całkiem
- zacytować
- Wyścig
- podnieść
- wychowywanie
- Kurs
- ceny
- ocena
- Surowy
- dosięgnąć
- Czytaj
- Czytający
- gotowy
- real
- nieruchomość
- w czasie rzeczywistym
- Rzeczywistość
- realizacja
- zrealizować
- realizowany
- naprawdę
- pośrednik w sprzedaży nieruchomości
- powód
- Przyczyny
- niedawny
- niedawno
- recesja
- lekkomyślny
- polecić
- rekord
- przedefiniować
- zainwestować ponownie
- Relacje
- względny
- stosunkowo
- pamiętać
- Wynajem
- Wynajem
- Wynajem
- reprezentować
- reputacja
- wymagać
- zarezerwowany
- mieszkaniowy
- sprężysty
- Zasoby
- restauracja
- powrót
- dochód
- rewers
- jazda konna
- prawo
- Ryzyko
- skorygowany o ryzyko
- ryzyko
- ryzykowny
- rabować
- ROI
- Rola
- Pokoje
- okrągły
- Zasada
- reguły
- run
- Rosja
- Sachs
- "bezpiecznym"
- Powiedział
- sprzedaż
- taki sam
- San
- San Francisco
- oszczędność
- Oszczędności
- zobaczył
- powiedzieć
- powiedzenie
- mówią
- Skala
- bać
- scenariusz
- scenariusze
- Ekran
- sekund
- Sekcja
- widzieć
- widzenie
- wydać się
- wydaje
- widziany
- sprzedać
- Sprzedający
- Sprzedawanie
- rozsądek
- wrażliwy
- poważny
- zestaw
- rozstrzygać
- siedem
- kilka
- dzielenie
- Short
- krótkoterminowy
- powinien
- pokazać
- bok
- znaczący
- podpisywanie
- podobny
- Prosty
- po prostu
- ponieważ
- pojedynczy
- siedzieć
- Siedzący
- sytuacja
- SIX
- Sześć miesięcy
- Rozmiar
- potknięcie się
- powolny
- Powoli
- mały
- mądry
- Snap
- Podstępny
- So
- Obserwuj Nas
- Media społecznościowe
- Miękki
- sprzedany
- solidny
- zestalający się
- kilka
- Ktoś
- coś
- czasami
- gdzieś
- Wkrótce
- Dźwięk
- Południe
- Typ przestrzeni
- obowiązuje
- specjalny
- specyficzny
- swoiście
- prędkość
- wydać
- Spędzanie
- Sponsorzy
- SPORTOWE
- Stabilność
- stabilny
- stanowisko
- stanley
- Stanley Druckenmiller
- początek
- rozpoczęty
- Startowy
- rozpocznie
- pobyt
- Ewolucja krok po kroku
- Cel
- Nadal
- bodziec
- stany magazynowe
- Akcje
- Stop
- Zatrzymuje
- historie
- strategie
- ulica
- silny
- student
- Studiował
- badania naukowe
- Badanie
- Studiowanie
- sukces
- taki
- nagły
- suma
- Wspaniały
- Wspierający
- domniemany
- pewnie
- zdziwiony
- przetrwać
- łabędź
- Tablet
- Tailwind
- Brać
- trwa
- biorąc
- Mówić
- rozmawiać
- Rozmowy
- cel
- Podatki
- zespół
- tech
- Firma technologiczna
- technicznie
- dąży
- kilkadziesiąt
- REGULAMIN
- niż
- podziękować
- dzięki
- że
- Połączenia
- Fed
- Przyszłość
- świat
- ich
- Im
- motyw
- sami
- następnie
- Tam.
- Te
- one
- rzecz
- rzeczy
- Myśleć
- Myślący
- to
- tych
- chociaż?
- myśl
- trzy
- Prosperować
- Przez
- bilety
- TIK Tok
- do
- czas
- czasy
- wyczucie czasu
- typ
- wskazówki
- do
- już dziś
- dzisiaj
- powiedział
- jutro
- Tona
- Ton
- także
- wziął
- Top
- aktualny
- CAŁKOWICIE
- trudny
- w kierunku
- miasto
- zabawka
- śledzić
- Handlowcy
- przeszkolony
- Transkrypcja
- Obligacje skarbowe
- drzewo
- Trend
- Trylion
- biliony
- prawdziwy
- Zaufaj
- próbować
- stara
- Tsunami
- SKRĘCAĆ
- włącza
- zwroty akcji
- i twitterze
- drugiej
- rodzaj
- zazwyczaj
- Ukraina
- Ostatecznie
- dla
- zrozumieć
- zrozumienie
- bezrobocie
- Niestety
- jednostek
- Wszechświat
- aż do
- Rozwijać
- nowomodny
- na
- us
- zazwyczaj
- wakacje
- Szczepionka
- Cenny
- wartość
- Wartości
- zmienna
- Naprawiono
- Prędkość
- przedsięwzięcie
- Przeciw
- początku.
- Ofiara
- zwycięstwo
- Wideo
- Filmy
- Odwiedzić
- vr
- vs
- czekać
- Czekanie
- chcieć
- poszukiwany
- chce
- wojna
- królikarnia
- Warren Buffett
- była
- Waszyngton
- Oglądaj
- oglądania
- Uzdatnianie wody
- fala
- Droga..
- sposoby
- we
- Bogactwo
- zamożny
- tydzień
- tygodni
- ważyć
- powitanie
- Dobrobyt
- DOBRZE
- poszedł
- były
- Co
- Co to jest
- cokolwiek
- jeśli chodzi o komunikację i motywację
- natomiast
- czy
- który
- Podczas
- KIM
- cały
- dlaczego
- będzie
- wygrać
- zwycięski
- Przetrzyj
- mądrość
- w
- bez
- Wygrał
- słowa
- Praca
- Praca w domu
- odrobić
- pracował
- pracujący
- wypracowanie
- działa
- świat
- zmartwiony
- martwiąc
- gorzej
- najgorszy
- wartość
- by
- World Of Warcraft
- napisany
- Źle
- napisał
- X
- rok
- rocznie
- lat
- wczoraj
- jeszcze
- plony
- york
- ty
- Mniejszy
- Twój
- siebie
- youtube
- zefirnet
- zero
- zoom